O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi slučaj s Mirjanom K: Isti brod, druga posada. Sindikat pomoraca: “Molili smo ih da ne idu. Dogodilo se ono na što smo upozoravali”

Uskoro će biti mjesec dana od završetka agonije bivše posade “Mirjane K” i njihova povratka kući, a slična sudbina već je zadesila nekolicinu pomoraca iz Hrvatske koji su ih zamijenili. I oko ovog slučaja angažirao se riječki inspektor ITF-a Luka Simić, sa situacijom je upoznat i Sindikat pomoraca Hrvatske. U međuvremenu, pitanje je koliko još ‘nasukanih’ treba da prestanu očekivanja od očito problematičnog brodara.

Isti brod, druga posada i nova pomorska drama u tijeku.

Nova posada: “Obećali nam dnevnice, love nema, s hranom smo pri kraju, agoniji nema kraja!”

Ono što je uslijedilo ubrzo nakon njihova ukrcaja na tegljač i dalje usidren u grčkom Pireju za Morski HR sažeo je jedan od sudionika.

– Pozdrav s Mirjane K.! Od posade koja je zamijenila posadu koja je ovdje bila zatočena 5 mjeseci. Sada se situacija ponavlja. Mi smo ukrcani na 20 dana preko agencije Sentinel za novog vlasnika te je bilo dogovoreno da prebacimo brod u Tursku i da će nam isplatiti 20 dnevnica čim dođemo na brod. Uglavnom, love nema. S provištom (potrepštinama) smo na kraju. Nešto pitke vode ima, ali voljeli bi znati kad će se situacija riješiti. Raspisali ste se kako su se pomorci vratili i o kraju agonije, ali agoniji ovoj izgleda nema kraja. Samo su se promijenili Klančevi tj. Miškovićevi zatočenici, jer tako se i osjećam. Kao zatvorenik bez ikakvih prava – napisao je jedan od članova posade tegljača pod panamskom zastavom.

Agencija: “Nismo im mi izdavali ugovore”

Nakon prvotnog “nemamo komentara” pa obećane izjave, nakon pet dana od vlasnice agencije za posredovanje oko angažmana pomoraca Morski.hr dobio je tek djelić odgovora oko situacije na Mirjani K.

– Sentinel d.o.o. nije izdavao nikakve ugovore tim ljudima. To što su rekli da su plovili s nama, nije istina. Nismo im izdavali ugovore. Znam da je brod prodan ovih dana i da će ljudi biti isplaćeni i da će se kroz par dana vratiti kući sa svojim novcima. Doći će nova posada. Detalje oko prodaje broda ne znam, niti je li finalizirana potpisom. Nemam ime firme, jedino da su stranci. Oko ljudi smo kontaktirali s grčkim agentom, a kako su neki pomorci iz Rijeke, čuli smo se i s njima. Znamo ih dugo i prije su plovili preko nas pa gledamo da se što prije vrate kući. To bi se ovih dana trebalo i dogoditi – rekla je vlasnica agencije Fabiola Bela Ileš, uz napomenu kako ništa ne može garantirati.

Primjećujemo da su isto objašnjenje mogli dati još prije nekoliko dana, barem kako bi umirili aktualnu posadu, ako već začudno nisu upućeni u komercijalni dio posla oko broda na koji su ljudi poslani. Ileš tek odgovara neće komentirati izjavu da se osjećaju kao zatočenici.

– Pokušavamo pomoći. Koliko smo shvatili, ljudi će kroz par dana ići kući, dobiti te novce koje trebaju i da se to završi. Moj interes je da svi dođu doma i dobiju pare. Nama fali posade za naše brodove. A poznate priče oko Alana Klanca (donedavnog menadžera broda, inače bivšeg direktora Jadrolinije op.a.) uopće neću komentirati, jer nema veze sa mnom – kratko uzvraća Ileš.

Sindikat pomoraca: “Molili smo da ne idu, sve je upućivalo na ovo”

U Sindikatu pomoraca Hrvatske glavni tajnik Neven Melvan potvrdio je da su upoznati s najnovijim razvojem događaja na Mirjani K. Kratko i jasno komentirao je cijelu situaciju prije nego je za sve upite uputio na riječkog inspektora Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF).

