O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kalafatska radionica Bokovac za 89. rođendan Školskog broda Jadran obnovila brodsku opremu kako bi mogao ponovo jedriti

Školski brod „Jadran” jedrenjak koji ljepotom oduzima dah čak i u poznim godinama, danas kada puni 89 godina. Kada se razvije svih njegovih 12 bijelih jedara ukupne površine 800 metara kvadratnih, ovaj jedrenjak dominira ljepotom među svim suvremenim plovilima na moru. Na njemu je 11 kilometara konopa sa mehanizmom pokretanja ručnom – ljudskom snagom. Međutim, brod koji je predviđen za pitomce koji bi se obučavali na njemu, već odavno nije imao prilike raširiti jedra i zablistati u punom sjaju jer je bilo potrebno obnoviti stare drvene elemente tj.snasti (svi dijelovi brodske opreme koji neposredno ili posredno služe za nošenje jedra) kojih ima 12, piše BokaNews.

„Kalafatska radionica Bokovac iz Bara sudjelovala je na javnom natječaju i kao jedino kompetentno pravno lice za ovu vrstu obrtničkih radova dobili smo od Ministarstva odbrane zaduženje za izvođenje radova na predviđena tri drvena elementa. Upravo na godišnjicu je završen rad na jednom drvenom elementu ili deblu. U međuvremenu su započeli radovi na izradi prikosnika“, priopćila je Miroslava Lala Bokovac, ovlašteni zastupnik Kalafatske radionice Bokovac.

“Velika je čast kako nas kao male firme tako i Općine što se u gradu Baru radi na obnovi broda koji je sam po sebi legenda koja čeka raširiti svoja jedra i da nove generacije moreplovaca uči vještinama jedrenja. Brod je od nacionalnog značaja, a potrebnu obnovu moguće je izvoditi u Crnoj Gori, uz nabavku i kvalitetu drveta koji garantira renomirana firma Goldenwood d.o.o iz Nikšića. Partner na projektu je i Una Montenegro iz Tivta. Mi kao mala firma ne bismo mogli ući u ovaj posao bez podrške i razumijevanja partnera“- istakla je Bokovac.

Bavljenje kalafatom je zahtjevan posao koji je u svijetu prepoznat kao izuzetno profitabilan dok u Crnoj Gori još uvijek ne dobija zasluženu pažnju. Kalafatska radionica Bokovac je u periodu prije COVID 19 krize provodila niz uspješnih projekata sa međunarodnim partnerima, ali značaj kalafata i dalje nije prepoznat u Baru, gradu u kojem je Radionica i osnovana.

Zašto je to tako ostaje otvoreno pitanje. U nadi da će lokalna samouprava u narednom periodu intenzivirati suradnju sa obrtnicima, Kalafatska radionica Bokovac će i dalje nastaviti da promovirati kalafat i vrijedno raditi na novim projektima.

Foto: Boka News

Školski brod „Jadran” jedrenjak koji ljepotom oduzima dah čak i u poznim godinama, danas kada puni 89 godina. Kada se razvije svih njegovih 12 bijelih jedara ukupne površine 800 metara kvadratnih, ovaj jedrenjak dominira ljepotom među svim suvremenim plovilima na moru. Na njemu je 11 kilometara konopa sa mehanizmom pokretanja ručnom – ljudskom snagom. Međutim, brod koji je predviđen za pitomce koji bi se obučavali na njemu, već odavno nije imao prilike raširiti jedra i zablistati u punom sjaju jer je bilo potrebno obnoviti stare drvene elemente tj.snasti (svi dijelovi brodske opreme koji neposredno ili posredno služe za nošenje jedra) kojih ima 12, piše BokaNews.

„Kalafatska radionica Bokovac iz Bara sudjelovala je na javnom natječaju i kao jedino kompetentno pravno lice za ovu vrstu obrtničkih radova dobili smo od Ministarstva odbrane zaduženje za izvođenje radova na predviđena tri drvena elementa. Upravo na godišnjicu je završen rad na jednom drvenom elementu ili deblu. U međuvremenu su započeli radovi na izradi prikosnika“, priopćila je Miroslava Lala Bokovac, ovlašteni zastupnik Kalafatske radionice Bokovac.

“Velika je čast kako nas kao male firme tako i Općine što se u gradu Baru radi na obnovi broda koji je sam po sebi legenda koja čeka raširiti svoja jedra i da nove generacije moreplovaca uči vještinama jedrenja. Brod je od nacionalnog značaja, a potrebnu obnovu moguće je izvoditi u Crnoj Gori, uz nabavku i kvalitetu drveta koji garantira renomirana firma Goldenwood d.o.o iz Nikšića. Partner na projektu je i Una Montenegro iz Tivta. Mi kao mala firma ne bismo mogli ući u ovaj posao bez podrške i razumijevanja partnera“- istakla je Bokovac.

Bavljenje kalafatom je zahtjevan posao koji je u svijetu prepoznat kao izuzetno profitabilan dok u Crnoj Gori još uvijek ne dobija zasluženu pažnju. Kalafatska radionica Bokovac je u periodu prije COVID 19 krize provodila niz uspješnih projekata sa međunarodnim partnerima, ali značaj kalafata i dalje nije prepoznat u Baru, gradu u kojem je Radionica i osnovana.

Zašto je to tako ostaje otvoreno pitanje. U nadi da će lokalna samouprava u narednom periodu intenzivirati suradnju sa obrtnicima, Kalafatska radionica Bokovac će i dalje nastaviti da promovirati kalafat i vrijedno raditi na novim projektima.

Foto: Boka News

Intervju

Kolumna

Službene informacije

Foto / video