O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

MSC opet obara rekorde: Naručili više novih brodova od Maerska, CMA CGM-a i COSCO-a – zajedno!

Budući da je Yangzijiang Shipbuilding nedavno potvrdio da je Mediterranean Shipping Co. (MSC) naručio još dvanaest kontejnerskih brodova od 16.000 TEU s LNG dual fuel pogonom, knjiga narudžbi najvećeg brodara na svijetu popela se na gotovo 2 milijuna TEU. Brojka je toliko velika da podaci o MSC-ovoj knjizi narudžbi više ni ne stanu na grafikone koji uspoređuju flote brodara.

Kinesko brodogradilište potvrdilo je da je vrijednost narudžbe 2,16 milijardi dolara, čime se ukupna vrijednost brodova koje je MSC naručio samo od kolovoza popeo na nevjerojatnih 2,51 milijardu dolara. Novogradnje bi trebale biti isporučene krajem 2024. do sredine 2025. godine.

MSC-eva knjiga narudžbi sada se nalazi na rekordnih 1,96 milijuna TEU, što je ekvivalentno 43% trenutne flote najveće kompanije na svijetu, kažu iz Linerlytice, a prenosi Splash247. Riječ je o više od stotinu novih brodova vrijednih preko 10 milijardi dolara.

Novi MSC-ov brod oborio sve rekorde: ‘MSC Tessa’ i službeno najveći kontejnerski brod na svijetu!

Kako bismo ove brojke stavili u perspektivu, valja reći da je ova ogromna knjiga narudžbi veća od cijele postojeće flote najvećeg njemačkog brodara Hapag-Lloyda, koji je peta najveća brodarska kompanija na svijetu. Ali, to nije sve! MSC-ova knjiga narudžbi veća je od kombiniranih knjiga narudžbi Maerska, CMA CGM-a i COSCO-a, koji uz MSC zauzimaju prva četiri mjesta najvećih kompanija na svijetu. Splash procjenjuje da se više od 25% svih naručenih kontejnerskih brodova (u smislu kapaciteta) gradi za MSC.

Količina narudžbi brodara sa sjedištem u Ženevi je toliko velika i ekstremna da se više ne može uklopiti u grafikone na Alphaliner-ovoj popularnoj ljestvici top 100 brodara.

Foto: Splash247

Alphaliner je početkom godine službeno objavio da je MSC nadmašio Maersk na vrhu ljestvice najvećih brodarskih kompanija. Dok Maersk ne namjerava imati flotu veću od 4,3 milijuna TEU, MSC je vrlo brzo povećao svoju prednost nad danskim partnerom iz 2M saveza, a razlika se do danas popela do 225.000 TEU.

Iako bi rekordan broj novogradnji trebao biti isporučen tijekom 2023. i 2024., špekulira se da će mnoge isporuke biti odgođene. Ukupna knjiga narudžbi svih brodara, u kojoj MSC čini približno 27%, iznosi oko 7,2 milijuna TEU, što je značajno više od prethodnog rekorda od 6,6 milijuna TEU postavljenog 2008. godine.

Iako se MSC u svojim počecima fokusirao na iznajmljivanje brodova, to se promijenilo tijekom pandemije, razdoblja rekordne zarade kontejnerskog brodarstva. Od početka 2020., udio vlastitih brodova u MSC-ovoj floti povećao se s 51% na 69%, prema Linerlytici.

Broj rabljenih kontejnerskih brodova koje je MSC kupio oborio je sve rekorde u posljednje dvije godine, otkako je u kolovozu 2020. kompanija započela masovnu kupovinu brodova. Prema Alphalineru, MSC je u tom razdoblju kupio oko 240 rabljenih brodova. Posljednji je Northern Jasper od 8.814 TEU, jedan od tri rabljena broda koje je MSC kupio samo prošli tjedan.

Potezi MSC-a zasigurno diktirati tržišne uvjete. MSC tijekom 2023. i 2024. planirati masovnu prodaju starijih brodova u floti u rezališta, a mnogi analitičari očekuju da će količina otpisanih brodova uskoro doseći povijesno visoke razine.