– Znamo da se situacija ponavlja. Nažalost smo i upozoravali te ljude koji su odlazili na Mirjanu K da je vrlo velika vjerojatnost za takvo što. Rekao bih čak da smo ih i molili da to ne rade, jer je nažalost bilo vrlo evidentno da će se situacija ponoviti. Sve je upućivalo na to i znali smo da će se to dogoditi. Međutim, ipak su se odlučili. Vjerovali su Klancu što ja apsolutno ne mogu shvatiti. Znate ono kad vas netko prevari deset puta da mu jedanaesti put idete vjerovati, to zaista blago rečeno postaje malo čudno. Oni su ipak otišli kao smjena ovim pomorcima koji su se prije nekih mjesec dana vratili kući. Inače, kakva je situacija nastupila kad je taj brod navodno prodan, to stvarno ne znam – rekao je glavni tajnik SPH-a.

Novi slučaj s Mirjane K. vodi grčki ITF inspektor

ITF inspektor Luka Simić napominje da ni on nije upoznat s detaljima oko komercijalnog dijela evidentno “broda slučaja”. Osobno je bio intenzivno angažiran na rješavanju kalvarije i povratku ranije posade, dok je brod bio pod hrvatskim vlasnikom. Ovaj novi slučaj, pak, vodi grčki kolega inspektor ITF-a. Simić se ovog puta nada puno bržem raspletu nemile situacije nego je to bio slučaj s prethodnom agonijom. A naravno da je u stalnom kontaktu s aktualnom posadom, kaže, u kojoj je nekoliko ljudi iz Hrvatske.

Loš glas očito se daleko (ne) čuje

– Oko trenutnog slučaja nemam konkretnu informaciju oko svih tehnikalija zato što Mirjanu K koju smo vodili i na koju smo potrošili pet mjeseci “i krvi i znoja” je riješena i svi su repatrirani kući i plaćeni od P&I kluba. Na moju žalost, njih su otišli zamijeniti naši Hrvati, ne znam točno je li sedam do devet članova posade. Ono što želim naglasiti je da smo ih u više navrata upozoravali na cijelu situaciju koja se događa s tim brodom i gospodinom Klancem, koje su komplikacije i sve. I bez obzira na naša upozorenja, oni su se i dalje svjesno upustili u to. Znali su gdje idu i koja je mogućnost da se dogodi to što se dogodilo. Jedno od objašnjenja je bilo “da se gospodinu Klancu vjeruje zato što ima doktorat znanosti”, što je jako glupa izlika. Nažalost, dogodilo se ono na što smo upozoravali – zaključuje Simić.

Prema njegovim saznanjima, kad je nedavno stara posada napokon išla kući s broda na kojem su prošli kalvariju, dolazilo je do nekog prijepisa vlasništva. No u komercijalne dijelove brodara i Aleus Capitala (Klančeve tvrtke nad kojom je pokrenut stečaj, op.a.) riječki inspektor, ističe, niti je mogao, niti želio ulaziti.

Prema medijskim napisima, podsjetimo, novi vlasnik Mirjane K je firma iz Turske iza koje navodno stoji tursko-ruski kapital. Aktualna posada tvrdi, ukrcani su preko Sentinela, ali u ime i za račun te nove firme. U fokusu Simića i sindikata su pomorci.

Riječki ITF inspektor fokusiran je na pomorce

– Koliko sam razumio, njima su sad istekli ti ugovori o radu. Međutim, oni još uvijek nisu dva mjeseca bez plaće i ne može se proglasiti službeni abandonment, odnosno napuštanje posade od strane brodara, kao što je bilo slučaj sa starom posadom. S obzirom da su njima i ugovori istekli, ne znam je li u međuvremenu došlo do službenog prijepisa vlasništva ili nije. Kad će se sve riješiti vidjet ćemo. Znači, ugovori su s turskom firmom, brod je panamske zastave i nalazi se u Grčkoj. Uputio sam ih na kolegu Kostasa Halasa u Pireju i on će najbolje pomoći na samom terenu s lučkim vlastima. Jer iskreno, u zadnjih pet mjeseci koliko sam vodio slučaj Mirjane K užasno sam se namučio. I ja i kolege iz SPH, i sa lučkim vlastima, i sa tadašnjim vlasnikom i s osiguravateljem P&I klubom. Na kraju je sindikat platio avionsku kartu jednom od članova posade. Kada je stara posada isplaćena i stigla kući, za mene je taj slučaj zatvoren. Ovo sad je skroz drugi, novi slučaj koji vodi grčki kolega – istaknuo je Simić.

Hoće li se reprizirati gorko iskustvo prošle posade ili doista brzi “happy end”. Ako je vjerovati uvjeravanju iz agencije koja je posredovala prema stranom poslodavcu, ovih dana pomorci se vraćaju kući.


