Mislite da ste vidjeli sve – od luksuznih brodova sa superiornim apartmanima od 5 zvjezdica do kampova pod otvorenim nebom? Ali jeste li ikada razmišljali o putovanju u „Klasi kontejnera“?
Svake godine oko milijardu turista širom svijeta krene na putovanje. Razlozi za putovanja su raznoliki. U svakom slučaju, ona će donijeti mnogo novih dojmova i dosta tema za razgovor. Ako želite svoje priče sa putovanja uljepšati nekim neobičnim iskustvima, zašto ne isprobate nekonvencionalan način putovanja i uskočite kao putnik na jedan od teretnih brodova?
Na kontejneru vrlo vjerojatno nećete naći uobičajene pogodnosti na koje ste navikli na svojim putovanjima. Neće biti ni zabavljača, ni programa za slobodno vrijeme ili wellness sadržaja. Posada služi brodu i teretu – a ne putnicima. Izleti na obalu su mogući, ali dozvoljeni samo po dogovoru s upravom broda i pod uvjetom da ruta i raspored to dozvoljavaju. Zatim, ako se ne vratite sa putovanja na vrijeme, brod bi se mogao vratiti na more bez vas. S druge strane, brod nije obavezan pridržavati se vremena presjedanja, jer ona ovise ne samo od vremenskih uvjeta, već i od utovara i istovara, broja raspoloživih dizalica i radne snage. Stoga, zaustavljanja mogu trajati od nekoliko sati do nekoliko dana, piše PlutonLogistics.
Udobnost je možda upitna, ali pogledi su veličanstveni!
Iako nećete naći luksuz na teretnom brodu, udobnost nije potpuno van dosega. U stvari, nije neuobičajeno da ovi gigantski brodovi nude bazen, palubu za sunčanje, biblioteku ili bar. Kabine su također često prilično dobro opremljene – uz malo sreće, možda ćete dobiti i jednu sa mini frižiderom i TV-om ili video uređajem. Mašine za pranje i sušenje su na raspolaganju i posadi i gostima. Na kraju krajeva, putnicima je obično dozvoljeno da se slobodno kreću na brodu, sa izuzetkom teretnog prostora, strojarnice i kuhinje. Svatko tko je upoznat sa dimenzijama modernih kontejnerskih brodova može zamisliti kako je prošetati na jednoj od njihovih paluba. Postoji čak i ograničen pristup mostu, što omogućava posjetiteljima da pobliže steknu dojam o operacijama na otvorenom moru. Konačno, mnogi moderni teretni brodovi dolaze sa stjuardom na brodu koji brine o dobrobiti članova posade i putnika.
Rad u zamjenu za prenoćište
Nekada, da bi ste se ukrcali na teretni brod, morali ste pokušati uvjeriti kapetana da ste “majstor svog zanata” kako bi si osigurali mjesto za spavanje u zamjenu za svoj rad. Naravno, ovakvi aranžmani danas više nisu mogući. Posadu teretnog broda obično čini najviše 20 do 30 članova posade, od kojih je svaki stručno obučen.
S obzirom da je sve veći broj zaljubljenika u putovanja nastoji iskusiti fascinaciju jednotjednog putovanja preko mora bez ičega na vidiku osim horizonta, mnoge brodarske kompanije počele su nuditi mogućnost putovanja s njima, kao dodatni izvor prihoda. Na teretnom brodu dozvoljeno je najviše dvanaest gostiju, u suprotnom je neophodno prisutstvo liječnika.
Novi trend u turizmu
U međuvremenu, interes putnika pokazuje jasan trend rasta, a u ponudi su razne destinacije za putovanja zajedno sa različitim trajanjem istih. Na primjer, nekoliko kontejnerskih giganta skoro identične konstrukcije plovi na ruti od Europe do Azije. Jedno takvo povratno putovanje za 77 dana može se rezervirati za 7.700 eura. Postoji čak i 112-dnevno putovanje od Genove preko Kine do zapadne obale SAD, uključujući povratak. Ovo neobično iskustvo procjenjuje se na oko 9.520 eura.
Za rezerviranje su dostupni i kraći, stoga i pristupačniji aranžmani – na primjer od Strasbourga do Dortmunda za samo šest dana za više od 540 eura. Cijene uključuju prijevoz, kabinu i obroke na brodu. Dodajte ovome „lučke takse“ (naknade za ukrcavanje i iskrcavanje) kao i troškove za razna osiguranja – ovo posljednje je važan uvjet.
Jedno je sigurno, ovaj nezamijenjiv pogled uživanja namijenjen je avanturistima, a cijelokupan tekst, ali i slične zanimljivosti iz industrije možete pročitati na cargo-partner Trendletter sekciji, gdje se možete i prijaviti za obavijesti o mjesečnim novostima.