O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Njemačka odustala od prodaje kontrolnog udjela luke Hamburg kineskom COSCO-u nakon “čvrste sugestije” SAD-a

SAD je “čvrsto upozorio” vlasti u Njemačkoj da kineska brodarska kompanija ne bi trebala preuzeti kontrolni udio u lučkom terminalu Hamburg, izjavio je dužnosnik State Departmenta, dodajući da je dogovor postignut te da će Kina preuzeti tek manji udio.

Kineski brodarski div COSCO prošle je godine dostavio ponudu za preuzimanje 35 posto udjela u jednom od tri terminala logističke tvrtke HHLA u najvećoj njemačkoj luci. Njemačke vlasti bile su podijeljene oko ovog pitanja.

Njemačka je prošlog tjedna odobrila prodaju manjeg udjela od 24,9% kineskom brodaru, nakon primjedbi manjih koalicijskih partnera u vladi kancelara Olafa Scholza. Preuzimanje udjela manjeg od 25% ne zahtijeva posebnu dozvolu vlade koju bi COSCO teško dobio, s obzirom na protivljenje dijela vlade, piše gCaptain.

Američke vlasti kritizirale su prodaju udjela kineskoj kompaniji na tako važnom strateškom području. Prema navodima anonimnog dužnosnika State Departmenta, SAD će surađivati s europskim partnerima kako bi osigurali da se ovakva ulaganja ‘pažljivo razmotre’ te da se ‘poduzmu odgovarajući koraci’.

“Veleposlanstvo je vrlo jasno i čvrsto sugeriralo da Kina ne bi trebala imati kontrolni udio, što i nema nakon što je transakcija prilagođena”, rekao je američki dužnosnik.

Vijest o američkoj intervenciji stiže nekoliko dana uoči prvog posjeta kancelara Scholza Kini, koji će zasigurno biti pomno praćen jer bi trebao pokazati koliko je Njemačka spremna smanjiti ovisnosti o Kini.

Pobrinuti se da grad Hamburg i sama luka i dalje imaju većinski udio u terminalu “važno je za standarde koje pokušavamo uspostaviti u svim zemljama G7 i ostatku svijeta”, rekao je drugi američki dužnosnik.

Kina je reagirala na tvrdnju neimenovanog američkog dužnosnika, tvrdeći da se SAD ‘nema pravo’ miješati u kinesku suradnju s Njemačkom.

Kina većinski vlasnik luke Pirej

U Grčkoj nema baš puno razumijevanja za burnu raspravu koja se trenutačno vodi u Njemačkoj o ulasku kineske državne brodarske tvtke Cosco u vlasničku strukturu Hamburške luke. Naime, nakon 2011. godine grčka je država pod pritiskom tzv. Trojke zbog dužničke krize prodala strancima skoro sve važne morske i zračne luke. 2016. godine Atena je potpisala ugovor s Coscom, prema kojem je kinesko poduzeće postalo dvotrećinski vlasnik luke Pirej, piše DW.

Grčka vlada je do sada bila prilično zadovoljna poslovanjem Cosca u najvećoj grčkoj luci. „Kineska investicija u Pireju ima prednosti za obje zemlje”, rekao je premijer Kyriakos Mitsotakis na prvom sastanku na vrhu Kine i 17 zemalja srednje i istočne Europe u veljači prošle godine. Kineski predsjednik Xi Jinping je pak tu investiciju opisao kao “besprimjerni projekt”. Smatra Pirej “važnim čvorištem za brzu kopnenu i pomorsku vezu između Kine i Europe i poveznicom između Azije i Europe”.

Kinezi su modernizirali luku. U međuvremenu je Pirej najveća luka u istočnom Sredozemlju i sedma po veličini u Europi. Radna mjesta su sigurna, uvjeti rada nisu ni bolji ni lošiji nego negdje drugdje u Grčkoj. Cosco se kreće u okvirima grčkog radnog prava i podložan je, barem teoretski, kontrolama nadležnih tijela – koje se, istina, rijetko provode.

Unatoč tome, sindikati u Pireju se uvijek iznova žale na uvjete rada i traže strože sigurnosne mjere nakon što je prošle godine smrtno stradao jedan lučki radnik. No očito je da Cosco, kao i skoro svaki veliki poslodavac u Grčkoj, baš ne osjeća preveliki pritisak od strane nadležnih kontrolnih organa.

