O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Umjesto na Mundijalu, ’Golden Horizon’ će zbog Debeljakovog duga završiti – na bubnju. Škverani posljednjih dana s ponosa posrnulog Brodosplita skidaju sve što mogu…

Bubanj je ključna riječ.

Ne zato što bi hrvatski navijači s “Golden Horizona” bubnjanjem podizali moral naše nogometne vrste na skorašnjem Mundijalu u Kataru, što se sve do nekidan pompozno najavljivalo. Već zato što će taj brod za klasična krstarenja, najveći svjetski jedrenjak s križnim jedrima, kako mu se voli tepati u medijima i splitskom brodogradilištu, završiti na bubnju. Ništa bolje nije se moglo ni odigrati…

Posrnuli veliki poduzetnik Tomislav Debeljak najprije će izgubiti jedrenjak. A onda bi mogao i škver. Ovako nam je to pismenim putem objasnila Franka Buzov, predsjednica Trgovačkog suda u Splitu prije nekoliko dana, odgovarajući na naša pitanja:

”U predmetu poslovnog broja Ovr-24/22, dana 18. listopada 2022. godine, po prijedlogu ovrhovoditelja VTB BANK (EUROPE) SE, protiv ovršenika XB AHTS HERO SHIPPING INC., doneseno je rješenje o ovrsi na brodu u vlasništvu ovršenika imena GOLDEN HORIZON, i to zabilježbom ovrhe u Upisniku brodova Lučke kapetanije u Splitu, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, na predmetnom brodu, utvrđivanjem vrijednosti broda, prodajom broda i namirenjem tražbine ovrhovoditelja iz iznosa dobivenog prodajom broda.”, piše Damir Tolj za Slobodnu Dalmaciju.

Uglavnom: “VTB Bank (Europe) SE”, sa sjedištem u Frankfurtu, jedan je od najvećih “Brodosplitovih” kreditora. To je banka ruskih vlasnika, ali europske uprave, koju je nametnula Europa, ustajući lepezom sankcija po službenom Kremlju i vazalima zbog brutalne Putinove agresije na Ukrajinu.

Iako je proljetos Debeljak zapomagao, vičući da je on prva europska žrtva sankcija uvedenih Moskvi i da mu je zato obustavljeno financiranje, odnosno već odobreni krediti za završetak zakašnjelih brodograđevnih poslova, pokazuje se da je u pitanju nešto sasvim drugo. Ono, naime, o čemu smo detaljno jedini pisali: ne duguju bankari Debeljaku nikakav novac, već Debeljak duguje njima. Gomilu potrošenog kreditnog novca. I onda su ti krediti došli na naplatu dekintiranom škveru.

SVE TU LIJEPO PIŠE

Epilog tog sraza upravo čitate: bankari su sudskim putem zatražili prisilnu naplatu, odnosno ovrhu. Svima razumljivo – prodaju broda na sudskoj dražbi.

Lijepo to piše i u zabilježbi na izvatku iz hrvatskog Upisnika brodova, od 28. listopada 2022. godine:

”Rješenjem Trgovačkog suda u Splitu, broj 9 Ovr-24/2022-3 od 18. 10. 2022. godine, donesenom u ovršnoj stvari ovrhovoditelja VTB Bank (Europe) SE, Njemačka, protiv ovršenika XB AHTS HERO SHIPPING INC., Maršalovi Otoci, radi naplate novčane tražbine u iznosu od 57.643.055,56 EUR, uvećano za zakonske zatezne kamate, u toč. I. određena je ovrha na brodu GOLDEN HORIZON, NIB: 271733, zabilježbom ovrhe u upisniku brodova, utvrđivanjem vrijednosti broda, prodajom broda i namirenjem tražbine ovrhovoditelja iz iznosa dobivenog prodajom broda.”

Sve jasno i nema mrdanja: “Golden Horizon” neće u Katar nego na bubanjsku prodaju. Bankari su svoje kredite Debeljaku osigurali založnim pravom. Hipotekama! Iz upisnika je očito: frankfurtski VTB ima dvije hipoteke na jedrenjaku: jednu na 50 milijuna eura, a drugu na još 33. Ukratko, imaju još popriličan broj milijuna u rukavu.

Ne biste vjerovali, na istom tom brodu još je (pored VTB-a) hipotekarnih vjerovnika: “Star Clippers” – tvrtka koja je izvorno bila i naručila gradnju broda u Splitu – sa 6 milijuna eura; pa HBOR, hrvatska državna razvojna banka – s 250 milijuna kuna, za lanjski kredit dan škveru, a onda je hipoteke na svoj brod udario i sam Debeljak – jednu od 50 milijuna eura, još jednu na 47 milijuna eura i još jednu na 24 milijuna kuna.

MNOGI ĆE IZGORJETI

Sve skupa – ukupno sedam hipoteka, zajedno vrijednih više od 220 milijuna eura. A brod ne vrijedi ni upola! Ma što govorimo, ni još pola od polovice. Podsjetimo, Debeljak ga već neko vrijeme nutka po internetskim servisima i traži 118 milijuna eura. A brod je izvorno, još 2014. godine, na samom početku Debeljakove škverske ere, bio ugovoren za 64 milijuna eura. “Brodosplit” je kasnije u svojim poslovnim knjigama priznao 190 milijuna kuna teške gubitke na projektu jedrenjaka.

