O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

LNG Hrvatska gradi stanicu za pretovar plina u Gaženici: Pokrenut postupak nabave

Tvrtka LNG Hrvatska pokrenula je postupak nabave za izradu idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (LNG) i stlačenim prirodnim plinom (CNG) u zadarskoj Luci Gaženici

Obavijest o pokretanju postupka nabave za usluge izrade idejnog projekta mjesta za opskrbu LNG-om i CNG-om, Luka Gaženica, Zadar, objavljena je na web stranicama LNG Hrvatske, a rok za dostavu ponuda je 17. listopada.

Mjesto za opskrbu LNG-om i CNG-om sastojat će se od pristaništa za plovila sa opremom za prekrcaj LNG-a, spremnika LNG-a, punilišta vagon cisterni, punilišta cisterni za LNG i ISO kontejnera, punilišta vozila pogonjenih LNG-om i punilišta vozila pogonjenih CNG-om. Obuhvatit će i protupožarni spremnik s pumpnom stanicom, trafostanicu, upravljačku zgradu, prometnice, ostala pomoćna postrojenja i sustave.

Planira se prekrcaj LNG-a iz opskrbnih plovila za LNG i cisterni za prijevoz LNG-a u spremnike, punjenje LNG-a u plovila i cestovna vozila pogonjena LNG-om, punjenje vozila pogonjenih CNG-om, prekrcaj LNG-a iz spremnika u autocisterne za daljnji prijevoz LNG-a, odnosno u ISO kontejnere za LNG koji se mogu dalje transportirati cestovnim, željezničkim i pomorskim putem.

Danas je to sve u skladu sa smjernicama nacionalnog okvira politike i rastućoj važnosti LNG-a kao pogonskog goriva na razini Europske unije, kažu iz LNG Hrvatska. Oni su odustali od lokacije Mlaka koji je najbliže terminalu na Krku i izabrali Zadar koji nema željezničku vezu za razliku od Ploča koje su također bile u igri.

Međutim, kako piše portal 057info, LNG je izabrao Gaženicu za skladište plina bez da se pitala Lučka uprava Zadar koja bi, ako ništa drugo trebala izdati koncesiju. Kada je ta vijest u svibnju objavljena na portalu Pomorac.hr, svi koji su u Zadru trebali biti dobro upućeni ostali su zatečeni, uključujući predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, Božidara Longina.

Prema podacima iz LNG Hrvatska, za taj projekt izrađena je studija utjecaja na okoliš te je na temelju studije u tijeku postupak procjene utjecaja na okoliš pri mjerodavnom ministarstvu, potvrđuje medijima direktor Direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen. Nadležni u Zadru s tim se nisu pohvalili . Metodom svršenog čina za zadarsku javnost, u medijima je obznanjeno da je LNG Hrvatska objavio natječaj za izradu Idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim i stlačenim prirodnim plinom u luci Gaženica.

Kako je bunker skladište planirano uz gat kojeg koristi Crodux, nema sumnje da umirovljeni general Ivan Čermak koji je u tom biznisu, jedini nije bio iznenađen podatkom da se radi studija utjecaja na okoliš za lokaciju koju Tankerkomerc u njegovom vlasništvu koristi desetljećima.

Ukapljeni plin postao je strateški energent nakon izbijanja rata u Ukrajini, budući da je poremećena opskrba klasični načinom, a i cijene takvog plina su „skočile u nebo”.

Tvrtka LNG Hrvatska pokrenula je postupak nabave za izradu idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim prirodnim plinom (LNG) i stlačenim prirodnim plinom (CNG) u zadarskoj Luci Gaženici

Obavijest o pokretanju postupka nabave za usluge izrade idejnog projekta mjesta za opskrbu LNG-om i CNG-om, Luka Gaženica, Zadar, objavljena je na web stranicama LNG Hrvatske, a rok za dostavu ponuda je 17. listopada.

Mjesto za opskrbu LNG-om i CNG-om sastojat će se od pristaništa za plovila sa opremom za prekrcaj LNG-a, spremnika LNG-a, punilišta vagon cisterni, punilišta cisterni za LNG i ISO kontejnera, punilišta vozila pogonjenih LNG-om i punilišta vozila pogonjenih CNG-om. Obuhvatit će i protupožarni spremnik s pumpnom stanicom, trafostanicu, upravljačku zgradu, prometnice, ostala pomoćna postrojenja i sustave.

Planira se prekrcaj LNG-a iz opskrbnih plovila za LNG i cisterni za prijevoz LNG-a u spremnike, punjenje LNG-a u plovila i cestovna vozila pogonjena LNG-om, punjenje vozila pogonjenih CNG-om, prekrcaj LNG-a iz spremnika u autocisterne za daljnji prijevoz LNG-a, odnosno u ISO kontejnere za LNG koji se mogu dalje transportirati cestovnim, željezničkim i pomorskim putem.

Danas je to sve u skladu sa smjernicama nacionalnog okvira politike i rastućoj važnosti LNG-a kao pogonskog goriva na razini Europske unije, kažu iz LNG Hrvatska. Oni su odustali od lokacije Mlaka koji je najbliže terminalu na Krku i izabrali Zadar koji nema željezničku vezu za razliku od Ploča koje su također bile u igri.

Međutim, kako piše portal 057info, LNG je izabrao Gaženicu za skladište plina bez da se pitala Lučka uprava Zadar koja bi, ako ništa drugo trebala izdati koncesiju. Kada je ta vijest u svibnju objavljena na portalu Pomorac.hr, svi koji su u Zadru trebali biti dobro upućeni ostali su zatečeni, uključujući predsjednika Upravnog vijeća Lučke uprave Zadar, Božidara Longina.

Prema podacima iz LNG Hrvatska, za taj projekt izrađena je studija utjecaja na okoliš te je na temelju studije u tijeku postupak procjene utjecaja na okoliš pri mjerodavnom ministarstvu, potvrđuje medijima direktor Direktor LNG Hrvatske Hrvoje Krhen. Nadležni u Zadru s tim se nisu pohvalili . Metodom svršenog čina za zadarsku javnost, u medijima je obznanjeno da je LNG Hrvatska objavio natječaj za izradu Idejnog projekta mjesta za opskrbu ukapljenim i stlačenim prirodnim plinom u luci Gaženica.

Kako je bunker skladište planirano uz gat kojeg koristi Crodux, nema sumnje da umirovljeni general Ivan Čermak koji je u tom biznisu, jedini nije bio iznenađen podatkom da se radi studija utjecaja na okoliš za lokaciju koju Tankerkomerc u njegovom vlasništvu koristi desetljećima.

Ukapljeni plin postao je strateški energent nakon izbijanja rata u Ukrajini, budući da je poremećena opskrba klasični načinom, a i cijene takvog plina su „skočile u nebo”.