O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

ITF napuštenim pomorcima isplatio više od 37 milijuna dolara

Kao da pandemija koronavirusa nije stvorila dovoljno problema za pomorce, pojavila se nova “pandemija” u obliku sve većeg broja slučajeva napuštanja posade.

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) objavila je u petak izvješće u kojem se navodi da je samo u 2021. godini pomorcima isplaćeno 37,6 milijuna dolara neisplaćenih plaća.

Ukupno 125 ITF-ovih inspektora i koordinatora provelo je tijekom prošle godine 7.265 inspekcija u svrhu pružanja podrške tisućama pomoraca koji su napušteni. Četvrtina inspekcija provedeno je na zahtjev posade ili pojedinačnih pomoraca, a u čak 1.795 slučajeva utvrđeno je kršenje ugovora. ITF i Međunarodna organizaciju rada (ILO) su samo tijekom prošle godine identificirali 85 slučajeva napuštanja posade, što je povijesni rekord. U mnogim od tih slučajeva napuštena posada već je nekoliko tjedana ili mjeseci čekala isplatu plaća. Prema ILO-ovoj definiciji, posada se smatra napuštenom ako nisu primili plaće dva mjeseca i duže, piše The Maritime Executive.

“Nije neuobičajeno da brodovlasnici posadi isplate manje iznose od onih navedenih u ugovoru o zapošljavanju”, kaže Steve Trowsdale, ITF koordinator. “Pomorci možda misle da je normalno čekati plaću nekoliko mjeseci dok brodovlasnik riješi financije, ali moraju biti svjesni da neredovito plaćanje može biti i znak da će ih brodovlasnik napustiti.”

ITF inspektori prisutni su u više od 100 luka u 50 zemalja. Oni služe kako bi se utvrdile nepravilnosti u radu na brodovima, poput iskorištavanja, prekomjernog rada, pa čak i prisilnog rada i modernog ropstva. Inspektori na mnogim plovilima imaju pravo pregledati obračune plaća, ugovore o radu i evidentirane sate rada i odmora.

ITF je u 2021. godini pomorcima uplatio ukupno 37.591.331 američkih dolara zbog neisplaćenih plaća. “Zabrinjavajuće je vidjeti da raste broj pomoraca koji prijavljuju da im plaće nisu isplaćene po dva mjeseca ili duže,” rekao je Trowsdale, a prenosi gCaptain.

“Iznimno sam ponosan na trud koji su naši inspektori uložili kako bi pomogli pomorcima kroz prošlu godinu, često radeći u nevjerojatno teškim okolnostima”, rekao je Trowsdale. “Našem je timu uvijek bilo izuzetno važno fizički doći do pomoraca, ukrcati se na brodove i educirati posadu o njihovim pravima, pa čak i tijekom pandemije.”

Kriza sa smjenom posade pogoršala se početkom 2021., što je dovelo do bujice zahtjeva upućenih ITF-u od članova posade koja su očajnički željeli vratiti se kući. Dok su ograničenja putovanja tijekom pandemije bila glavni razlog krize smjene posade, koja je na svom vrhuncu pogodila procijenjenih oko 400.000 pomoraca, neki su brodovlasnici iskoristili situaciju te koristili ograničenja putovanja kao izgovor da zadrže pomorce na brodu nakon isteka ugovora, piše Safety4Sea.

“Postoje dokazi da su neki brodovlasnici koristili pandemiju kao izliku da zadrže pomorce na brodu nakon isteka ugovora, potpuno kršeći ljudska i radna prava tih pomoraca. Takvo ponašanje je možda tim brodovlasnicima uštedjelo nešto novca, ali u današnjem društvu takvo ponašanje je neoprostivo. Nema više skrivanja kada je u pitanju takva odgovornost”, rekao je Trowsdale. “Srećom, naš tim je, unatoč svemu, vratio tisuće pomoraca kući.”

Slučajevi napuštanja posade u porastu su unatoč vrlo povoljnoj tržišnoj situaciji u većini segmenata pomorske industrije. Prema podacima iz prvih sedam mjeseci ove godine, u 2022. smo već na dobrom putu da svjedočimo obaranju crnog rekorda iz prošle godine i zabilježimo dosad najveći broj pomoraca koje su brodovlasnici napustili, piše Splash247. Toj brojci pridružili su se i naši pomorci s broda “Mirjana K”, koji stoje napušteni u grčkoj luci Pirej, bez plaća, hrane i vode, jer ih je napustio brodovlasnik Alveus Capital, odnosno Alan Klanac, bivši predsjednik uprave Jadrolinije.