Mnogi će izgorjeti u tom svođenju računa. Na primjer, HBOR, čija je hipoteka od 250 milijuna kuna (33 milijuna eura) tek na petom mjestu u redu prvenstva. Tko li će za to odgovarati?!

Evo zgode koju smo i dosad spominjali, ali ste je možda u međuvremenu zaboravili: stvarni vlasnik raskošnog jedrenjaka je škverska, odnosno Debeljakova off-shore pacifička tvrtka “XB Ahts Hero Shipping” s Maršalovih Otoka, a direktorica je bila Vedrana Debeljak, poznatija kao Tomina sestra. Brod nosi hrvatsku zastavu i eno ga privezanog u škveru. Kažu upućeni da posljednjih dana posljednji škverani s njega skidaju sve što mogu. Da ne padne neprijatelju u ruke.

Upitali smo Trgovački sud u Splitu možemo li dobiti na uvid doneseno rješenje o ovrsi, odnosno prisilnoj prodaji broda. Nisu nam odgovorili. Pa vam zasad ne možemo reći kada, kako i po kojim uvjetima će biti organizirana sudska dražba, kolika će biti istaknuta početna cijena, kakva je procjena vrijednosti broda i slično. Nema veze, bit će vremena.

Mogli bismo o ovom brodu – čija su razapeta jedra na pet jarbola znala promotivno ukrašavati i splitsku luku i koji je trebao biti Debeljakova ulaznica u svijet priznatih, majstorskih brodograditelja, označavajući zaokret u splitskom proizvodnom programu, koji je imao ambiciju biti dalmatinski brod za Guinnessa – mogli bismo, dakle, o tom brodu još satima i ne bi bilo dosadno…

Uključujući i činjenicu da su jedrenjaku već ljetos privremeno oduzete plovidbene dozvole, budući da Debeljak nije bio platio čak ni oko 700.000 kuna (ubrojene i kamate) goriva danskoj tvrtki “Monjasa”, još od lanjskog kolovoza i premijernog sezonskog putovanja britanskim obalama.

Pa “Golden Horizon” odavno ne može nikamo iz škvera. A kamoli će na Mundijal s crvenim “kockicama” na glavnom jedru.

S jedrenjakom su počeli Debeljakov rast i pad. I s tim nesretnim lijepim petojarbolnim barkom bit će samo onako – da parafraziramo stari “Električni orgazam” – kako bubanj kaže. 

Damir Tolj

Bubanj je ključna riječ.

Ne zato što bi hrvatski navijači s “Golden Horizona” bubnjanjem podizali moral naše nogometne vrste na skorašnjem Mundijalu u Kataru, što se sve do nekidan pompozno najavljivalo. Već zato što će taj brod za klasična krstarenja, najveći svjetski jedrenjak s križnim jedrima, kako mu se voli tepati u medijima i splitskom brodogradilištu, završiti na bubnju. Ništa bolje nije se moglo ni odigrati…

Posrnuli veliki poduzetnik Tomislav Debeljak najprije će izgubiti jedrenjak. A onda bi mogao i škver. Ovako nam je to pismenim putem objasnila Franka Buzov, predsjednica Trgovačkog suda u Splitu prije nekoliko dana, odgovarajući na naša pitanja:

”U predmetu poslovnog broja Ovr-24/22, dana 18. listopada 2022. godine, po prijedlogu ovrhovoditelja VTB BANK (EUROPE) SE, protiv ovršenika XB AHTS HERO SHIPPING INC., doneseno je rješenje o ovrsi na brodu u vlasništvu ovršenika imena GOLDEN HORIZON, i to zabilježbom ovrhe u Upisniku brodova Lučke kapetanije u Splitu, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, na predmetnom brodu, utvrđivanjem vrijednosti broda, prodajom broda i namirenjem tražbine ovrhovoditelja iz iznosa dobivenog prodajom broda.”, piše Damir Tolj za Slobodnu Dalmaciju.

Uglavnom: “VTB Bank (Europe) SE”, sa sjedištem u Frankfurtu, jedan je od najvećih “Brodosplitovih” kreditora. To je banka ruskih vlasnika, ali europske uprave, koju je nametnula Europa, ustajući lepezom sankcija po službenom Kremlju i vazalima zbog brutalne Putinove agresije na Ukrajinu.

Iako je proljetos Debeljak zapomagao, vičući da je on prva europska žrtva sankcija uvedenih Moskvi i da mu je zato obustavljeno financiranje, odnosno već odobreni krediti za završetak zakašnjelih brodograđevnih poslova, pokazuje se da je u pitanju nešto sasvim drugo. Ono, naime, o čemu smo detaljno jedini pisali: ne duguju bankari Debeljaku nikakav novac, već Debeljak duguje njima. Gomilu potrošenog kreditnog novca. I onda su ti krediti došli na naplatu dekintiranom škveru.

