O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Alan Klanac o slučaju Mirjane K: “Kakav je interes javnosti za devet ljudi koji tamo negdje na brodu nešto rade i primaju plaće?”

Riječka tvrtka Alveus Capital kojoj je na čelu Alan Klanac, u posljednje vrijeme često se veže uz agoniju pomoraca na tegljaču Mirjana K., koja je mjesecima bila doslovno zatočena u grčkoj luci Pirej, bez obećanih plaća, pa čak u dovoljnoj mjeri hrane i vode. Nakon posljednjeg članka objavljenog u utorak, o ponavljanju ove prakse, ali sad s novom posadom, portalu Morski.hr javio se i prozvani akter kako bi ispričao i svoju stranu priče.

Pročitajte i: Novi slučaj s Mirjanom K: Isti brod, druga posada. Sindikat pomoraca: “Molili smo ih da ne idu. Dogodilo se ono na što smo upozoravali”

Mirjana K. kao brod slučaj od početka se veže uz ime Alana Klanca. S jedne strane prozivaju ga sindikati, a s druge pomorci i novinari koji o tome pišu. Zašto je to tako?

– Ja mogu samo špekulirati, ali na to odgovor mogu dati samo oni koji su to plasirali. A povijest me naučila da špekulacije zadržim u svom osobnom okviru. To je nešto u ljudskoj prirodi, tako da ćete morati to pitati aktere koji se bave mojim prozivanjem i koja je njihova motivacija da se sa mnom bave gdje god se sjete i stignu.

“Mirjana K. je zapravo jedna uspješna priča, ali…”

– Osjetio sam se pozvan da vam se javim, s obzirom na nedavno objavljen članak s vaše strane. Povijest Mirjane K je otprilike godinu i pol dana od kad se nalazi u našem managmentu. Mi smo s njim napravili niz uspješnih prekooceanskih tegljenja, a teglili smo i velike objekte. Niz posada je bilo ukrcano na brodu do sada i pomorci su većinom bili iz Hrvatske i većina ih je bila zadovoljna, što ih možete pitati i osobno.

Sve je to bila jedna vrlo uspješna priča koja je nažalost uzela jedan okret negdje ovo ljeto, u trenutku kada zbog šire situacije u stanju brodarskog tržišta, rata u Ukrajini i porasta cijene energenata, vlasnik broda dolazi u situaciju da jednostavno ulazi u nelikvidnost. Kao manager broda patim zbog toga, a posljedično je patila i posada, jer se kasnilo s isplatom plaća ovo ljeto. Na kraju cijele balade, svi dugovi prema posadi su podmireni, ta priča je došla svom kraju, po meni na jedan težak, ali uspješan način – kaže Klanac za Morski.hr.

Novi kupac broda iz Turske podmirio sva otvorena dugovanja

– Mi smo nastojali maksimalno pomoći koliko smo financijski, vremenski i kapacitativno mogli. Uspio se pronaći kupac za brod koji je isplatio sva otvorena dugovanja. Dakle, ništa nije bilo beslatno, nitko ništa nije dao. Svi koji su financijski bili involvirani su namireni i priča je s time zaključeno – smatra Klanac.

– Sada je brod u fazi isporuke novom kupcu i iz tog razloga je ukrcana nova posada, koja je na brodu od mjesec do mjesec i pol dana. Pristupio sam vam da postavim pitanje – koji je temelj za normalan angažman pomoraca na brodu koji su čak dijelom već i namireni? Sve im je plaćeno, osigurane su im normalne zalihe hrane i vode. Danas i u ovom trenutku na brodu ima dovoljno hrane.

Ali nova posada javila se prije samo nekoliko dana. Suprotno od vas, kažu da su pri kraju s hranom?