Kao da pandemija koronavirusa nije stvorila dovoljno problema za pomorce, pojavila se nova “pandemija” u obliku sve većeg broja slučajeva napuštanja posade.

Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) objavila je u petak izvješće u kojem se navodi da je samo u 2021. godini pomorcima isplaćeno 37,6 milijuna dolara neisplaćenih plaća.

Ukupno 125 ITF-ovih inspektora i koordinatora provelo je tijekom prošle godine 7.265 inspekcija u svrhu pružanja podrške tisućama pomoraca koji su napušteni. Četvrtina inspekcija provedeno je na zahtjev posade ili pojedinačnih pomoraca, a u čak 1.795 slučajeva utvrđeno je kršenje ugovora. ITF i Međunarodna organizaciju rada (ILO) su samo tijekom prošle godine identificirali 85 slučajeva napuštanja posade, što je povijesni rekord. U mnogim od tih slučajeva napuštena posada već je nekoliko tjedana ili mjeseci čekala isplatu plaća. Prema ILO-ovoj definiciji, posada se smatra napuštenom ako nisu primili plaće dva mjeseca i duže, piše The Maritime Executive.

“Nije neuobičajeno da brodovlasnici posadi isplate manje iznose od onih navedenih u ugovoru o zapošljavanju”, kaže Steve Trowsdale, ITF koordinator. “Pomorci možda misle da je normalno čekati plaću nekoliko mjeseci dok brodovlasnik riješi financije, ali moraju biti svjesni da neredovito plaćanje može biti i znak da će ih brodovlasnik napustiti.”

ITF inspektori prisutni su u više od 100 luka u 50 zemalja. Oni služe kako bi se utvrdile nepravilnosti u radu na brodovima, poput iskorištavanja, prekomjernog rada, pa čak i prisilnog rada i modernog ropstva. Inspektori na mnogim plovilima imaju pravo pregledati obračune plaća, ugovore o radu i evidentirane sate rada i odmora.

ITF je u 2021. godini pomorcima uplatio ukupno 37.591.331 američkih dolara zbog neisplaćenih plaća. “Zabrinjavajuće je vidjeti da raste broj pomoraca koji prijavljuju da im plaće nisu isplaćene po dva mjeseca ili duže,” rekao je Trowsdale, a prenosi gCaptain.

“Iznimno sam ponosan na trud koji su naši inspektori uložili kako bi pomogli pomorcima kroz prošlu godinu, često radeći u nevjerojatno teškim okolnostima”, rekao je Trowsdale. “Našem je timu uvijek bilo izuzetno važno fizički doći do pomoraca, ukrcati se na brodove i educirati posadu o njihovim pravima, pa čak i tijekom pandemije.”

Kriza sa smjenom posade pogoršala se početkom 2021., što je dovelo do bujice zahtjeva upućenih ITF-u od članova posade koja su očajnički željeli vratiti se kući. Dok su ograničenja putovanja tijekom pandemije bila glavni razlog krize smjene posade, koja je na svom vrhuncu pogodila procijenjenih oko 400.000 pomoraca, neki su brodovlasnici iskoristili situaciju te koristili ograničenja putovanja kao izgovor da zadrže pomorce na brodu nakon isteka ugovora, piše Safety4Sea.

“Postoje dokazi da su neki brodovlasnici koristili pandemiju kao izliku da zadrže pomorce na brodu nakon isteka ugovora, potpuno kršeći ljudska i radna prava tih pomoraca. Takvo ponašanje je možda tim brodovlasnicima uštedjelo nešto novca, ali u današnjem društvu takvo ponašanje je neoprostivo. Nema više skrivanja kada je u pitanju takva odgovornost”, rekao je Trowsdale. “Srećom, naš tim je, unatoč svemu, vratio tisuće pomoraca kući.”

Slučajevi napuštanja posade u porastu su unatoč vrlo povoljnoj tržišnoj situaciji u većini segmenata pomorske industrije. Prema podacima iz prvih sedam mjeseci ove godine, u 2022. smo već na dobrom putu da svjedočimo obaranju crnog rekorda iz prošle godine i zabilježimo dosad najveći broj pomoraca koje su brodovlasnici napustili, piše Splash247. Toj brojci pridružili su se i naši pomorci s broda “Mirjana K”, koji stoje napušteni u grčkoj luci Pirej, bez plaća, hrane i vode, jer ih je napustio brodovlasnik Alveus Capital, odnosno Alan Klanac, bivši predsjednik uprave Jadrolinije.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here