O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

12 DIVOVA: Drže 86% kontejnera, rekordnu zaradu i kraljevi su opskrbe

Talijanski FEDESPEDI objavio je jučer izvješće pod nazivom „Špedicija: Ekonomsko-financijska analiza“ za 2021. godinu i prvo tromjesečje 2022. godine. Riječ je o velikoj analizi financijskog poslovanja vodećih kompanija u svijetu pomorstva.

U izvješću je stavljen je naglasak na to kako je pandemija snažno pogodila svjetsku ekonomiju 2020. godine, da bi se sa pojavom novih valova tog zloglasnog Covid-19 virusa cijela kriza reflektirala, ali u nešto blažem obliku, na 2021. godinu koju su obilježili djelomično otvaranje i povratak dijela proizvodnih i trgovinskih kapaciteta iz godine ranije. U tekuću godinu su apsolutno svi polagali nade kako će biti rekordna, no onda je opet pritisnuta kočnica eskalacijom ukrajinsko-ruske krize koja se kuhala godinama.

Usprkos svim problemima koji su se vukli kroz 2021. godinu i činjenici da se veliki dio svjetske ekonomije nije vratio na ono staro, ne u proizvodnom, već u financijskom smislu, promet kontejnerima je cvjetao kao da nikakve krize nema. Tako je taj sektor transporta rastao za 6,6% u odnosu na godinu ranije. U 2021. godini, na razini cijelog svijeta, rukovalo se sa čak 184 milijuna TEU-a. Iako rekordna po broju prevezenih kontejnera, izgleda da 2021. neće biti rekordna i po zaradi, jer premda je u prvom tromjesečju 2022. godine pomorskim putevima plovilo 2,4% manje kontejnera nego godinu ranije, dobit je bila veća.

Divovi kontejnerskog transporta

FEDESPEDI se specijalno fokusirao na analizu brojki najvećih kompanija za prijevoz kontejnera, a to su: CMA-CGM, Cosco i OOCL, Evergreen, Hapag-Lloyd, Hyundai MM, Maersk, Wan Hai, Yang-Ming, ZIM te ONE. U analizu za stvaranje šire ekonomske slike ovih mega-poduzeća uzeti su u obzir: uloženi kapital, platni promet, dobit, likvidnost, dugovanja, porezni troškovi i omjer dugovanja. Ovi divovi su od prvoga dana 2021. godine do zadnjega dana ožujka tekuće godine:

• Povećali prijevozni kapacitet kontejnera za više od 600.000 TEU-a;
Imali flotu od 2.880 brodova, odnosno 46% svjetskog kapaciteta prijevoza kontejnera, koji se penje na čak 56% ako mu pribrojimo kontejnersku flotu MSC-a;
Imali ukupno 17 milijuna TEU-a, odnosno 69% svjetskog broja kontejnera, a ako navedenim kompanijama pribrojimo i MSC, brojka se penje na 86% svih kontejnera na svijetu;
Ostvarili to da tri glavne grupacije kontroliraju 51,6% brodova i 82,5% svjetske opskrbe robama koje se skladište u kontejnere;
• Povećali vozarine prateći globalne ekonomske prilike i tako priskrbili veću dobit nego u godinama koje su za nama;
Osigurali stabilnost upravljanja jer je operativna profitabilnost na takvoj razini da može bez problema pratiti financijske obaveze ovih mega-poduzeća.

Pametne strategije

Sve ovo se, naravno, nije dogodilo slučajno. Rezultat je to iznimno pametne strategije koju su ove velike kompanije provodile, a uključivale su reorganizaciju tvrtki, izmjenu poslovnih modela i duboku analizu čitavog sustava logistike kako ih neke iznenadne okolnosti ne bi ugrozile.

Iščitavajući analizu koju je objavio FEDESPEDI, ne preostaje ništa nego biti impresioniran postignutim rezultatima ovih brodarskih tvrtki koje nezaustavljivo kroče naprijed, misleći pri tome i na čitav planet, a ne samo na sebe. Tako je velik naglasak u planovima upravljanja stavljen na prijelaz ka zelenoj ili makar ‘zelenijoj’ energiji od one koju danas koriste. Brodski kontejneri su pokazali kako je standardizacija nešto što svijetu odgovara, da bi ista pravila trebala vrijediti za sve i da bi bilo lijepo kada bi svi radili na zajedničkim ciljevima.

Ogromna dobit ostvarena proteklih godina se ulaže u tehnološki napredak, ali i u neke nove oblike poslovanja kako bi neku novu, potencijalnu, krizu dočekali što spremniji.


