Nakon dva katamarana na potpuno električni pogon, koji već drugu sezonu prevozi posjetitelje u Nacionalnom parku Krka, u kraljevičkom brodogradilištu Dalmont počeli su gradnju još jednog, sličnog ekobroda, ovog puta na hibridni, dizel-električni pogon koji će iduće ljeto zaploviti dubrovačkim akvatorijem.
I u ovom je slučaju riječ o 15-metarskom katamaranu, kapaciteta prijevoza 50 putnika i dva člana posade, kojim će se uspostaviti veza između Arboretuma Trsteno i botaničkog vrta na Lokrumu, a sve u sklopu projekta »Povijesni vrtovi dubrovačkog područja«, koji se sufinancira bespovratnim sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj, piše Novi list.
Ekološki iskorak
Vrijedan je to posao i nova referenca u razvoju i iskoraku kraljevičkog škvera u ekološku zonu i gradnji brodova na »zeleniji« pogon. Još početkom prošle godine iz Dalmonta su obznanili kako su u stanju izgraditi trajekt na električni pogon s kapacitetom prijevoza 60 automobila i 350 putnika. Do narudžbe nekog takvog većeg broda na hibridni ili čisti elektropogon, Dalmontovi brodograditelji »bruse« i stječu iskustva na manjim brodovima.
Kako doznaje Novi list, ugovorna cijena za hibridni katamaran za Rezervat Lokrum iznosi 6,9 milijuna kuna, a trebao bi biti isporučen u lipnju iduće godine.
Još je jedna novogradnja aktualna u Dalmontovim pogonima, i to za riječku tvrtku Rijeka plov s kojom su prije mjesec dana ugovorili gradnju jedne 10-metarske radno-privezne brodice, koja je planirana za isporuku u kolovozu 2023.
Živo je i na poslovima remonta. Na vezu u brodogradilištu je 120-metarski brod za prijevoz cementa »Leptis Star«, u vlasništvu Mediterranean Coral Shipping Co., koji će se u kraljevičkom škveru zadržati narednih mjesec i pol dana. U pitanju su nešto opsežniji remontni zahvati na ovom, tridesetak godina starom brodu, a vrijedi spomenuti da je to drugi brod iste kompanije koji je u zadnjih nekoliko mjeseci doplovio u Kraljevicu na remont.
Na vezu je i Jadrolinijin trajekt »Kornati« koji je stigao zbog jedne manje intervencije, a idući koji stiže iz flote nacionalnog putničkog brodara na svoj redovni remont je trajekt »Ilovik«.
Na remontima su i ribarski brodovi »Beli« i »Nebeski«, a do prije par dana na »servisu« bila je i ribarica »Marc«. Sve su to ribarice koje su izgradili kraljevički brodograditelji prije desetak godina, u sklopu programa obnove nacionalne ribarske flote.
Remont »Galeba«
U radovima je i nekadašnji Titov brod »Galeb«, koji je već postao neizostavni dio svakodnevne vizure Dalmontovog brodogradilišta s obzirom na to da već teče treća godina otkako je taj brod dotegljen u Kraljevicu na sveobuhvatno preuređenje u brod-muzej.
Valja podsjetiti da je koncem svibnja ove godine, uoči sjednice Gradskog vijeća Rijeke na kojoj se odlučivalo o preusmjeravanju dodatnih sredstava za uređenje »Galeba«, organiziran obilazak ovog broda. Osim spoznaje da će troškovi preuređenja koji obuhvaćaju brodograđevne, ali i restauratorske zahvate biti značajno veći od planiranih, tadašnje najave išle su u pravcu da bi »Galeb« trebao biti u potpunosti završen do konca ove godine. Po svemu sudeći, ni taj se zadnji postavljeni rok neće uspjeti dostići.
Već tada, naime, bilo je naznačeno da će to dobrim dijelom ovisiti i o provedbi natječaja za davanje u zakup komercijalnog, smještajnog i ugostiteljskog dijela na »Galebu«. U pitanju je oko 1.000 četvornih metara prostora i evidentno je da se brod ne može završiti dok se točno ne definiraju potrebe i planovi budućeg zakupca.
Da postoje zainteresirani ulagači, riječki je gradonačelnik Marko Filipović na obilasku »Galeba« potkrijepio time da su stigla dva pisma namjere, dok je pročelnik za kulturu Ivan Šarar bio najavio još za lipanj raspis natječaja.
Prvi su dani listopada, a natječaja još uvijek nema. Zadnje informacije iz riječke gradske uprave kažu da će natječaj biti raspisan čim riječka Lučka uprava i formalno donese odluku o lokaciji budućeg broda-muzeja »Galeb« u riječkoj luci.
Orjana Antešić / Novi list