Prvih devet mjeseci ove godine, sudeći po financijskim rezultatima Atlantske plovidbe i Tankerske Next Generation (TNG) koji pokazuju da je i jednoj i drugoj kompaniji neto dobit strelovito rasla, bila je itekako dobro razdoblje za domaće brodare.
U prvih devet mjeseci 2022. godine Atlantska Plovidba ostvarila je ukupne prihode u iznosu od 471,6 milijuna kuna, što je za gotovo 40 posto više nego u istom razdoblju lani (337 milijuna kuna). Još više je rasla dobit, preko 110 posto, s 97,5 milijuna u prvih devet mjeseci 2021. na 191 milijun kuna na kraju trećeg kvartala ove godine, piše Bloomberg Adria.
Krajem izvještajnog razdoblja Atlantska je raspolagala flotom od ukupno 11 brodova prosječne starosti 11,28 godina i ukupne nosivosti 693.121 dwt-a koji su ove godine većinom prevozili ugljen (60 posto ukupnog tereta).
Što se Tankerske Next Generation (TNG) tiče, u prvih devet mjeseci ostvarila je promet od 373 milijuna kuna, što je porast od čak 112,5 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je neto dobit iz minusa preko 20 milijuna kuna prošle godine otišla u debeli plus od 65,8 milijuna.
“U trećem tromjesečju tržišta i dalje nastavljaju svoj uspon. Tržišta istočno od Sueskog kanala predvodila su dramatičan uzlet na sada već iznimno visokim razinama, dok je tržište atlantskog bazena za MR tankere u prosjeku bilo ponešto niže uz nešto izraženiju volatilnost”, stoji u financijskom izvješću kompanije na Zagrebačkoj burzi (ZSE) koje potpisuje glavni izvršni direktor John Karavanić.
Flota TNG-a se trenutno sastoji od šest MR tankera (Velebit, Vinjerac, Vukovar, Zoilo, Dalmacija i Pag) od kojih su dva konvencionalna ice class produkt tankera, te četiri eko-dizajn moderna produkt tankera s ukupnim kapacitetom od približno 300.000 dwt-a. Prosječna starost TNG flote iznosi 8,46 godina, a u periodu od kolovoza 2020. godine do kraja listopada 2021. godine njihovi tankeri su odradili svoje petogodišnje remonte i ugradnju BWTS opreme.
U prvih devet mjeseci 2022. godine dionica TNG-a ostvarila je promet u iznosu od 287,5 milijuna kuna, čime je dioničarima donijela zaradu od 7,56 kuna po dionici. Većina prometa otpala je na povećanje vlasničkog udjela Tankerske plovidbe u TNG-u za 40 posto. Tako je, zaključno s 30. rujna, Tankerska plovidba bila vlasnik preko 91 posto dionica TNG-a.