Maersk je donio odluku da povlači svog predstavnika iz odbora organizacije Međunarodne brodarske komore (ICS), najvećeg udruženja brodara i brodovlasnika na svijetu, navodeći kao razlog stajališta ICS-a o klimatskim promjenama.
Maersk, druga najveća brodarska kompanija i jedna od najvećih prijevozničkih grupacija na svijetu, dio je uprave International Chamber of Shipping (ICS) već desetak godina. Međutim, izvršna direktorica i članica uprave Maerska Henriette Hallberg Thygesen odstupila je s dužnosti nakon godišnje revizije članstva u udrugama, prenosi gCaptain.
“Revidiramo svoja članstva u udruženjima jednom godišnje kako bismo osigurali da su trgovačka udruženja čiji smo članovi u skladu s ciljevima Pariškog sporazuma, kao i drugim ključnim pitanjima”, navodi Maersk na službenim web stranicama, prenosi Safety4Sea.
Pariški sporazum je pravno obvezujući ugovor između zemalja svijeta, dogovoren 2015., koji ima za cilj usporiti globalno zatopljenje smanjenjem emisija stakleničkih plinova.
Čini se da je razlika između Maerskovih ciljeva i ICS-ove pozicije privukla pozornost u upravi Maerska. Danski brodovlasnički div potvrdio je da povlači svoje članstvo u upravnom odboru ICS-a i nastavlja s vlastitim planovima. Glasnogovornik je za Reuters rekao da je odluka objavljena na godišnjoj skupštini ICS-a 22. lipnja. ICS je odbio komentirati.
“Našu odluku da odstupimo iz Uprave ICS-a također treba promatrati u ovom kontekstu”, dodaje se na Maerskovim stranicama. Međutim, ne navodi se s čime se točno Maersk ne slaže kada su u pitanju stajališta ICS-a.
Zagovaratelji dekarbonizacije
ICS već dugi niz godina u IMO-u zagovara zakone s ciljem dekarbonizacije. No, IMO je “poduzeo tek male korake prema kontroli emisija stakleničkih plinova u sedam godina od Pariškog klimatskog sporazuma”. Posljednjih godina ICS je zagovarao uvođenje simbolične pristojbe od 2 USD po toni brodskog goriva, čime bi IMO financirao 10-godišnji program istraživanja tehnologija pomorskog prijevoza s nultim emisijama. Međutim, IMO MEPC je tijekom prošle godine dvaput odbio taj plan, a ICS nastavlja s internom raspravom o klimatskim inicijativama koje pokreće pomorska industrija, navodi The Maritime Executive.
S druge strane, Maersk se već obvezao na ostvarenje cilja nulte emisije štetnih plinova do 2040. godine, što je jedno cijelo desetljeće prije cilja Pariškog klimatskog sporazuma za sektore van pomorskog prometa. Maerskov prijedlog za ostatak industrije jednako je ambiciozan: glavni izvršni direktor Maerska pozvao je na naknadu od 450 dolara po toni goriva kako bi se zatvorio cjenovni jaz između VLSFO-a i “goriva budućnosti”, a osnovao je i istraživački institut za pronalaženje praktičnih rješenja za dekarbonizaciju.
Iz Maerska također navode da će napore usmjeriti na članstvo u World Shipping Council (WSC), trgovačkoj grupi kontejnerskih brodara. Maersk ostaje član Danish Shippinga – udruge članica ICS-a, kao i BIMCO-a, Getting to Zero Coalition, WSC-a i A.P. Maersk-McKinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, između ostalih.
ICS, koji ima članove u više od 40 zemalja i predstavlja više od 80% svjetske komercijalne flote, promiče “najbolje prakse u brodarskoj industriji”, piše na njihovoj web stranici.
Važno je napomenuti kako trgovina morem čini oko 80% svjetske trgovine, a zaslužna je tek za oko 3% globalnih emisija ugljika.