Euronav i Frontline u utorak su objavili konačni sporazum o spajanju dviju kompanija, potencijalno stvarajući vodećeg neovisnog operatera tankera za prijevoz sirove nafte, s očekivanom tržišnom vrijednosti od više od 4 milijarde dolara.
Prema dogovoru, dionice će se kombinirati prema omjeru razmjene od 1,45 Frontline dionica za svaku 1 Euronav dionicu. Prethodno najavljenu kombinaciju sada su jednoglasno odobrile uprave obiju kompanija, donosi gCaptain.
Kombinirana tvrtka zvat će se Frontline, a Hugo De Stoop, trenutni izvršni direktor Euronava, bit će izvršni direktor grupe. Lars H. Barstad, trenutni glavni izvršni direktor Frontlinea, bit će član odbora. Tvrtka će biti osnovana i sa sjedištem na Cipru, a nastavit će poslovati iz ureda u Europi i Aziji, uključujući Belgiju, Norvešku, UK, Singapur i Grčku. Dionice nove tvrtke bit će uvrštene na Euronext Brussels, OSE i NYSE.
Kombinacijom tvrtki stvorit će se vodeći svjetski neovisni vlasnik i operater naftnih tankera “s menadžmentom, sposobnostima, resursima i veličinom koja će omogućiti uspješno iskorištavanje prilika u novoj eri održive pomorske industrije”, rekle su tvrtke u zajedničkom priopćenju za medije.
Po završetku spajanja, tvrtka će imati najveću flotu VLCC i Suezmax tankera na svijetu. Flota će se sastojati od 146 plovila, od čega 68 VLCC-a, 56 Suezmaxa, 20 LR2/Aframax i 2 FSO plovila.
Norveški milijarder John Fredriksen, najveći dioničar u Frontlineu i drugi u Euronavu, podržao je spajanje: “Frontline, s flotom od 146 plovila, moći će povećati vrijednost za naše klijente i povećati iskorištenost flote i prihode što će koristiti svim dionicima. Vrlo sam uzbuđen i dajem punu podršku i predanost ovoj spajanju tvrtki.”
Neto prihodi i EBITDA u 2021. u ove dvije tvrtke iznosili su približno 668 milijuna USD, odnosno 246 milijuna USD.
Spajanje tvrtki odvit će se u četvrtom tromjesečju 2022. godine. Nakon dovršetka, sadašnji dioničari Euronava posjedovat će približno 55 posto kombinirane tvrtke, dok će Frontlineovi investitori držati 45 posto kombinirane tvrtke, piše The Maritime Executive.
“Predložena kombinacija velika je prilika za preuzimanje vodeće pozicije u tankerskoj industriji u vrijeme prelaska na čisto, sigurno i održivo brodarstvo”, kaže Hugo de Stoop. “Ova transakcija predstavlja jedinstvenu priliku za pružanje znatno bolje usluge našim klijentima, ulaganja za naše dioničare i pružanje jedinstvene platforme na kojoj ljudi mogu u potpunosti izraziti svoje talente dok unapređujemo našu ambicioznu strategiju održivosti prema dekarbonizaciji brodarske industrije.”