– Ne mogu komentirati što netko drugi govori, osim činjenicama. Dakle, hrana je na brod u posljednjih mjesec dana dostavljena dva puta. U ovom trenutku, po informaciji od zapovjednika, hrane na brodu ima za idućih deset dana. Jutros sam dobio novu narudžbu i danas će biti upućena prema agentu. Znači, ne može se brže od toga. Ne znam misli li netko da hrane na brodu treba biti za šest mjeseci. Držite li doma toliko zaliha? – pita se Klanac.  

– Oni koji od svega ovoga rade priču, bitno je da imaju sve fakte – komentira, na što ga upozoravamo da smo upravo tu da priču ispričamo što je objektivnije moguće, pa naposljetku čujemo i što sam ima za reći.

Stekao se dojam da su pomorci ljetos doista bili gladni. Tko je onda kriv? Vi tvrdite da je vlasnik upao u probleme. Tko je taj vlasnik?

– Vlasnik je kompanija Project Kanada iza koje stoje razni financijski investitori. A jesu li oni bili gladni ili ne, ja to ne mogu potvrditi. Ono što znam je da im je svaki put kad su tražili, organizirana isporuka hrane u najkraćem mogućem roku. Rok nikad nije išao duže od tjedan dana, što je normalno i redovno. Zašto su se događale situacije da nestane hrane? U ni jednom trenutku, koliko ja znam, nije bilo situacije da u brodu nije bilo hrane, pa čak i kad su se dijelile fotografije o tome, u brodu je bilo hrane!

No, dobili su i donaciju od kolega pomoraca iz drugog broda. O tome je izvijestio Sindikat pomoraca.

– Puno toga je o tome rečeno, no malo toga je rečeno s ove druge strane medalje, odnosno od čega se zapravo radi priča? Jedina činjenica koja je za Mirjanu K. bila valjana i problem ovog ljeta je period isplate plaća. Pazite, brodarske kompanije redovno, kad vide da nemaju novaca, otpuštaju ljude, smanjuju im plaće, ne isplaćuju im dijelove plaća, isplaćuju im 30 posto vrijednosti putovanja, itd. Ništa se ovdje to dogodilo. Plaća mastera koja je bila 300 ili kormilara 100 dolara na dan je isplaćena!  

Zašto Grci posadu nisu puštali kući i bili su zapravo zatočenici u vlastitom brodu?

– Brod je bio na sidru i još uvijek jest. Da bi uopće bio na sidru, u granicama lučke uprave, oni zahtijevaju da bude siguran, a brod bez posade je nesiguran. Na nekim područjima u svijetu, recimo Nigeriji, postoje tzv. brodovi-duhovi, gdje brod stoji na sidru, ali na njemu nema nikoga. Ovdje to nije slučaj. Postojala je mogućnost da se brod ide privezati, no posada nije željela ići kući, dok im se nisu isplatile plaće. Želim ovdje posebno istaknuti da priče o ovome nema. Možemo pričati o svačemu, ali kakav je interes javnosti za devet ljudi koji tamo negdje na brodu nešto radi i prima plaće? Ne znam kakva je tu priča – smatra Klanac koji kaže da od ovog posla nije osobno ništa zaradio, već da i sam ima ogromna potraživanja prema vlasniku broda.

I nismo to nikad stavljali ispred ljudi i njihovih plaća – požalio se.

Sad ste spomenuli nešto što bi prošlo ispod radara da to niste rekli. Dakle, problemi nisu samo nastupili prema posadi, već i drugim akterima u cijeloj priči, za koju kažete da je nema. Mnogi vas prozivaju, što to vama duguju i kako to rješavate s njima?

– Normalnim poslovnim tijekom, ali neću ulaziti u detalje za javnost, jer ne radim u javnoj tvrtki. Nemamo potrebe ni želje zamarati takvim detaljima – odgovara Klanac, napominjući da novi, turski kupac planira s brodom ići u remont, najvjerojatnije u Tursku. Isporukom broda će, kaže nam Klanac, završiti i njegova uloga u cijeloj agoniji, koju su najviše osjetili oni koji su brodom upravljali.


