Lučka uprava Split ishodila je ovog mjeseca novu građevinsku dozvolu za modernu zgradu međunarodnog putničkog terminala u splitskoj gradskoj luci! Terminal će biti smješten na lukobranu i graničit će s vanjskim vezovima za kruzere. U njega će se useliti samo policija i carina.
Tamo će, naime, biti schengenski granični prijelaz, prostor za kontrolu putnika i prtljage, te čekaonice. Vrijednost investicije je 100 milijuna kuna. Novac je već osiguran, piše Slobodna Dalmacija.
Lučka uprava i lučki operativni centar za dobivanje novih prostora morat će čekati izmjene GUP-a, kada će se moći izgraditi i druga faza terminala.
Preduvjet za dobivanje dozvole bilo je – oživljavanje.
Naime, zgrada na čijem mjestu će niknuti terminal, donedavno je pripadala “Jadran ribolovu”, odavno ugašenom splitskom poduzeću koje se bavilo lovom i preradom ribe, imalo svoju flotu koćarica i hladnjače…, a do Domovinskog rata zapošljavalo je oko 400 radnika. Država je morala oživiti “Jadran ribolov” – ponovo ga upisati u sudski registar, imenovati mu stečajnog upravitelja, a sve kako bi ga mogla tužiti, izbrisati kao vlasnika nekretnine i u zemljišnim knjigama upisati da se radi o pomorskom dobru.
Sad već bivša zgrada “Jadran ribolova” površine je 690 kvadrata, a Lučka uprava Split će je srušiti i rekonstruirati.
Cilj Lučke uprave je da međunarodni promet s Gata sv. Duje prebaci na lukobran, a da Gat sv. Duje prenamijeni za domaći linijski promet. Time bi se, kaže ravnatelj Vice Mihanović, dobilo 10.000 kvadrata površine koji su sada uglavnom neiskorišten veći dio godine.
⁃ Domaći linijski promet bi se s lukobrana približio gradu, što je bitno za sve otočane koji u Split dolaze radi odlaska u bolnicu, na posao, u školu… – dodaje Mihanović.
U ponedjeljak u 15 sati završio je rok za iskazivanje interesa za koncesioniranje cijelog područja (zgrada “Jadran ribolova” i “Dalmacijavina”, te izgradnja parkirališta) u sklopu međunarodnog poziva za iskaz interesa koji je raspisala Lučka uprava Split.
– Željeli smo ispitati zainteresiranost poslovnih subjekata. Ovisno o ponudama, pripremit ćemo natječaj za gradnju i koncesiju – kaže Mihanović.
Druga opcija je da se međunarodni putnički terminal ne uključi u koncesiju, već da Lučka uprava raspiše natječaj za njegovu gradnju. Ta velika investicija, napominje Mihanović, Grad Split, Županiju i Lučku upravu ne bi koštala ni kunu. Naime, iz EU fondova osigurano 52 milijuna kuna, a ostalo će platiti država.
– Hvala Vladi što je prepoznala splitsku luku kao najveću putničku luku na Jadranu sa 5,6 milijuna putnika 2019. godine, na koje brojke se vraćamo – rekao je ravnatelj Lučke uprave.
Tanja Gattin / Slobodna Dalmacija