Australski opskrbni lanci suočavaju se s kaosom jer je najveći nacionalni operater tegljača upozorio da će od petka blokirati svoje posade u posljednjem poglavlju gorkog trogodišnjeg spora oko plaća.
Maerskova podružnica Svitzer danas je obavijestila o isključenju od petka na neodređeno vrijeme za sve zaposlenike lučkih tegljača koji su obuhvaćeni svojim Ugovorom o nacionalnom tegljenju iz 2016. i njihove sindikalne predstavnike za pregovore, Pomorsku uniju Australije (MUA), Australski institut inženjera pomorstva i energetike (AIMPE) i Australski sindikat pomorskih časnika (AMOU), piše Splash247.
Svitzer je rekao da je odluku donio u skladu s odredbama Zakona o poštenom radu kao odgovor na stalne industrijske akcije koje organiziraju sindikati, a zbog kojih su štrajkovi postali uobičajena pojava u australskim lukama.
Kada blokada stupi na snagu, nijedan brod neće biti tegljen u niti iz 17 australskih luka koje inače opslužuje Svitzer.
Svitzer je pregovarao s pomorskim sindikatima više od tri godine, otkako je 2019. istekao ugovor o tegljenju.
“Nadali smo se da nikada neće doći do blokade – ali nalazimo se u točki u kojoj ne vidimo drugu opciju nego odgovoriti na štetnu industrijsku akciju koju su pokrenuli sindikati”, rekao je izvršni direktor Svitzera Nicolaj Noes.
“Dugi niz godina Svitzer je uživao gotovo monopolski status kao jedini veliki pružatelj usluga tegljenja u najvećim australskim lukama. Zaključavanje njihovih radnika uništit će australsku produktivnost, spriječiti utovar ili iskrcaj robe široke potrošnje i robe u rasutom stanju u glavnim lukama kao što su Botany, Kembla, Melbourne, Newcastle i Brisbane, a svaka australska tvrtka i potrošač sada će patiti od sebičnog i bezobraznog ponašanja ove delinkventne tvrtke “, navodi se u priopćenju Pomorske unije Australije.