Južnokorejsko brodogradilište Hyundai Heavy Industries (HHI) razvio je novi dizajn kontejnerskog broda bez tradicionalne opreme i načina učvršćivanja tereta. Novi sustav za krcanje i učvršćivanje kontejnera će, tvrde iz brodogradilišta, radikalno promijeniti kontejnerski transport.
HHI je u svom novom dizajnu, kojeg su odobrili i ABS i Liberijski registar brodova, po prvi put s kontejnerskog broda uklonio tzv. lashing bridge i grotlene poklopce, piše Offshore energy.
Na konvencionalnim kontejnerskim brodovima, nakon utovara kontejnera zatvaraju se grotleni poklopci, a kako bi se maksimizirao kapacitet, na grotlene poklopce također se slažu kontejneri. Kontejnere je potrebno pričvrstiti na čeličnu konstrukciju, odnosno lashing bridge, koji sprečava pomicanje tereta.
Brodogradilište je, kao alternativu tradicionalnom načinu učvršćivanja tereta, razvilo uređaj nazvan „SkyBenchV2“ ili „portable bench“ koji prenosi teret kontejnera s palube na trup, piše Splash247. Iz HHI kažu da su zahvaljujući inovativnom dizajnu na palubu proširili vodilice koje omogućuju vertikalno slaganje kontejnera. Kontejneri na palubi fiksirani su produljenom vodilicom, čime je eliminirana potreba za vezivanjem pojedinačnih kontejnera, piše The Maritime Executive. Zahvaljujući tome, operacije utovara bit će brže i učinkovitije, čime će se štedjeti vrijeme i novac te istovremeno eliminirati nezgode tijekom vezivanja te gubljenje kontejnera na moru, priopćio je HHI.
Samo tijekom 2020. i 2021. u moru je izgubljeno nekoliko tisuća kontejnera. Izgubljeni kontejneri predstavljaju potencijalnu opasnost za pomorsku sigurnost i prijetnju su okolišu, posebice s obzirom da često sadrže plastiku.
„Gubitak kontejnera na moru jedan je od najvećih dizajnerskih i operativnih izazova s kojima se suočava segment kontejnerskog brodarstva. Dizajn kontejnerskog broda bez potrebe za pričvršćivanjem tereta ne samo da povećava sigurnost i štiti okoliša, već nudi i bolju operativnu učinkovitost za operacije utovara/istovara kontejnera”, rekao je Thomas Klenum, izvršni potpredsjednik Liberijskog registra brodova.
Sredinom 1990.-ih, kontejnerski brodovi bez grotla nakratko su bili dio svjetske flote, a njima su upravljali Nedlloyd, Matson i Norasia. Japanska brodogradilišta predvodila su promociju ovog novog dizajna. Međutim, eksperiment je kratko trajao.
Bez grotlenih poklopaca dolazilo je do velikih prodora vode. Štoviše, smanjena je i produktivnost jer se povećalo vrijeme ukrcaja i iskrcaja pošto je svaki kontejner morao biti podignut ili spušten preko viših bočnih strana ovih jedinstvenih plovila, piše Splash247. Još jedan nedostatak odnosio se na količinu kontejnera koji su se mogli slagati jedan na drugi, pri čemu je donji kontejner morao nositi težinu 12 kontejnera naslaganih na njega, čime je stvoreno ograničenje u planu krcanja kako bi se izbjeglo preopterećenje donjih kontejnera. Na koncu je Nedlloyd odlučio svojih sedam brodova bez grotla, uključujući Nedlloyd Honshu (na slici), redizajnirati te ponovno implementirati konvencionalni dizajn.