O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Podignuta optužnica protiv dvojice voditelja brodice zbog sudara u Hvarskom kanalu: Sedam osoba teže ozlijeđeno

Općinsko državno odvjetništvo u Splitu je podiglo optužnicu protiv 42-godišnjaka i 47-godišnjaka, koji su se u srpnju prošle godine sudarili brodicama u Hvarskom kanalu.

Podsjetimo, službenici Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) zaprimili su 7. srpnja 2021. godine u 22:23 sata poziv s brodice koja prevozi putnike kako su imali sudar s drugom brodicom na poziciji 1.5 nautičkih milja od rta Ražanj na Braču u smjeru rta Pelegrin na Hvaru.

U sudaru gumenjaka za prijevoz putnika dugog 10 metara i 13-metarske brodice ozbiljnije je ozlijeđeno sedam osoba, a lakše pet osoba, navodi se u prvotnom izvješću. U spašavanju putnika sudjelovala su plovila Lučke kapetanije Split M/B „Pojišan“ i „RH 5 ST“, plovila lučke ispostave Mlina te brod pomorske policije „Sv. Jure“. Svi putnici su prebačeni do Splita gdje ih je preuzela hitna medicinska pomoć. Nakon spašavanja putnika, brodice su uzete u tegalj, no brodica je zbog pretrpljenog oštećenja trupa potonula kod južnog ulaza u Splitska vrata.

Okrivljenike se tereti da su upravljajući brodicama počinili kazneno djelo ugrožavanja posebnih vrsta prometa pri čemu su bili svjesni da načinom plovidbe kojom su njima upravljali mogu ugroziti sigurnost drugih sudionika u plovidbi, ali su lakomisleno smatrali da se to neće dogoditi, navodi Državno odvjetništvo.

Prvookrivljenika se tereti da je upravljao brodicom iz smjera Hvara u smjeru Splita, brzinom koja nije bila prilagođena postojećoj situaciji na moru, u stanju u kojem su njegove sposobnosti upravljanja brodicom bile umanjene, a rizik za nastanak pomorske nesreće višestruko povećan, bez upaljenih navigacijskih svjetala, pritom ne obraćajući dužnu pozornost na rutu kretanja. Tereti ga se da je postupio protivno odredbama Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama te Pomorskog zakonika, a sve unatoč prijetećoj opasnosti sudara s plovilom iz protukursa, odnosno brodicom kojom je upravljao drugookrivljenik od Splitskih vrata prema otoku Hvaru. 

Drugookrivljenika se tereti da je, prevozeći jedanaestero putnika s mornarom, postupio protivno odredbama Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama i Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske. Točnije, tereti ga se da je putnike prevozio brodicom noću, iako ta brodica nema zatvoreni prostor za prijevoz putnika, a putnici i posada nisu imali na sebi prsluke za spašavanje, kao i da nije bilo upaljeno kružno svjetlo, zbog čega mu je bilo otežano osmatranje, a plovilima iz suprotnog smjera otežano uočavanje, prepoznavanje ili razlikovanje navigacijskih svjetala na njegovoj brodici i njegovog smjera kretanja. Tereti ga se i da brzinu brodice nije prilagodio njenim osobinama niti je stojeći na nogama osmatrao smjer kretanja brodice. 

Zbog svega navedenog, okrivljenike se tereti da nisu pravovremeno reagirali tijekom postupanja u hvarskom kanalu zbog čega je došlo do frontalnog (pramčanog) sudara ovih brodica. U nesreći je mornar zadobio osobito tešku tjelesnu ozljedu, četvero putnika tešku tjelesnu ozljedu, a dvoje putnika laku tjelesnu ozljedu.

Na brodici kojom je upravljao prvookrivljenik nastala šteta u iznosu od 105.000,00 eura (791.070,00 kuna), a na brodici kojom je upravljao drugookrivljenik u iznosu od 20.250,00 eura (152.563,50 kuna), navode iz Državnog odvjetništva.