Cijeli članak o kineskom vlasništvu u luci Pirej možete pročitati >>ovdje<<.

SAD je “čvrsto upozorio” vlasti u Njemačkoj da kineska brodarska kompanija ne bi trebala preuzeti kontrolni udio u lučkom terminalu Hamburg, izjavio je dužnosnik State Departmenta, dodajući da je dogovor postignut te da će Kina preuzeti tek manji udio.

Kineski brodarski div COSCO prošle je godine dostavio ponudu za preuzimanje 35 posto udjela u jednom od tri terminala logističke tvrtke HHLA u najvećoj njemačkoj luci. Njemačke vlasti bile su podijeljene oko ovog pitanja.

Njemačka je prošlog tjedna odobrila prodaju manjeg udjela od 24,9% kineskom brodaru, nakon primjedbi manjih koalicijskih partnera u vladi kancelara Olafa Scholza. Preuzimanje udjela manjeg od 25% ne zahtijeva posebnu dozvolu vlade koju bi COSCO teško dobio, s obzirom na protivljenje dijela vlade, piše gCaptain.

Američke vlasti kritizirale su prodaju udjela kineskoj kompaniji na tako važnom strateškom području. Prema navodima anonimnog dužnosnika State Departmenta, SAD će surađivati s europskim partnerima kako bi osigurali da se ovakva ulaganja ‘pažljivo razmotre’ te da se ‘poduzmu odgovarajući koraci’.

“Veleposlanstvo je vrlo jasno i čvrsto sugeriralo da Kina ne bi trebala imati kontrolni udio, što i nema nakon što je transakcija prilagođena”, rekao je američki dužnosnik.

Vijest o američkoj intervenciji stiže nekoliko dana uoči prvog posjeta kancelara Scholza Kini, koji će zasigurno biti pomno praćen jer bi trebao pokazati koliko je Njemačka spremna smanjiti ovisnosti o Kini.

Pobrinuti se da grad Hamburg i sama luka i dalje imaju većinski udio u terminalu “važno je za standarde koje pokušavamo uspostaviti u svim zemljama G7 i ostatku svijeta”, rekao je drugi američki dužnosnik.

Kina je reagirala na tvrdnju neimenovanog američkog dužnosnika, tvrdeći da se SAD ‘nema pravo’ miješati u kinesku suradnju s Njemačkom.

Kina većinski vlasnik luke Pirej

U Grčkoj nema baš puno razumijevanja za burnu raspravu koja se trenutačno vodi u Njemačkoj o ulasku kineske državne brodarske tvtke Cosco u vlasničku strukturu Hamburške luke. Naime, nakon 2011. godine grčka je država pod pritiskom tzv. Trojke zbog dužničke krize prodala strancima skoro sve važne morske i zračne luke. 2016. godine Atena je potpisala ugovor s Coscom, prema kojem je kinesko poduzeće postalo dvotrećinski vlasnik luke Pirej, piše DW.

Grčka vlada je do sada bila prilično zadovoljna poslovanjem Cosca u najvećoj grčkoj luci. „Kineska investicija u Pireju ima prednosti za obje zemlje”, rekao je premijer Kyriakos Mitsotakis na prvom sastanku na vrhu Kine i 17 zemalja srednje i istočne Europe u veljači prošle godine. Kineski predsjednik Xi Jinping je pak tu investiciju opisao kao “besprimjerni projekt”. Smatra Pirej “važnim čvorištem za brzu kopnenu i pomorsku vezu između Kine i Europe i poveznicom između Azije i Europe”.

Kinezi su modernizirali luku. U međuvremenu je Pirej najveća luka u istočnom Sredozemlju i sedma po veličini u Europi. Radna mjesta su sigurna, uvjeti rada nisu ni bolji ni lošiji nego negdje drugdje u Grčkoj. Cosco se kreće u okvirima grčkog radnog prava i podložan je, barem teoretski, kontrolama nadležnih tijela – koje se, istina, rijetko provode.

Unatoč tome, sindikati u Pireju se uvijek iznova žale na uvjete rada i traže strože sigurnosne mjere nakon što je prošle godine smrtno stradao jedan lučki radnik. No očito je da Cosco, kao i skoro svaki veliki poslodavac u Grčkoj, baš ne osjeća preveliki pritisak od strane nadležnih kontrolnih organa.

Cijeli članak o kineskom vlasništvu u luci Pirej možete pročitati >>ovdje<<.

MOŽE VAS ZANIMATI