O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Agonija posade ‘Mirjane K’ se nastavlja: Grci ne dopuštaju iskrcaj

Agent broda je sastavio troškove priveza broda i repatrijacije pomoraca, P&I klub se obvezao te troškove platiti, ali lučke vlasti iz Pireja ne dopuštaju iskrcaj, s obrazloženjem da je na brodu već sada manje članova posade nego što je propisano, kaže Luka Simić, inspektor ITF-a

Neizvjesnost oko povratka kućama posade broda »Mirjana K« koja već tri mjeseca provodi na sidrištu ispred grčkog Pireja, bez isplaćenih plaća, dodatno je produbljena, ovoga puta odlukom tamošnjih lučkih vlasti koje za sad ne dopuštaju iskrcaj posade, niti vezivanje u luci samog broda koji je proglašen napuštenim od strane brodara, riječke tvrtke Alveus Capital koju vodi Alan Klanac, nekadašnji predsjednik uprave Jadrolinije.

Potvrdio je to za Novi list Luka Simić, inspektor ITF-a (Međunarodne federacije transportnih radnika) koji ističe kako je P&I klub osiguravatelja broda već pristao platiti troškove repatrijacije osmorice članova posade, od kojih su petorica iz Hrvatske, dvojica iz Albanije i jedan iz Crne Gore, nakon čega je trebao isplatiti i zaostale plaće, što je i dužan učiniti prema Konvenciji o radu pomoraca, ali su se sada u priču uplele i lučke vlasti Pireja koje ne dopuštaju da brod uplovi u luku niti da se posada s njega iskrca i krene kućama.

Alternativno rješenje

– Agent broda je sastavio troškove priveza broda i repatrijacije pomoraca, P&I klub se obvezao te troškove platiti, ali lučke vlasti iz Pireja ne dopuštaju iskrcaj, s obrazloženjem da je na brodu već sada manje članova posade nego što je propisano minimum safe manningom (pravilnikom o najmanjem broju članova posade za sigurnu plovidbu), prema kojemu bi na brodu trebalo biti najmanje devet članova posade, kaže Simić, dodajući kako lučke vlasti Pireja traže da država zastave broda eventualno propiše novi najmanji broj članova posade za sigurnu plovidbu, nakon čega bi dio posade mogao biti iskrcan i otići kućama.

ITF iz Hrvatske i Grčke u kontaktu je s odvjetničkim uredom u Panami kako bi se utvrdila ta mogućnost, a istovremeno i s odvjetnicima u Grčkoj kako bi se našlo alternativno rješenje, odnosno da se brod priveže u nekoj od manje prometnih luka u toj zemlji. Naime, izvjesno je kako bi brod koji je zaustavljen u Grčkoj zbog dugovanja brodara na vezu mogao provesti godinu dana ili više, dok se ne riješi pitanje naplate dugova, bilo sudskom prodajom broda ili nekim drugim putem, što lučke vlasti u Pireju jednako izvjesno žele izbjeći. Simić kaže kako se intenzivno radi na pronalasku rješenja koje će omogućiti da brod u najkraćem roku bude vezan, a posada iskrcana.

– U Pireju sigurno ne žele da im brod toliko dugo zauzima vez, jer riječ je o vrlo prometnoj luci. Kolege iz grčkog ITF-a zajedno s odvjetnicima P&I kluba traže drugo rješenje, odnosno luku u kojoj će se brod moći vezati, ako ne bude moguć privez u Pireju, kao i da se osigura straža na brodu od strane lokalnih tvrtki. Na sličan način riješen je slučaj u talijanskom Cagliariju, gdje je lokalna tvrtka preuzela nadzor nad brodom do okončanja svih postupaka, a posada je repatrirana. Tamo je situacija ipak bila nešto jednostavnija jer je brod već bio vezan u luci, no vjerujem da ćemo u idućih nekoliko dana imati informaciju kada će se članovi posade »Mirjane K« napokon moći vratiti svojim obiteljima. Koliko će to još trajati, za sada je nemoguće reći, jedino što je neosporno je da će P&I klub platiti trošak njihove repatrijacije, kaže Simić.

Neisplaćene plaće

Kako su se od izlaska slučaja posade »Mirjane K« u javnost pojavile informacije o neisplati plaća pomorcima i na drugim brodovima kojima upravljaju tvrtke Alana Klanca, i Novi list je u Sindikatu pomoraca Hrvatske pokušao saznati imaju li konkretnih informacija o tome. Klanac je Novom listu odbio odgovoriti na upite duguju li njegove tvrtke plaće i pomorcima na katamaranu koji je do nedavno održavao linije između Splita, Brača i Hvara, a koje su otkazane do kraja ove sezone.

Za portal pomorac.hr Klanac je odgovorio kako posadi tog broda nije isplaćena jedna dospjela plaća, ona za lipanj, no neslužbene informacije govore kako je članovima posade njegova tvrtka Adriatic Fast Ferries dužna i po dvije, nekima i tri plaće. Iz Sindikata pomoraca nisu htjeli potvrditi o kolikom broju neisplaćenih plaća je riječ, no iz odgovora glavnog tajnika Nevena Melvana očito je da dugovanja postoje i da je Sindikat preuzeo i ovaj slučaj.

– Upoznati smo sa situacijom i radimo na tom slučaju, zajedno s članovima posade, kako bi se osigurala isplata plaća, sukladno Zakonu o radu i ostalim važećim propisima koji se odnose na pomorce u nacionalnoj plovidbi, kratko je rekao Melvan.

Plaće ne dolaze, ali zato poštom stižu otkazi: Što se to događa na splitskom katamaranu u vlasništvu Alana Klanca?


