O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Porto Montenegro se priprema za rekonstrukciju stanice za opskrbu jahti gorivom u tivatskoj marini

Kompanija Adriatic marinas – Porto Montenegro iz Tivta namjerava rekonstruirati gat za opskrbu jahti gorivom u istoimenoj tivatskoj marini i njegove kapacitete povećati čak četiri puta u odnosu na trenutno stanje.

S tim u vezi Porto Montenegro je Agenciji za zaštitu životne sredine Crne Gore podnio zahtjev za davanje suglasnosti na “Elaborat procjene utjecaja na životnu sredinu za rekonstrukciju gata PN u sklopu luke nautičkog turizma Tivat-Porto Montenegro u zoni M2, za potrebe napajanje plovila gorivom, na kat.parceli br 965/1 KO Tivat i dijelu morskog akvatorija, u zahvatu Izmjena i dopuna Državne studije lokacije „Arsenal“, općina Tivat.”, donosi Boka News.

Elaborat koji je stavljen na javnu raspravu, uradila je firma LTC Consulting iz Kotora, a centralna javna tribina o tom dokumentu održat će se 11. studenog u 10 sati u upravnoj zgradi Porto Montenegra – bivšeg Domu Vojske u Tivtu.

Gat PN na kome je napravljena stanica za opskrbu brodova gorivom (takozvani bunker) u marini Porto Montenegro, izgrađen je 2013. kao ekstenzija novog mula V, najveće marine u ovom dijelu svijeta. Objekt je dimenzija 83 puta 16 metara i sastoji se od armirano-betonskog gata koji su oslonjeni na u dno mora pomoću velikih čeličnih stupova. Na ovom gatu se nalazi manja zgrada za smještaj službi koje rukovode i upravljaju procesom bunkeriranja brodova, kao i ukupno pet aparata za istakanje dizel goriva i benzina. Gorivom kojim se na ovom vezu opskrbljuju jahte i manja plovila, cjevovodom koji se pruža duž mula 3 marine, dolazi iz osam podzemnih rezervoara ukupnog kapaciteta 800 kubika, a koji se nalaze na obali Porto Montenegra, sjeverno od objekta bazena Lido Mar. Budući da će na tom prostoru za par godina početi gradnja novog ultraluksuznog krila nautičkog naselja Porto Montenegro koje sada u idejnim konceptima nosi naziv Synchro, podzemne rezervoare treba izmjestiti i na drugačiji način riješiti pitanje skladištenja goriva kojim se u elitnoj tivatskoj marini opskrbljuju jahte.

S tim u vezi Porto Montenegro namjerava gat PN rekonstruirati tako da na njegovom istočnom dijelu, trajno priveže plutajuće skladište za dizel gorivo i benzin (baržu). Barža čiju je gradnju u jednom brodogradilištu u Kini tivatska kompanija već naručila, bit će postavljena u skladu sa “Pravilnikom o izgradnji postrojenja za zapaljive tekućine i skladištenju i pretakanju zapaljivih tekućina”, te će s istočnom (unutrašnjom) stranom gata PN biti povezana preko tri šine – vodilice. Barža je dužine 70,2 metara, širine 16,4 metara i visine 5,3 metara, a gaz joj iznosi 3,5 metara. Ovaj čelični plovni objekt bez vlastitog pogona, ima tzv. double skin, odnosno dvostruku oplatu koja je obavezna za sva plovila namijenjena transportu i skladištenju goriva i zauljenih tečnosti. Barža u svojih osam tankova može da primi ukupno 3,274 kubika goriva – benzina i dizela, od čega su neki rezervoari namijenjeni za gorivo koje ne podliježe carinjenju, dok su drugi predviđeni za ocarinjeno gorivo. Baržu će Porto Montenegru isporučiti njemačka firma Manufactures United GmbH koja je zastupnik u Europi niza kineskih brodograđevnih i industrijskih kompanija. Samo plovilo koje gradi brodogradilišne Nantong Tongmao Shipyard iz grada Rugao, projektirano je i građeno po dokumentaciji koju je odobrio jedan od najpoznatijih svjetskih klasifikacijskih zavoda Burea Veritas, po standardom dizajnu za plutajuće skladište goriva. Na desnom boku barže će biti postavljeni i aparati za istakanje goriva u manja plovila, dok je sama barža opremljena dizalicom, crijevima, drenažom, sistemom za hlađenje vodom, automatskim sistemom za balastiranje plovila, senzorima i alarmnim sustavom koji omogućuju sigurne operacije transfera i pretakanja goriva. Barža će imati i ukupno četiri rezervoara za balastne vode.

Umjesto kamionima – cisternama kao što je to sada slučaj, rekonstruirana stanica za bunkeriranje jahti u Porto Montenegru ubuduće će se gorivom puniti morskim putem – direktno iz tankera koji će povremeno ovdje uplovljavati i prekrcavati gorivo u baržu trajno fiksiranu na istočnom dijelu gata PN. Predviđeno je da operacija prekrcaja kompletne količine goriva koju barža može primiti s tankera, traje maksimalno šest sati.

Predviđeno je i postavljenje novih radnih plutajućih pontona s istočne strane barže na koje će pristajati jahte dužine do 40 metara i imanja plovila koja se budu opskrbljivala gorivom s ove instalacije. Veće superjahte i dalje će gorivo uzimati vezivajući se direktno na PN gatu, s njegove zapadne strane. Čitavo postrojenje stanice za bunkeriranje plovila u Porto Montenegru bit će ograđeno plutajućim fiksnim i mobilnim branama na površini mora, radi sprječavanja širenja eventualnih izljeva goriva i zauljenih tekućina u more na širi akvatorij.