Jurica Gašpar / Morski.hr

Riječka tvrtka Alveus Capital kojoj je na čelu Alan Klanac, u posljednje vrijeme često se veže uz agoniju pomoraca na tegljaču Mirjana K., koja je mjesecima bila doslovno zatočena u grčkoj luci Pirej, bez obećanih plaća, pa čak u dovoljnoj mjeri hrane i vode. Nakon posljednjeg članka objavljenog u utorak, o ponavljanju ove prakse, ali sad s novom posadom, portalu Morski.hr javio se i prozvani akter kako bi ispričao i svoju stranu priče.

Pročitajte i: Novi slučaj s Mirjanom K: Isti brod, druga posada. Sindikat pomoraca: “Molili smo ih da ne idu. Dogodilo se ono na što smo upozoravali”

Mirjana K. kao brod slučaj od početka se veže uz ime Alana Klanca. S jedne strane prozivaju ga sindikati, a s druge pomorci i novinari koji o tome pišu. Zašto je to tako?

– Ja mogu samo špekulirati, ali na to odgovor mogu dati samo oni koji su to plasirali. A povijest me naučila da špekulacije zadržim u svom osobnom okviru. To je nešto u ljudskoj prirodi, tako da ćete morati to pitati aktere koji se bave mojim prozivanjem i koja je njihova motivacija da se sa mnom bave gdje god se sjete i stignu.

“Mirjana K. je zapravo jedna uspješna priča, ali…”

– Osjetio sam se pozvan da vam se javim, s obzirom na nedavno objavljen članak s vaše strane. Povijest Mirjane K je otprilike godinu i pol dana od kad se nalazi u našem managmentu. Mi smo s njim napravili niz uspješnih prekooceanskih tegljenja, a teglili smo i velike objekte. Niz posada je bilo ukrcano na brodu do sada i pomorci su većinom bili iz Hrvatske i većina ih je bila zadovoljna, što ih možete pitati i osobno.

Sve je to bila jedna vrlo uspješna priča koja je nažalost uzela jedan okret negdje ovo ljeto, u trenutku kada zbog šire situacije u stanju brodarskog tržišta, rata u Ukrajini i porasta cijene energenata, vlasnik broda dolazi u situaciju da jednostavno ulazi u nelikvidnost. Kao manager broda patim zbog toga, a posljedično je patila i posada, jer se kasnilo s isplatom plaća ovo ljeto. Na kraju cijele balade, svi dugovi prema posadi su podmireni, ta priča je došla svom kraju, po meni na jedan težak, ali uspješan način – kaže Klanac za Morski.hr.

Novi kupac broda iz Turske podmirio sva otvorena dugovanja

– Mi smo nastojali maksimalno pomoći koliko smo financijski, vremenski i kapacitativno mogli. Uspio se pronaći kupac za brod koji je isplatio sva otvorena dugovanja. Dakle, ništa nije bilo beslatno, nitko ništa nije dao. Svi koji su financijski bili involvirani su namireni i priča je s time zaključeno – smatra Klanac.

– Sada je brod u fazi isporuke novom kupcu i iz tog razloga je ukrcana nova posada, koja je na brodu od mjesec do mjesec i pol dana. Pristupio sam vam da postavim pitanje – koji je temelj za normalan angažman pomoraca na brodu koji su čak dijelom već i namireni? Sve im je plaćeno, osigurane su im normalne zalihe hrane i vode. Danas i u ovom trenutku na brodu ima dovoljno hrane.

Ali nova posada javila se prije samo nekoliko dana. Suprotno od vas, kažu da su pri kraju s hranom?

– Ne mogu komentirati što netko drugi govori, osim činjenicama. Dakle, hrana je na brod u posljednjih mjesec dana dostavljena dva puta. U ovom trenutku, po informaciji od zapovjednika, hrane na brodu ima za idućih deset dana. Jutros sam dobio novu narudžbu i danas će biti upućena prema agentu. Znači, ne može se brže od toga. Ne znam misli li netko da hrane na brodu treba biti za šest mjeseci. Držite li doma toliko zaliha? – pita se Klanac.  