Foto: Splash247

Budući da je Yangzijiang Shipbuilding nedavno potvrdio da je Mediterranean Shipping Co. (MSC) naručio još dvanaest kontejnerskih brodova od 16.000 TEU s LNG dual fuel pogonom, knjiga narudžbi najvećeg brodara na svijetu popela se na gotovo 2 milijuna TEU. Brojka je toliko velika da podaci o MSC-ovoj knjizi narudžbi više ni ne stanu na grafikone koji uspoređuju flote brodara.

Kinesko brodogradilište potvrdilo je da je vrijednost narudžbe 2,16 milijardi dolara, čime se ukupna vrijednost brodova koje je MSC naručio samo od kolovoza popeo na nevjerojatnih 2,51 milijardu dolara. Novogradnje bi trebale biti isporučene krajem 2024. do sredine 2025. godine.

MSC-eva knjiga narudžbi sada se nalazi na rekordnih 1,96 milijuna TEU, što je ekvivalentno 43% trenutne flote najveće kompanije na svijetu, kažu iz Linerlytice, a prenosi Splash247. Riječ je o više od stotinu novih brodova vrijednih preko 10 milijardi dolara.

Novi MSC-ov brod oborio sve rekorde: ‘MSC Tessa’ i službeno najveći kontejnerski brod na svijetu!

Kako bismo ove brojke stavili u perspektivu, valja reći da je ova ogromna knjiga narudžbi veća od cijele postojeće flote najvećeg njemačkog brodara Hapag-Lloyda, koji je peta najveća brodarska kompanija na svijetu. Ali, to nije sve! MSC-ova knjiga narudžbi veća je od kombiniranih knjiga narudžbi Maerska, CMA CGM-a i COSCO-a, koji uz MSC zauzimaju prva četiri mjesta najvećih kompanija na svijetu. Splash procjenjuje da se više od 25% svih naručenih kontejnerskih brodova (u smislu kapaciteta) gradi za MSC.

Količina narudžbi brodara sa sjedištem u Ženevi je toliko velika i ekstremna da se više ne može uklopiti u grafikone na Alphaliner-ovoj popularnoj ljestvici top 100 brodara.

Foto: Splash247

Alphaliner je početkom godine službeno objavio da je MSC nadmašio Maersk na vrhu ljestvice najvećih brodarskih kompanija. Dok Maersk ne namjerava imati flotu veću od 4,3 milijuna TEU, MSC je vrlo brzo povećao svoju prednost nad danskim partnerom iz 2M saveza, a razlika se do danas popela do 225.000 TEU.

Iako bi rekordan broj novogradnji trebao biti isporučen tijekom 2023. i 2024., špekulira se da će mnoge isporuke biti odgođene. Ukupna knjiga narudžbi svih brodara, u kojoj MSC čini približno 27%, iznosi oko 7,2 milijuna TEU, što je značajno više od prethodnog rekorda od 6,6 milijuna TEU postavljenog 2008. godine.

Iako se MSC u svojim počecima fokusirao na iznajmljivanje brodova, to se promijenilo tijekom pandemije, razdoblja rekordne zarade kontejnerskog brodarstva. Od početka 2020., udio vlastitih brodova u MSC-ovoj floti povećao se s 51% na 69%, prema Linerlytici.

Broj rabljenih kontejnerskih brodova koje je MSC kupio oborio je sve rekorde u posljednje dvije godine, otkako je u kolovozu 2020. kompanija započela masovnu kupovinu brodova. Prema Alphalineru, MSC je u tom razdoblju kupio oko 240 rabljenih brodova. Posljednji je Northern Jasper od 8.814 TEU, jedan od tri rabljena broda koje je MSC kupio samo prošli tjedan.

Potezi MSC-a zasigurno diktirati tržišne uvjete. MSC tijekom 2023. i 2024. planirati masovnu prodaju starijih brodova u floti u rezališta, a mnogi analitičari očekuju da će količina otpisanih brodova uskoro doseći povijesno visoke razine.

Foto: Splash247