Petar Zuanović

Talijanski FEDESPEDI objavio je jučer izvješće pod nazivom „Špedicija: Ekonomsko-financijska analiza“ za 2021. godinu i prvo tromjesečje 2022. godine. Riječ je o velikoj analizi financijskog poslovanja vodećih kompanija u svijetu pomorstva.

U izvješću je stavljen je naglasak na to kako je pandemija snažno pogodila svjetsku ekonomiju 2020. godine, da bi se sa pojavom novih valova tog zloglasnog Covid-19 virusa cijela kriza reflektirala, ali u nešto blažem obliku, na 2021. godinu koju su obilježili djelomično otvaranje i povratak dijela proizvodnih i trgovinskih kapaciteta iz godine ranije. U tekuću godinu su apsolutno svi polagali nade kako će biti rekordna, no onda je opet pritisnuta kočnica eskalacijom ukrajinsko-ruske krize koja se kuhala godinama.

Usprkos svim problemima koji su se vukli kroz 2021. godinu i činjenici da se veliki dio svjetske ekonomije nije vratio na ono staro, ne u proizvodnom, već u financijskom smislu, promet kontejnerima je cvjetao kao da nikakve krize nema. Tako je taj sektor transporta rastao za 6,6% u odnosu na godinu ranije. U 2021. godini, na razini cijelog svijeta, rukovalo se sa čak 184 milijuna TEU-a. Iako rekordna po broju prevezenih kontejnera, izgleda da 2021. neće biti rekordna i po zaradi, jer premda je u prvom tromjesečju 2022. godine pomorskim putevima plovilo 2,4% manje kontejnera nego godinu ranije, dobit je bila veća.

Divovi kontejnerskog transporta

FEDESPEDI se specijalno fokusirao na analizu brojki najvećih kompanija za prijevoz kontejnera, a to su: CMA-CGM, Cosco i OOCL, Evergreen, Hapag-Lloyd, Hyundai MM, Maersk, Wan Hai, Yang-Ming, ZIM te ONE. U analizu za stvaranje šire ekonomske slike ovih mega-poduzeća uzeti su u obzir: uloženi kapital, platni promet, dobit, likvidnost, dugovanja, porezni troškovi i omjer dugovanja. Ovi divovi su od prvoga dana 2021. godine do zadnjega dana ožujka tekuće godine:

• Povećali prijevozni kapacitet kontejnera za više od 600.000 TEU-a;
Imali flotu od 2.880 brodova, odnosno 46% svjetskog kapaciteta prijevoza kontejnera, koji se penje na čak 56% ako mu pribrojimo kontejnersku flotu MSC-a;
Imali ukupno 17 milijuna TEU-a, odnosno 69% svjetskog broja kontejnera, a ako navedenim kompanijama pribrojimo i MSC, brojka se penje na 86% svih kontejnera na svijetu;
Ostvarili to da tri glavne grupacije kontroliraju 51,6% brodova i 82,5% svjetske opskrbe robama koje se skladište u kontejnere;
• Povećali vozarine prateći globalne ekonomske prilike i tako priskrbili veću dobit nego u godinama koje su za nama;
Osigurali stabilnost upravljanja jer je operativna profitabilnost na takvoj razini da može bez problema pratiti financijske obaveze ovih mega-poduzeća.

Pametne strategije

Sve ovo se, naravno, nije dogodilo slučajno. Rezultat je to iznimno pametne strategije koju su ove velike kompanije provodile, a uključivale su reorganizaciju tvrtki, izmjenu poslovnih modela i duboku analizu čitavog sustava logistike kako ih neke iznenadne okolnosti ne bi ugrozile.

Iščitavajući analizu koju je objavio FEDESPEDI, ne preostaje ništa nego biti impresioniran postignutim rezultatima ovih brodarskih tvrtki koje nezaustavljivo kroče naprijed, misleći pri tome i na čitav planet, a ne samo na sebe. Tako je velik naglasak u planovima upravljanja stavljen na prijelaz ka zelenoj ili makar ‘zelenijoj’ energiji od one koju danas koriste. Brodski kontejneri su pokazali kako je standardizacija nešto što svijetu odgovara, da bi ista pravila trebala vrijediti za sve i da bi bilo lijepo kada bi svi radili na zajedničkim ciljevima.

Ogromna dobit ostvarena proteklih godina se ulaže u tehnološki napredak, ali i u neke nove oblike poslovanja kako bi neku novu, potencijalnu, krizu dočekali što spremniji.


Petar Zuanović

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here