– Oni koji od svega ovoga rade priču, bitno je da imaju sve fakte – komentira, na što ga upozoravamo da smo upravo tu da priču ispričamo što je objektivnije moguće, pa naposljetku čujemo i što sam ima za reći.

Stekao se dojam da su pomorci ljetos doista bili gladni. Tko je onda kriv? Vi tvrdite da je vlasnik upao u probleme. Tko je taj vlasnik?

– Vlasnik je kompanija Project Kanada iza koje stoje razni financijski investitori. A jesu li oni bili gladni ili ne, ja to ne mogu potvrditi. Ono što znam je da im je svaki put kad su tražili, organizirana isporuka hrane u najkraćem mogućem roku. Rok nikad nije išao duže od tjedan dana, što je normalno i redovno. Zašto su se događale situacije da nestane hrane? U ni jednom trenutku, koliko ja znam, nije bilo situacije da u brodu nije bilo hrane, pa čak i kad su se dijelile fotografije o tome, u brodu je bilo hrane!

No, dobili su i donaciju od kolega pomoraca iz drugog broda. O tome je izvijestio Sindikat pomoraca.

– Puno toga je o tome rečeno, no malo toga je rečeno s ove druge strane medalje, odnosno od čega se zapravo radi priča? Jedina činjenica koja je za Mirjanu K. bila valjana i problem ovog ljeta je period isplate plaća. Pazite, brodarske kompanije redovno, kad vide da nemaju novaca, otpuštaju ljude, smanjuju im plaće, ne isplaćuju im dijelove plaća, isplaćuju im 30 posto vrijednosti putovanja, itd. Ništa se ovdje to dogodilo. Plaća mastera koja je bila 300 ili kormilara 100 dolara na dan je isplaćena!  

Zašto Grci posadu nisu puštali kući i bili su zapravo zatočenici u vlastitom brodu?

– Brod je bio na sidru i još uvijek jest. Da bi uopće bio na sidru, u granicama lučke uprave, oni zahtijevaju da bude siguran, a brod bez posade je nesiguran. Na nekim područjima u svijetu, recimo Nigeriji, postoje tzv. brodovi-duhovi, gdje brod stoji na sidru, ali na njemu nema nikoga. Ovdje to nije slučaj. Postojala je mogućnost da se brod ide privezati, no posada nije željela ići kući, dok im se nisu isplatile plaće. Želim ovdje posebno istaknuti da priče o ovome nema. Možemo pričati o svačemu, ali kakav je interes javnosti za devet ljudi koji tamo negdje na brodu nešto radi i prima plaće? Ne znam kakva je tu priča – smatra Klanac koji kaže da od ovog posla nije osobno ništa zaradio, već da i sam ima ogromna potraživanja prema vlasniku broda.

I nismo to nikad stavljali ispred ljudi i njihovih plaća – požalio se.

Sad ste spomenuli nešto što bi prošlo ispod radara da to niste rekli. Dakle, problemi nisu samo nastupili prema posadi, već i drugim akterima u cijeloj priči, za koju kažete da je nema. Mnogi vas prozivaju, što to vama duguju i kako to rješavate s njima?

– Normalnim poslovnim tijekom, ali neću ulaziti u detalje za javnost, jer ne radim u javnoj tvrtki. Nemamo potrebe ni želje zamarati takvim detaljima – odgovara Klanac, napominjući da novi, turski kupac planira s brodom ići u remont, najvjerojatnije u Tursku. Isporukom broda će, kaže nam Klanac, završiti i njegova uloga u cijeloj agoniji, koju su najviše osjetili oni koji su brodom upravljali.


Jurica Gašpar / Morski.hr

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here