Vlatka Koren / Morski.hr

Uskoro će biti mjesec dana od završetka agonije bivše posade “Mirjane K” i njihova povratka kući, a slična sudbina već je zadesila nekolicinu pomoraca iz Hrvatske koji su ih zamijenili. I oko ovog slučaja angažirao se riječki inspektor ITF-a Luka Simić, sa situacijom je upoznat i Sindikat pomoraca Hrvatske. U međuvremenu, pitanje je koliko još ‘nasukanih’ treba da prestanu očekivanja od očito problematičnog brodara.

Isti brod, druga posada i nova pomorska drama u tijeku.

Nova posada: “Obećali nam dnevnice, love nema, s hranom smo pri kraju, agoniji nema kraja!”

Ono što je uslijedilo ubrzo nakon njihova ukrcaja na tegljač i dalje usidren u grčkom Pireju za Morski HR sažeo je jedan od sudionika.

– Pozdrav s Mirjane K.! Od posade koja je zamijenila posadu koja je ovdje bila zatočena 5 mjeseci. Sada se situacija ponavlja. Mi smo ukrcani na 20 dana preko agencije Sentinel za novog vlasnika te je bilo dogovoreno da prebacimo brod u Tursku i da će nam isplatiti 20 dnevnica čim dođemo na brod. Uglavnom, love nema. S provištom (potrepštinama) smo na kraju. Nešto pitke vode ima, ali voljeli bi znati kad će se situacija riješiti. Raspisali ste se kako su se pomorci vratili i o kraju agonije, ali agoniji ovoj izgleda nema kraja. Samo su se promijenili Klančevi tj. Miškovićevi zatočenici, jer tako se i osjećam. Kao zatvorenik bez ikakvih prava – napisao je jedan od članova posade tegljača pod panamskom zastavom.

Agencija: “Nismo im mi izdavali ugovore”

Nakon prvotnog “nemamo komentara” pa obećane izjave, nakon pet dana od vlasnice agencije za posredovanje oko angažmana pomoraca Morski.hr dobio je tek djelić odgovora oko situacije na Mirjani K.

– Sentinel d.o.o. nije izdavao nikakve ugovore tim ljudima. To što su rekli da su plovili s nama, nije istina. Nismo im izdavali ugovore. Znam da je brod prodan ovih dana i da će ljudi biti isplaćeni i da će se kroz par dana vratiti kući sa svojim novcima. Doći će nova posada. Detalje oko prodaje broda ne znam, niti je li finalizirana potpisom. Nemam ime firme, jedino da su stranci. Oko ljudi smo kontaktirali s grčkim agentom, a kako su neki pomorci iz Rijeke, čuli smo se i s njima. Znamo ih dugo i prije su plovili preko nas pa gledamo da se što prije vrate kući. To bi se ovih dana trebalo i dogoditi – rekla je vlasnica agencije Fabiola Bela Ileš, uz napomenu kako ništa ne može garantirati.

Primjećujemo da su isto objašnjenje mogli dati još prije nekoliko dana, barem kako bi umirili aktualnu posadu, ako već začudno nisu upućeni u komercijalni dio posla oko broda na koji su ljudi poslani. Ileš tek odgovara neće komentirati izjavu da se osjećaju kao zatočenici.

– Pokušavamo pomoći. Koliko smo shvatili, ljudi će kroz par dana ići kući, dobiti te novce koje trebaju i da se to završi. Moj interes je da svi dođu doma i dobiju pare. Nama fali posade za naše brodove. A poznate priče oko Alana Klanca (donedavnog menadžera broda, inače bivšeg direktora Jadrolinije op.a.) uopće neću komentirati, jer nema veze sa mnom – kratko uzvraća Ileš.

Sindikat pomoraca: “Molili smo da ne idu, sve je upućivalo na ovo”

U Sindikatu pomoraca Hrvatske glavni tajnik Neven Melvan potvrdio je da su upoznati s najnovijim razvojem događaja na Mirjani K. Kratko i jasno komentirao je cijelu situaciju prije nego je za sve upite uputio na riječkog inspektora Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF).