Općinsko državno odvjetništvo u Splitu je podiglo optužnicu protiv 42-godišnjaka i 47-godišnjaka, koji su se u srpnju prošle godine sudarili brodicama u Hvarskom kanalu.

Podsjetimo, službenici Nacionalne središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) zaprimili su 7. srpnja 2021. godine u 22:23 sata poziv s brodice koja prevozi putnike kako su imali sudar s drugom brodicom na poziciji 1.5 nautičkih milja od rta Ražanj na Braču u smjeru rta Pelegrin na Hvaru.

U sudaru gumenjaka za prijevoz putnika dugog 10 metara i 13-metarske brodice ozbiljnije je ozlijeđeno sedam osoba, a lakše pet osoba, navodi se u prvotnom izvješću. U spašavanju putnika sudjelovala su plovila Lučke kapetanije Split M/B „Pojišan“ i „RH 5 ST“, plovila lučke ispostave Mlina te brod pomorske policije „Sv. Jure“. Svi putnici su prebačeni do Splita gdje ih je preuzela hitna medicinska pomoć. Nakon spašavanja putnika, brodice su uzete u tegalj, no brodica je zbog pretrpljenog oštećenja trupa potonula kod južnog ulaza u Splitska vrata.

Okrivljenike se tereti da su upravljajući brodicama počinili kazneno djelo ugrožavanja posebnih vrsta prometa pri čemu su bili svjesni da načinom plovidbe kojom su njima upravljali mogu ugroziti sigurnost drugih sudionika u plovidbi, ali su lakomisleno smatrali da se to neće dogoditi, navodi Državno odvjetništvo.

Prvookrivljenika se tereti da je upravljao brodicom iz smjera Hvara u smjeru Splita, brzinom koja nije bila prilagođena postojećoj situaciji na moru, u stanju u kojem su njegove sposobnosti upravljanja brodicom bile umanjene, a rizik za nastanak pomorske nesreće višestruko povećan, bez upaljenih navigacijskih svjetala, pritom ne obraćajući dužnu pozornost na rutu kretanja. Tereti ga se da je postupio protivno odredbama Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske, Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama te Pomorskog zakonika, a sve unatoč prijetećoj opasnosti sudara s plovilom iz protukursa, odnosno brodicom kojom je upravljao drugookrivljenik od Splitskih vrata prema otoku Hvaru. 

Drugookrivljenika se tereti da je, prevozeći jedanaestero putnika s mornarom, postupio protivno odredbama Pravilnika o brodicama, čamcima i jahtama i Pravilnika o sigurnosti pomorske plovidbe u unutarnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Republike Hrvatske. Točnije, tereti ga se da je putnike prevozio brodicom noću, iako ta brodica nema zatvoreni prostor za prijevoz putnika, a putnici i posada nisu imali na sebi prsluke za spašavanje, kao i da nije bilo upaljeno kružno svjetlo, zbog čega mu je bilo otežano osmatranje, a plovilima iz suprotnog smjera otežano uočavanje, prepoznavanje ili razlikovanje navigacijskih svjetala na njegovoj brodici i njegovog smjera kretanja. Tereti ga se i da brzinu brodice nije prilagodio njenim osobinama niti je stojeći na nogama osmatrao smjer kretanja brodice. 

Zbog svega navedenog, okrivljenike se tereti da nisu pravovremeno reagirali tijekom postupanja u hvarskom kanalu zbog čega je došlo do frontalnog (pramčanog) sudara ovih brodica. U nesreći je mornar zadobio osobito tešku tjelesnu ozljedu, četvero putnika tešku tjelesnu ozljedu, a dvoje putnika laku tjelesnu ozljedu.

Na brodici kojom je upravljao prvookrivljenik nastala šteta u iznosu od 105.000,00 eura (791.070,00 kuna), a na brodici kojom je upravljao drugookrivljenik u iznosu od 20.250,00 eura (152.563,50 kuna), navode iz Državnog odvjetništva.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?