Jadrolinija prodaje feribot Dubrovnik, kojim je nekoliko posljednjih godina tijekom ljetnih mjeseci održavana trajektna linija Bar-Bari, a među zainteresiranim za eventualnu kupovinu je Barska plovidba, u većinskom državnom vlasništvu.
Barska plovidba od prodaje trajekta Sveti Stefan II u staro željezo u svibnju 2017. godine, nema adekvatan brod kojim bi održavala redovnu pomorsku liniju između Crne Gore i Italije. Stoga je u posljednjih nekoliko godina surađivala s najvećim hrvatskim putničkim brodarom, kompanijom Jadrolinija, piše RTCG.
Iz barske kompanije su rekli da im je za nabavu feribota potrebna pomoć države, jer nemaju svoj novac, a banke im ne žele odobriti kredit zbog kreditne zaduženosti kod kineske Eksim banke za kupovinu dva broda Bar i Budva.
Dubrovnik se potencijalnim kupcima nudi po početnoj cijeni od 2,85 milijuna EUR. Prvi rok za prikupljanje ponuda za kupovinu tog broda, koji je istekao krajem listopada, nije rezultirao pronalaskom kupca, pa je Jadrolinija produžila rok do ožujka.
”Upoznati smo s odlukom kompanije Jadrolinija da proda trajekt Dubrovnik. Sve brodove koji se nude na tržištu, a koji ispunjavaju određene kriterije, uzimamo u razmatranje. S obzirom na to da se radi o starom brodu, provjeravamo da li Dubrovnik dugoročno može ispuniti standarde plovidbe, jer to bi mogao biti jedan od razloga zbog kojeg ga i Jadrolinija prodaje“, rekli su predstavnici menadžmenta Barske plovidbe.
Dubrovnik je sagrađen 1979. godine u Irskoj, a validnost certifikata o sposobnosti za plovidbu, takozvana klasa, koju mu je izdao čuveni Bureau Veritas, tom brodu ističe 28. ožujka naredne godine. Od toga u kakvom je brod stanju i koliko u njega treba uložiti da bi mu klasa bila produžena, ovisi i koliko će biti atraktivan za potencijalne kupce i hoće li nastaviti karijeru u floti nekog drugog prijevoznika ili će ga na kraju Jadrolinija morati prodati u staro željezo.
Brod ima klasu za korištenje u takozvanoj velikoj obalnoj plovidbi, a u Jadrolinijinoj službi u koju je ovaj trajekt ušao u listopadu 1996. redovno je korišten na transjadranskim rutama, povezujući luke u Hrvatskoj s lukama na jadranskoj obali Italije. Broj je kapaciteta 1,3 tisuće putnika, ima 473 ležaja u 156 kabina, a može ukrcati 280 putničkih automobila i 26 kamiona-tegljača.
Od sadržaja na brodu, Dubrovnik ima dva restorana, kino, dječju igraonicu, više salona i barova, te bescarinsku trgovinu. Svojim tehničkim karakteristikama Dubrovnik spada u kriterije koje je Barska plovidba postavila za izbor i eventualnu kupovinu polovnog trajekta, kojim bi se onda obnovilo cjelogodišnje funkcioniranje trajektne linije između Crne Gore i Italije prekinuto 2017. godine, ali i možda uveo promet i prema nekim drugim lukama u Albaniji i Grčkoj.
Iz menadžmenta barske kompanije rekli su da konstantno prate tržište polovnih brodova u cilju nalaženja broda koji bi svojim tehničkim karakteristikama i kapacitetom odgovarao potrebama linije Bar-Bari.
Glavni razlog zašto nakon prodaje Svetog Stefana II do danas nije nabavljen trajekt koji bi ga zamijenio je to što kompanija nema novca za tako veliku investiciju, a kreditno je već značajno opterećena obavezama prema kineskoj Exim banci za kupovinu dva tada potpuno nova teretna broda.