Delegacija “Jadroplova” predvođena predsjednikom Uprave kap. Ivanom Pavlovićem, u japanskom brodogradilištu Sasaki Shipbuilding blizu Hirošime preuzela je novi brod, tanker za prijevoz ukapljenog naftnog plina (LPG) pod imenom “Marko Marulić”. Kuma broda je Blaženka Hrastić, supruga hrvatskog veleposlanika u Japanu, a prvi zapovjednik je kapetan Arsen Dalmatinac.
Brod je, uz diskont od 2,5 milijuna dolara, kupljen od švicarskog “Irus holdinga” po cijeni od 25,5 milijuna dolara i to s 35 posto vlastitih sredstava i 65 posto bankovnog kredita, piše Slobodna Dalmacija.
”Jadroplov”, koji je u većinskom državnom vlasništvu, ovom akvizicijom čini veliki iskorak i svojoj floti od pet bulk carriera za prijevoz rasutih tereta, ukupne nosivosti 242.727 (DWT) – “Jadroplov” je novi brod zadnji put kupio od “Brodosplita” prije točno deset godina (MV “Solin”) – pridodaje LPG brod koji je novost u našem novijem brodarstvu.
– Na probnoj vožnji pokazalo se da je brod iznimno kvalitetan, predstavlja vrhunac tehnologije. Kao prvi takav brod u hrvatskoj floti, nosi hrvatsku zastavu, matična luka mu je Split. Otvorili smo pregovore oko kupnje drugog, identičnog broda, koji bi trebao biti gotov u veljači. Idemo u tom pravcu – s ponosom je istaknuo kap. Pavlović.
Osim što takvih brodova dosad nije bilo u domaćoj floti, treba reći da će prinova iz Japana biti prva na Jadranu koja može koristiti dvije vrste goriva – klasični dizelski i plinski (LPG).
”Jadroplov” izlazi na novo tržište, a posao je unaprijed osiguran. Brod je već na tri godine iznajmljen španjolskoj kompaniji Gloen pte.ltd, s opcijom produženja još dvije godine. Dogovoren je dnevni najam od 5000 dolara, uz mogućnost povećanja zbog prilagodbe porastu cijena.
– Nakon osam ili devet godina brod bi bio potpuno naš, bez ikakvih opterećenja, povrat kapitala je deset godina, a brod starosti preko devet godina vrijedi 20 milijuna dolara – nudi jasnu računicu predsjednik Uprave splitskog brodara, koji ne krije želju za daljnjom suradnjom s istim brodogradilištem i najavljuje mogućnost razgovara s financijskim institucijama u Japanu o novom projektu.
‘Marko Marulić‘
duljina: 116,8 metara
širina: 19 metara
kapacitet: 7500 prostornih metara stlačenog plina
teret: propan-butan/propilen
nosivost: 7524 m3 stlačenog plina
stroj: Hitachi-Man B&W, 3000 kW
operativna brzina: max 14,7 km
gorivo: LPG, MGO
zastava: hrvatska
luka upisa: Split
prva ulazna luka: Daesan (Koreja)
luka iskrcaja: Tixing (Šangaj – Kina)
klasa: Bureau Veritas