O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Pomorcima s Mirjane K isplaćene zaostale plaće. Klanac obećava: “Posada će biti iskrcana ovaj tjedan”; Simić: “Nadamo se da neće pogaziti riječ”

Pomorcima s broda “Mirjana K”, koji je od svibnja zaustavljen u Pirejskoj luci, u petak su isplaćene zaostale plaće za tri mjeseca, potvrdio je to u emisiji “Pomorska večer” HRT Radija, Luka Simić, Inspektor Međunarodne federacije transportnih radnika.

Riječ je o tegljaču koji plovi pod Panamskom zastavom, a menadžer broda je tvrtka Alveus Capital, iz Rijeke, u kojoj je osoba ovlaštena za zastupanje Alan Klanac, nekadašnji predsjednik uprave Jadrolinije.

Grčke vlasti i dalje, zbog dugova vlasnika, ne žele pustiti posadu broda kućama, među kojima su i 4 Hrvata, od kojih dvojica imaju i zdravstvenih poteškoća te nisu sposobni raditi.

Alan Klanac, u ime trgovačkog društva, Alveus Capital d.o.o iz Rijeke, pismenim putem potvrdio je da se radi na iskrcaju posade i vjeruje da će se to do kraja tjedna riješiti. No, inspektor Luka Simić je vrlo oprezan.

Pismo Alana Klanca

– Tegljač “Mirjana K” trenutno se nalazi na sidrištu ispred luke Pirej, a gdje je došao krajem mjeseca svibnja ove godine iz luke Aliaga kako bi preuzeo bunker te bio spreman za potencijalni novi angažman. Isto tako, u luci Pirej obavljena je i smjena dijela posade, nakon što je prvi dio smjene obavljen u luci Aliaga ranije u mjesecu. Zbog ratnih događanja u Ukrajini, a i rastućih cijena energenata, potencijalni poslovi tegljenja su, nažalost, nestali s tržišta i vlasnik broda je ušao u period nelikvidnosti. Kao posljedica toga, vlasnik nije bio u mogućnosti pokriti troškove dobavljača, uključujući plaćanje faktura koje je ispostavio poslodavac posade Western Marine Hong Kong. Iz ovog razloga Western Marine nije isplatio plaće pomorcima u rokovima koje je isti bio dužan poštovati.
Prolaskom rokova, osiguranje broda isplatilo je plaće pomorcima, i to dijelu posade koja je već bila na kopnu tijekom mjeseca srpnja, a posadi koja je bila na brodu plaća je isplaćena ovih dana. Plaće su isplaćene u punom iznosu sukladno ugovorenim iznosima i obračunu od strane poslodavca. Tijekom cijelog ovog perioda boravka broda na sidru, u periodu otežane likvidnosti, upravitelj broda Alveus Capital d.o.o. je vodio računa o ostalim potrebama broda, uključujući nabavku hrane i ostalih potrepština, a sada konkretno poduzima mjere kako bi se s broda iskrcala trenutna posada. Njihov iskrcaj se očekuje tijekom ovog tjedna. Svjesni smo da je ovo bilo zahtjevno razdoblje za naše kolege, pa se zato u ime upravitelja broda trgovačkog društva Alveus Capital d.o.o. i moje osobno ime ovim putem želim ispričati posadi broda na tome što im plaće nisu bile isplaćene na vrijeme, ali se zahvaliti na iskazanoj strpljivosti i brizi o brodu“, kaže gospodin Klanac.

„Duboko se nadam da g. Klanac neće pogaziti svoju riječ“

– Ne mogu se suzdržati da ne prokomentiram pismo. S obzirom da radim na cijelome slučaju od sredine petog mjeseca, meni je ova izjava g. Klanca i Alveus Capitala apsolutno smiješna, rekao je ITF inspektor Luka Simić. Ispričao je i kakvo je trenutno stanje na “Mirjani K”.

– Prijeđimo na pomorce, jer njima se treba baviti, a ne onima koji su ih doveli u ovu situaciju. Situacija je dobra i loša. Dobra je zbog toga što je pomorcima napokon u petak isplaćena plaća. Plaću je upravo isplatio osiguravatelj broda P&I Club, koji je transferirao taj novac kompaniji Kvarner Crewing Services preko koje je posada ukrcana. Kvarner Crewing Services bio je od pomoći u cijelom ovom slučaju i što god smo zatražili do njih dobili smo u rekordnom roku, rekao je Simić.