Kompanija Adriatic marinas – Porto Montenegro iz Tivta namjerava rekonstruirati gat za opskrbu jahti gorivom u istoimenoj tivatskoj marini i njegove kapacitete povećati čak četiri puta u odnosu na trenutno stanje.

S tim u vezi Porto Montenegro je Agenciji za zaštitu životne sredine Crne Gore podnio zahtjev za davanje suglasnosti na “Elaborat procjene utjecaja na životnu sredinu za rekonstrukciju gata PN u sklopu luke nautičkog turizma Tivat-Porto Montenegro u zoni M2, za potrebe napajanje plovila gorivom, na kat.parceli br 965/1 KO Tivat i dijelu morskog akvatorija, u zahvatu Izmjena i dopuna Državne studije lokacije „Arsenal“, općina Tivat.”, donosi Boka News.

Elaborat koji je stavljen na javnu raspravu, uradila je firma LTC Consulting iz Kotora, a centralna javna tribina o tom dokumentu održat će se 11. studenog u 10 sati u upravnoj zgradi Porto Montenegra – bivšeg Domu Vojske u Tivtu.

Gat PN na kome je napravljena stanica za opskrbu brodova gorivom (takozvani bunker) u marini Porto Montenegro, izgrađen je 2013. kao ekstenzija novog mula V, najveće marine u ovom dijelu svijeta. Objekt je dimenzija 83 puta 16 metara i sastoji se od armirano-betonskog gata koji su oslonjeni na u dno mora pomoću velikih čeličnih stupova. Na ovom gatu se nalazi manja zgrada za smještaj službi koje rukovode i upravljaju procesom bunkeriranja brodova, kao i ukupno pet aparata za istakanje dizel goriva i benzina. Gorivom kojim se na ovom vezu opskrbljuju jahte i manja plovila, cjevovodom koji se pruža duž mula 3 marine, dolazi iz osam podzemnih rezervoara ukupnog kapaciteta 800 kubika, a koji se nalaze na obali Porto Montenegra, sjeverno od objekta bazena Lido Mar. Budući da će na tom prostoru za par godina početi gradnja novog ultraluksuznog krila nautičkog naselja Porto Montenegro koje sada u idejnim konceptima nosi naziv Synchro, podzemne rezervoare treba izmjestiti i na drugačiji način riješiti pitanje skladištenja goriva kojim se u elitnoj tivatskoj marini opskrbljuju jahte.

S tim u vezi Porto Montenegro namjerava gat PN rekonstruirati tako da na njegovom istočnom dijelu, trajno priveže plutajuće skladište za dizel gorivo i benzin (baržu). Barža čiju je gradnju u jednom brodogradilištu u Kini tivatska kompanija već naručila, bit će postavljena u skladu sa “Pravilnikom o izgradnji postrojenja za zapaljive tekućine i skladištenju i pretakanju zapaljivih tekućina”, te će s istočnom (unutrašnjom) stranom gata PN biti povezana preko tri šine – vodilice. Barža je dužine 70,2 metara, širine 16,4 metara i visine 5,3 metara, a gaz joj iznosi 3,5 metara. Ovaj čelični plovni objekt bez vlastitog pogona, ima tzv. double skin, odnosno dvostruku oplatu koja je obavezna za sva plovila namijenjena transportu i skladištenju goriva i zauljenih tečnosti. Barža u svojih osam tankova može da primi ukupno 3,274 kubika goriva – benzina i dizela, od čega su neki rezervoari namijenjeni za gorivo koje ne podliježe carinjenju, dok su drugi predviđeni za ocarinjeno gorivo. Baržu će Porto Montenegru isporučiti njemačka firma Manufactures United GmbH koja je zastupnik u Europi niza kineskih brodograđevnih i industrijskih kompanija. Samo plovilo koje gradi brodogradilišne Nantong Tongmao Shipyard iz grada Rugao, projektirano je i građeno po dokumentaciji koju je odobrio jedan od najpoznatijih svjetskih klasifikacijskih zavoda Burea Veritas, po standardom dizajnu za plutajuće skladište goriva. Na desnom boku barže će biti postavljeni i aparati za istakanje goriva u manja plovila, dok je sama barža opremljena dizalicom, crijevima, drenažom, sistemom za hlađenje vodom, automatskim sistemom za balastiranje plovila, senzorima i alarmnim sustavom koji omogućuju sigurne operacije transfera i pretakanja goriva. Barža će imati i ukupno četiri rezervoara za balastne vode.

Umjesto kamionima – cisternama kao što je to sada slučaj, rekonstruirana stanica za bunkeriranje jahti u Porto Montenegru ubuduće će se gorivom puniti morskim putem – direktno iz tankera koji će povremeno ovdje uplovljavati i prekrcavati gorivo u baržu trajno fiksiranu na istočnom dijelu gata PN. Predviđeno je da operacija prekrcaja kompletne količine goriva koju barža može primiti s tankera, traje maksimalno šest sati.

Predviđeno je i postavljenje novih radnih plutajućih pontona s istočne strane barže na koje će pristajati jahte dužine do 40 metara i imanja plovila koja se budu opskrbljivala gorivom s ove instalacije. Veće superjahte i dalje će gorivo uzimati vezivajući se direktno na PN gatu, s njegove zapadne strane. Čitavo postrojenje stanice za bunkeriranje plovila u Porto Montenegru bit će ograđeno plutajućim fiksnim i mobilnim branama na površini mora, radi sprječavanja širenja eventualnih izljeva goriva i zauljenih tekućina u more na širi akvatorij.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video