SVE TU LIJEPO PIŠE

Epilog tog sraza upravo čitate: bankari su sudskim putem zatražili prisilnu naplatu, odnosno ovrhu. Svima razumljivo – prodaju broda na sudskoj dražbi.

Lijepo to piše i u zabilježbi na izvatku iz hrvatskog Upisnika brodova, od 28. listopada 2022. godine:

”Rješenjem Trgovačkog suda u Splitu, broj 9 Ovr-24/2022-3 od 18. 10. 2022. godine, donesenom u ovršnoj stvari ovrhovoditelja VTB Bank (Europe) SE, Njemačka, protiv ovršenika XB AHTS HERO SHIPPING INC., Maršalovi Otoci, radi naplate novčane tražbine u iznosu od 57.643.055,56 EUR, uvećano za zakonske zatezne kamate, u toč. I. određena je ovrha na brodu GOLDEN HORIZON, NIB: 271733, zabilježbom ovrhe u upisniku brodova, utvrđivanjem vrijednosti broda, prodajom broda i namirenjem tražbine ovrhovoditelja iz iznosa dobivenog prodajom broda.”

Sve jasno i nema mrdanja: “Golden Horizon” neće u Katar nego na bubanjsku prodaju. Bankari su svoje kredite Debeljaku osigurali založnim pravom. Hipotekama! Iz upisnika je očito: frankfurtski VTB ima dvije hipoteke na jedrenjaku: jednu na 50 milijuna eura, a drugu na još 33. Ukratko, imaju još popriličan broj milijuna u rukavu.

Ne biste vjerovali, na istom tom brodu još je (pored VTB-a) hipotekarnih vjerovnika: “Star Clippers” – tvrtka koja je izvorno bila i naručila gradnju broda u Splitu – sa 6 milijuna eura; pa HBOR, hrvatska državna razvojna banka – s 250 milijuna kuna, za lanjski kredit dan škveru, a onda je hipoteke na svoj brod udario i sam Debeljak – jednu od 50 milijuna eura, još jednu na 47 milijuna eura i još jednu na 24 milijuna kuna.

MNOGI ĆE IZGORJETI

Sve skupa – ukupno sedam hipoteka, zajedno vrijednih više od 220 milijuna eura. A brod ne vrijedi ni upola! Ma što govorimo, ni još pola od polovice. Podsjetimo, Debeljak ga već neko vrijeme nutka po internetskim servisima i traži 118 milijuna eura. A brod je izvorno, još 2014. godine, na samom početku Debeljakove škverske ere, bio ugovoren za 64 milijuna eura. “Brodosplit” je kasnije u svojim poslovnim knjigama priznao 190 milijuna kuna teške gubitke na projektu jedrenjaka.

Mnogi će izgorjeti u tom svođenju računa. Na primjer, HBOR, čija je hipoteka od 250 milijuna kuna (33 milijuna eura) tek na petom mjestu u redu prvenstva. Tko li će za to odgovarati?!

Evo zgode koju smo i dosad spominjali, ali ste je možda u međuvremenu zaboravili: stvarni vlasnik raskošnog jedrenjaka je škverska, odnosno Debeljakova off-shore pacifička tvrtka “XB Ahts Hero Shipping” s Maršalovih Otoka, a direktorica je bila Vedrana Debeljak, poznatija kao Tomina sestra. Brod nosi hrvatsku zastavu i eno ga privezanog u škveru. Kažu upućeni da posljednjih dana posljednji škverani s njega skidaju sve što mogu. Da ne padne neprijatelju u ruke.

Upitali smo Trgovački sud u Splitu možemo li dobiti na uvid doneseno rješenje o ovrsi, odnosno prisilnoj prodaji broda. Nisu nam odgovorili. Pa vam zasad ne možemo reći kada, kako i po kojim uvjetima će biti organizirana sudska dražba, kolika će biti istaknuta početna cijena, kakva je procjena vrijednosti broda i slično. Nema veze, bit će vremena.

Mogli bismo o ovom brodu – čija su razapeta jedra na pet jarbola znala promotivno ukrašavati i splitsku luku i koji je trebao biti Debeljakova ulaznica u svijet priznatih, majstorskih brodograditelja, označavajući zaokret u splitskom proizvodnom programu, koji je imao ambiciju biti dalmatinski brod za Guinnessa – mogli bismo, dakle, o tom brodu još satima i ne bi bilo dosadno…

Uključujući i činjenicu da su jedrenjaku već ljetos privremeno oduzete plovidbene dozvole, budući da Debeljak nije bio platio čak ni oko 700.000 kuna (ubrojene i kamate) goriva danskoj tvrtki “Monjasa”, još od lanjskog kolovoza i premijernog sezonskog putovanja britanskim obalama.

Pa “Golden Horizon” odavno ne može nikamo iz škvera. A kamoli će na Mundijal s crvenim “kockicama” na glavnom jedru.

S jedrenjakom su počeli Debeljakov rast i pad. I s tim nesretnim lijepim petojarbolnim barkom bit će samo onako – da parafraziramo stari “Električni orgazam” – kako bubanj kaže. 

Damir Tolj

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here