– Kad smo kod repatrijacije i ovog što je gospodin Klanac napisao u izjavi da će posada biti repatrirana ovaj tjedan, ja se iskreno duboko, duboko nadam da će to biti tako. Gospodin Klanac je dobio jedan adendum prošli tjedan i već neko vrijeme ga pregledava. Jednostavno mi nije jasno zašto to toliko dugo traje. Više manje sa svim vjerovnicima, onim najvećima, kao što je P&I Club, kupac i strana koja je dostavila bunker, sve je već dogovoreno i pristali su smanjiti neka sva potraživanja. Nadam se da ovaj put gospodin Klanac neće pogaziti svoju riječ, sumnjičav je Simić.

O zdravstvenom stanju posade

– Imamo drugog časnika palube koji je baš jučer dobio nalaz od liječnika u kojem stoji da nije fit for work i da bi ga se trebalo repatrirati. Međutim, u ovom slučaju morate znati da, s obzirom na cjelokupnu situaciju, lučke vlasti u luci Pirej ne dozvoljavaju da se posada repatrira dok ih netko ne dođe zamijeniti ili dok brod ne ode na sigurni vez. Također smo imali kuhara, koji inače ima respiratorne probleme. Njemu je pozlilo, imao je bolove u prsima, i završio je u bolnici. Bio je na kisiku i na infuziji prva dva dana. Stanje mu se stabiliziralo i nakon dodatnih pretraga ustanovilo se da bi i on trebao doma, te mu se savjetuje da 20 dana mora biti u strogom mirovanju kako bi se oporavio.

– Ono što bih htio napomenuti je da je minimum safe manning broda bio devet članova posade, međutim, njih je na brodu bilo osam i lučke vlasti nisu htjele apsolutno ništa poduzeti dok država zastave broda Panama ne smanji taj broj. Gospodin Klanac je predao neke papire da se to riješi. Međutim, to se opet otežalo i ne znam gdje je to završilo. Na naše urgiranje, odnosno ITF-a, uspjeli smo dobiti to izuzeće od minimum safe manninga koji je smanjen na tri. Međutim, na našu žalost, lučke vlasti su rekle da oni osobno smatraju da to nije dovoljno i jedino što su dozvolili bila je repatrijacija pomorca koji je trinaestog ovog mjeseca stigao kući, kaže Simić.

Minimum safe manning

Lučke vlasti tražile su da država zastave, u ovom slučaju Panama, odredi minimum safe manning i onda je to država i učinila s tri pomorca – barba, kapo makine i kormilar. Lučke vlasti zatim tvrde da to ne valja, a oni su tražili da država to napravi.

– To nikome u ovoj situaciji nije jasno. Pitao sam za mišljenje svoje kolege iz port state controla u Hrvatskoj koji su mi rekli da, nažalost, svaka država može reći da smatra da brod nije siguran za plovidbu, što može ugroziti i okoliš, sigurnost plovidbe, i tako dalje. Država može odstupiti od tog minimum safe manninga, a da su to odmah prihvatili, vjerujem da bi svi ostali, osim te trojice, već bili kući.

Samo jedan potpis dijeli nas od rješavanja slučaja

– Nadam se da gospodin Klanac neće pregaziti svoju riječ i da će se riješiti do kraja ovog tjedna. Samo nas jedan potpis dijeli od rješavanja ovog slučaja i nadam se da će biti kao što je gospodin Klanac rekao. Previše puta smo se opekli na njegove riječi, ali nadam se da će ovoga puta održati riječi.

– Na brodu su ostala četiri Hrvata, dva Albanca i jedan upravitelj stroja koji je Crnogorac. Ono što je u ovom trenutku malo teža situacija je što je Albancima istekao ugovor. Točnije, svima je više manje istekao ugovor, ali njima su prošla četiri mjeseca koja pokriva P&I Club. Naravno, nitko na brodu ne želi ostati, a da neće biti plaćen. Vidjet ćemo hoće li tu razliku nadoknaditi firma koja bi to trebala nadoknaditi ili ćemo morati poduzimati neke daljnje korake.

Najteži slučaj u karijeri

– Radim kao ITF inspektor u Rijeci godinu i osam mjeseci. U to vrijeme, imao sam tri slučaja napuštanja broda, odnosno posade, od strane brodara. Jedan je bio u Albaniji, gdje je posada bila na LPG tankeru i to smo uspjeli riješiti unutar mjesec dana. Drugi slučaj bio je brod jednog hrvatskog brodara koji se nalazio u Cagliariju. To smo uspjeli riješiti nakon 28 dana jer se brodar povukao nakon tjedan dana i nije pokušavao neku minimalnu svotu izvući za sebe. Tu se isto radilo o hrvatskoj posadi. Uz pomoć lučkih vlasti Italije i države zastave uspjeli smo taj slučaj riješiti u 28 dana. Sad se dogodila Mirjana K koja mi je, iskreno ću vam reći, do sad najteži i najkompleksniji slučaj, zaključio je Luka Simić.