Marinko Glavan / Novi list

Agent broda je sastavio troškove priveza broda i repatrijacije pomoraca, P&I klub se obvezao te troškove platiti, ali lučke vlasti iz Pireja ne dopuštaju iskrcaj, s obrazloženjem da je na brodu već sada manje članova posade nego što je propisano, kaže Luka Simić, inspektor ITF-a

Neizvjesnost oko povratka kućama posade broda »Mirjana K« koja već tri mjeseca provodi na sidrištu ispred grčkog Pireja, bez isplaćenih plaća, dodatno je produbljena, ovoga puta odlukom tamošnjih lučkih vlasti koje za sad ne dopuštaju iskrcaj posade, niti vezivanje u luci samog broda koji je proglašen napuštenim od strane brodara, riječke tvrtke Alveus Capital koju vodi Alan Klanac, nekadašnji predsjednik uprave Jadrolinije.

Potvrdio je to za Novi list Luka Simić, inspektor ITF-a (Međunarodne federacije transportnih radnika) koji ističe kako je P&I klub osiguravatelja broda već pristao platiti troškove repatrijacije osmorice članova posade, od kojih su petorica iz Hrvatske, dvojica iz Albanije i jedan iz Crne Gore, nakon čega je trebao isplatiti i zaostale plaće, što je i dužan učiniti prema Konvenciji o radu pomoraca, ali su se sada u priču uplele i lučke vlasti Pireja koje ne dopuštaju da brod uplovi u luku niti da se posada s njega iskrca i krene kućama.

Alternativno rješenje

– Agent broda je sastavio troškove priveza broda i repatrijacije pomoraca, P&I klub se obvezao te troškove platiti, ali lučke vlasti iz Pireja ne dopuštaju iskrcaj, s obrazloženjem da je na brodu već sada manje članova posade nego što je propisano minimum safe manningom (pravilnikom o najmanjem broju članova posade za sigurnu plovidbu), prema kojemu bi na brodu trebalo biti najmanje devet članova posade, kaže Simić, dodajući kako lučke vlasti Pireja traže da država zastave broda eventualno propiše novi najmanji broj članova posade za sigurnu plovidbu, nakon čega bi dio posade mogao biti iskrcan i otići kućama.

ITF iz Hrvatske i Grčke u kontaktu je s odvjetničkim uredom u Panami kako bi se utvrdila ta mogućnost, a istovremeno i s odvjetnicima u Grčkoj kako bi se našlo alternativno rješenje, odnosno da se brod priveže u nekoj od manje prometnih luka u toj zemlji. Naime, izvjesno je kako bi brod koji je zaustavljen u Grčkoj zbog dugovanja brodara na vezu mogao provesti godinu dana ili više, dok se ne riješi pitanje naplate dugova, bilo sudskom prodajom broda ili nekim drugim putem, što lučke vlasti u Pireju jednako izvjesno žele izbjeći. Simić kaže kako se intenzivno radi na pronalasku rješenja koje će omogućiti da brod u najkraćem roku bude vezan, a posada iskrcana.

– U Pireju sigurno ne žele da im brod toliko dugo zauzima vez, jer riječ je o vrlo prometnoj luci. Kolege iz grčkog ITF-a zajedno s odvjetnicima P&I kluba traže drugo rješenje, odnosno luku u kojoj će se brod moći vezati, ako ne bude moguć privez u Pireju, kao i da se osigura straža na brodu od strane lokalnih tvrtki. Na sličan način riješen je slučaj u talijanskom Cagliariju, gdje je lokalna tvrtka preuzela nadzor nad brodom do okončanja svih postupaka, a posada je repatrirana. Tamo je situacija ipak bila nešto jednostavnija jer je brod već bio vezan u luci, no vjerujem da ćemo u idućih nekoliko dana imati informaciju kada će se članovi posade »Mirjane K« napokon moći vratiti svojim obiteljima. Koliko će to još trajati, za sada je nemoguće reći, jedino što je neosporno je da će P&I klub platiti trošak njihove repatrijacije, kaže Simić.

Neisplaćene plaće

Kako su se od izlaska slučaja posade »Mirjane K« u javnost pojavile informacije o neisplati plaća pomorcima i na drugim brodovima kojima upravljaju tvrtke Alana Klanca, i Novi list je u Sindikatu pomoraca Hrvatske pokušao saznati imaju li konkretnih informacija o tome. Klanac je Novom listu odbio odgovoriti na upite duguju li njegove tvrtke plaće i pomorcima na katamaranu koji je do nedavno održavao linije između Splita, Brača i Hvara, a koje su otkazane do kraja ove sezone.

Za portal pomorac.hr Klanac je odgovorio kako posadi tog broda nije isplaćena jedna dospjela plaća, ona za lipanj, no neslužbene informacije govore kako je članovima posade njegova tvrtka Adriatic Fast Ferries dužna i po dvije, nekima i tri plaće. Iz Sindikata pomoraca nisu htjeli potvrditi o kolikom broju neisplaćenih plaća je riječ, no iz odgovora glavnog tajnika Nevena Melvana očito je da dugovanja postoje i da je Sindikat preuzeo i ovaj slučaj.

– Upoznati smo sa situacijom i radimo na tom slučaju, zajedno s članovima posade, kako bi se osigurala isplata plaća, sukladno Zakonu o radu i ostalim važećim propisima koji se odnose na pomorce u nacionalnoj plovidbi, kratko je rekao Melvan.

Plaće ne dolaze, ali zato poštom stižu otkazi: Što se to događa na splitskom katamaranu u vlasništvu Alana Klanca?


Marinko Glavan / Novi list

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here