– Znamo da se situacija ponavlja. Nažalost smo i upozoravali te ljude koji su odlazili na Mirjanu K da je vrlo velika vjerojatnost za takvo što. Rekao bih čak da smo ih i molili da to ne rade, jer je nažalost bilo vrlo evidentno da će se situacija ponoviti. Sve je upućivalo na to i znali smo da će se to dogoditi. Međutim, ipak su se odlučili. Vjerovali su Klancu što ja apsolutno ne mogu shvatiti. Znate ono kad vas netko prevari deset puta da mu jedanaesti put idete vjerovati, to zaista blago rečeno postaje malo čudno. Oni su ipak otišli kao smjena ovim pomorcima koji su se prije nekih mjesec dana vratili kući. Inače, kakva je situacija nastupila kad je taj brod navodno prodan, to stvarno ne znam – rekao je glavni tajnik SPH-a.

Novi slučaj s Mirjane K. vodi grčki ITF inspektor

ITF inspektor Luka Simić napominje da ni on nije upoznat s detaljima oko komercijalnog dijela evidentno “broda slučaja”. Osobno je bio intenzivno angažiran na rješavanju kalvarije i povratku ranije posade, dok je brod bio pod hrvatskim vlasnikom. Ovaj novi slučaj, pak, vodi grčki kolega inspektor ITF-a. Simić se ovog puta nada puno bržem raspletu nemile situacije nego je to bio slučaj s prethodnom agonijom. A naravno da je u stalnom kontaktu s aktualnom posadom, kaže, u kojoj je nekoliko ljudi iz Hrvatske.

Loš glas očito se daleko (ne) čuje

– Oko trenutnog slučaja nemam konkretnu informaciju oko svih tehnikalija zato što Mirjanu K koju smo vodili i na koju smo potrošili pet mjeseci “i krvi i znoja” je riješena i svi su repatrirani kući i plaćeni od P&I kluba. Na moju žalost, njih su otišli zamijeniti naši Hrvati, ne znam točno je li sedam do devet članova posade. Ono što želim naglasiti je da smo ih u više navrata upozoravali na cijelu situaciju koja se događa s tim brodom i gospodinom Klancem, koje su komplikacije i sve. I bez obzira na naša upozorenja, oni su se i dalje svjesno upustili u to. Znali su gdje idu i koja je mogućnost da se dogodi to što se dogodilo. Jedno od objašnjenja je bilo “da se gospodinu Klancu vjeruje zato što ima doktorat znanosti”, što je jako glupa izlika. Nažalost, dogodilo se ono na što smo upozoravali – zaključuje Simić.

Prema njegovim saznanjima, kad je nedavno stara posada napokon išla kući s broda na kojem su prošli kalvariju, dolazilo je do nekog prijepisa vlasništva. No u komercijalne dijelove brodara i Aleus Capitala (Klančeve tvrtke nad kojom je pokrenut stečaj, op.a.) riječki inspektor, ističe, niti je mogao, niti želio ulaziti.

Prema medijskim napisima, podsjetimo, novi vlasnik Mirjane K je firma iz Turske iza koje navodno stoji tursko-ruski kapital. Aktualna posada tvrdi, ukrcani su preko Sentinela, ali u ime i za račun te nove firme. U fokusu Simića i sindikata su pomorci.

Riječki ITF inspektor fokusiran je na pomorce

– Koliko sam razumio, njima su sad istekli ti ugovori o radu. Međutim, oni još uvijek nisu dva mjeseca bez plaće i ne može se proglasiti službeni abandonment, odnosno napuštanje posade od strane brodara, kao što je bilo slučaj sa starom posadom. S obzirom da su njima i ugovori istekli, ne znam je li u međuvremenu došlo do službenog prijepisa vlasništva ili nije. Kad će se sve riješiti vidjet ćemo. Znači, ugovori su s turskom firmom, brod je panamske zastave i nalazi se u Grčkoj. Uputio sam ih na kolegu Kostasa Halasa u Pireju i on će najbolje pomoći na samom terenu s lučkim vlastima. Jer iskreno, u zadnjih pet mjeseci koliko sam vodio slučaj Mirjane K užasno sam se namučio. I ja i kolege iz SPH, i sa lučkim vlastima, i sa tadašnjim vlasnikom i s osiguravateljem P&I klubom. Na kraju je sindikat platio avionsku kartu jednom od članova posade. Kada je stara posada isplaćena i stigla kući, za mene je taj slučaj zatvoren. Ovo sad je skroz drugi, novi slučaj koji vodi grčki kolega – istaknuo je Simić.

Hoće li se reprizirati gorko iskustvo prošle posade ili doista brzi “happy end”. Ako je vjerovati uvjeravanju iz agencije koja je posredovala prema stranom poslodavcu, ovih dana pomorci se vraćaju kući.


Vlatka Koren / Morski.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here