Pomorska večer / HRT Radio Rijeka

Pomorcima s broda “Mirjana K”, koji je od svibnja zaustavljen u Pirejskoj luci, u petak su isplaćene zaostale plaće za tri mjeseca, potvrdio je to u emisiji “Pomorska večer” HRT Radija, Luka Simić, Inspektor Međunarodne federacije transportnih radnika.

Riječ je o tegljaču koji plovi pod Panamskom zastavom, a menadžer broda je tvrtka Alveus Capital, iz Rijeke, u kojoj je osoba ovlaštena za zastupanje Alan Klanac, nekadašnji predsjednik uprave Jadrolinije.

Grčke vlasti i dalje, zbog dugova vlasnika, ne žele pustiti posadu broda kućama, među kojima su i 4 Hrvata, od kojih dvojica imaju i zdravstvenih poteškoća te nisu sposobni raditi.

Alan Klanac, u ime trgovačkog društva, Alveus Capital d.o.o iz Rijeke, pismenim putem potvrdio je da se radi na iskrcaju posade i vjeruje da će se to do kraja tjedna riješiti. No, inspektor Luka Simić je vrlo oprezan.

Pismo Alana Klanca

– Tegljač “Mirjana K” trenutno se nalazi na sidrištu ispred luke Pirej, a gdje je došao krajem mjeseca svibnja ove godine iz luke Aliaga kako bi preuzeo bunker te bio spreman za potencijalni novi angažman. Isto tako, u luci Pirej obavljena je i smjena dijela posade, nakon što je prvi dio smjene obavljen u luci Aliaga ranije u mjesecu. Zbog ratnih događanja u Ukrajini, a i rastućih cijena energenata, potencijalni poslovi tegljenja su, nažalost, nestali s tržišta i vlasnik broda je ušao u period nelikvidnosti. Kao posljedica toga, vlasnik nije bio u mogućnosti pokriti troškove dobavljača, uključujući plaćanje faktura koje je ispostavio poslodavac posade Western Marine Hong Kong. Iz ovog razloga Western Marine nije isplatio plaće pomorcima u rokovima koje je isti bio dužan poštovati.
Prolaskom rokova, osiguranje broda isplatilo je plaće pomorcima, i to dijelu posade koja je već bila na kopnu tijekom mjeseca srpnja, a posadi koja je bila na brodu plaća je isplaćena ovih dana. Plaće su isplaćene u punom iznosu sukladno ugovorenim iznosima i obračunu od strane poslodavca. Tijekom cijelog ovog perioda boravka broda na sidru, u periodu otežane likvidnosti, upravitelj broda Alveus Capital d.o.o. je vodio računa o ostalim potrebama broda, uključujući nabavku hrane i ostalih potrepština, a sada konkretno poduzima mjere kako bi se s broda iskrcala trenutna posada. Njihov iskrcaj se očekuje tijekom ovog tjedna. Svjesni smo da je ovo bilo zahtjevno razdoblje za naše kolege, pa se zato u ime upravitelja broda trgovačkog društva Alveus Capital d.o.o. i moje osobno ime ovim putem želim ispričati posadi broda na tome što im plaće nisu bile isplaćene na vrijeme, ali se zahvaliti na iskazanoj strpljivosti i brizi o brodu“, kaže gospodin Klanac.

„Duboko se nadam da g. Klanac neće pogaziti svoju riječ“

– Ne mogu se suzdržati da ne prokomentiram pismo. S obzirom da radim na cijelome slučaju od sredine petog mjeseca, meni je ova izjava g. Klanca i Alveus Capitala apsolutno smiješna, rekao je ITF inspektor Luka Simić. Ispričao je i kakvo je trenutno stanje na “Mirjani K”.

– Prijeđimo na pomorce, jer njima se treba baviti, a ne onima koji su ih doveli u ovu situaciju. Situacija je dobra i loša. Dobra je zbog toga što je pomorcima napokon u petak isplaćena plaća. Plaću je upravo isplatio osiguravatelj broda P&I Club, koji je transferirao taj novac kompaniji Kvarner Crewing Services preko koje je posada ukrcana. Kvarner Crewing Services bio je od pomoći u cijelom ovom slučaju i što god smo zatražili do njih dobili smo u rekordnom roku, rekao je Simić.

– Kad smo kod repatrijacije i ovog što je gospodin Klanac napisao u izjavi da će posada biti repatrirana ovaj tjedan, ja se iskreno duboko, duboko nadam da će to biti tako. Gospodin Klanac je dobio jedan adendum prošli tjedan i već neko vrijeme ga pregledava. Jednostavno mi nije jasno zašto to toliko dugo traje. Više manje sa svim vjerovnicima, onim najvećima, kao što je P&I Club, kupac i strana koja je dostavila bunker, sve je već dogovoreno i pristali su smanjiti neka sva potraživanja. Nadam se da ovaj put gospodin Klanac neće pogaziti svoju riječ, sumnjičav je Simić.

O zdravstvenom stanju posade

– Imamo drugog časnika palube koji je baš jučer dobio nalaz od liječnika u kojem stoji da nije fit for work i da bi ga se trebalo repatrirati. Međutim, u ovom slučaju morate znati da, s obzirom na cjelokupnu situaciju, lučke vlasti u luci Pirej ne dozvoljavaju da se posada repatrira dok ih netko ne dođe zamijeniti ili dok brod ne ode na sigurni vez. Također smo imali kuhara, koji inače ima respiratorne probleme. Njemu je pozlilo, imao je bolove u prsima, i završio je u bolnici. Bio je na kisiku i na infuziji prva dva dana. Stanje mu se stabiliziralo i nakon dodatnih pretraga ustanovilo se da bi i on trebao doma, te mu se savjetuje da 20 dana mora biti u strogom mirovanju kako bi se oporavio.

– Ono što bih htio napomenuti je da je minimum safe manning broda bio devet članova posade, međutim, njih je na brodu bilo osam i lučke vlasti nisu htjele apsolutno ništa poduzeti dok država zastave broda Panama ne smanji taj broj. Gospodin Klanac je predao neke papire da se to riješi. Međutim, to se opet otežalo i ne znam gdje je to završilo. Na naše urgiranje, odnosno ITF-a, uspjeli smo dobiti to izuzeće od minimum safe manninga koji je smanjen na tri. Međutim, na našu žalost, lučke vlasti su rekle da oni osobno smatraju da to nije dovoljno i jedino što su dozvolili bila je repatrijacija pomorca koji je trinaestog ovog mjeseca stigao kući, kaže Simić.

Minimum safe manning

Lučke vlasti tražile su da država zastave, u ovom slučaju Panama, odredi minimum safe manning i onda je to država i učinila s tri pomorca – barba, kapo makine i kormilar. Lučke vlasti zatim tvrde da to ne valja, a oni su tražili da država to napravi.

– To nikome u ovoj situaciji nije jasno. Pitao sam za mišljenje svoje kolege iz port state controla u Hrvatskoj koji su mi rekli da, nažalost, svaka država može reći da smatra da brod nije siguran za plovidbu, što može ugroziti i okoliš, sigurnost plovidbe, i tako dalje. Država može odstupiti od tog minimum safe manninga, a da su to odmah prihvatili, vjerujem da bi svi ostali, osim te trojice, već bili kući.

Samo jedan potpis dijeli nas od rješavanja slučaja

– Nadam se da gospodin Klanac neće pregaziti svoju riječ i da će se riješiti do kraja ovog tjedna. Samo nas jedan potpis dijeli od rješavanja ovog slučaja i nadam se da će biti kao što je gospodin Klanac rekao. Previše puta smo se opekli na njegove riječi, ali nadam se da će ovoga puta održati riječi.

– Na brodu su ostala četiri Hrvata, dva Albanca i jedan upravitelj stroja koji je Crnogorac. Ono što je u ovom trenutku malo teža situacija je što je Albancima istekao ugovor. Točnije, svima je više manje istekao ugovor, ali njima su prošla četiri mjeseca koja pokriva P&I Club. Naravno, nitko na brodu ne želi ostati, a da neće biti plaćen. Vidjet ćemo hoće li tu razliku nadoknaditi firma koja bi to trebala nadoknaditi ili ćemo morati poduzimati neke daljnje korake.

Najteži slučaj u karijeri

– Radim kao ITF inspektor u Rijeci godinu i osam mjeseci. U to vrijeme, imao sam tri slučaja napuštanja broda, odnosno posade, od strane brodara. Jedan je bio u Albaniji, gdje je posada bila na LPG tankeru i to smo uspjeli riješiti unutar mjesec dana. Drugi slučaj bio je brod jednog hrvatskog brodara koji se nalazio u Cagliariju. To smo uspjeli riješiti nakon 28 dana jer se brodar povukao nakon tjedan dana i nije pokušavao neku minimalnu svotu izvući za sebe. Tu se isto radilo o hrvatskoj posadi. Uz pomoć lučkih vlasti Italije i države zastave uspjeli smo taj slučaj riješiti u 28 dana. Sad se dogodila Mirjana K koja mi je, iskreno ću vam reći, do sad najteži i najkompleksniji slučaj, zaključio je Luka Simić.


Pomorska večer / HRT Radio Rijeka

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here