Fasciniran sam tom velikom tvrtkom, njezini brodovi imaju veliku tehničku vrednotu i mučilo me kako bih prikazao njezinu dugu povijest. Brodove ovdje nismo mogli dovesti, a tijekom pandemije naučio sam raditi bez ljudi, s crtežima i portretima, kaže Šime Strikoman
RIJEKA – Sunce se već promolilo, no nemilosrdna bura nije dozvolila Šimi Strikomanu da na riječkom Terminalu posloži svoju instalaciju i svojom 823. milenijskom fotografijom obilježi 75. obljetnicu Jadrolinije, našeg najvećeg brodara bogate tradicije. Dvije tisuće kvadratnih metara velika zamisao proslavljenog fotografa još je u subotu poslijepodne počela dobivati svoju formu, no 53 Jadrolinijina broda nacrtana na velikim papirnatim površinama nisu izdržala nalete jakog vjetra. Strikomanova dvanaesta milenijska fotografija u Rijeci, projekt u kojem mu je asistirao Darko Duda, riječki filmaš opremljen specijalnim dronom, morat će pričekati svoj konačni produkt, piše Novi list.
– Dogodi se, to je tako, zato se te fotografije i zovu milenijske, jer je njihova izvedba komplicirana. Nikad ne znaš kako će isplanirano ići, ali sve je to jedno iskustvo, kazao je Šime Strikoman, dodavši da će pokušati improvizirati i iskoristiti ono dosad snimljeno da napravi svojevrsnu »sliku u slici«. Među tridesetak projekata na kojima radi istovremeno, na obilježavanje tri četvrt stoljeća ove velike kompanije ovaj direktor fotografije uložio je mnogo truda i vremena.
– Fasciniran sam tom velikom tvrtkom, njezini brodovi imaju veliku tehničku vrednotu i mučilo me kako bih prikazao njezinu dugu povijest. Brodove ovdje nismo mogli dovesti, a kroz pandemiju sam naučio raditi bez ljudi, s različitim crtežima i portretima, sa svime od papira do bojača travnjaka. Mjesecima sam pripremao projekt, a dva mjeseca crtao brodove kojima sam, da bi se bolje prepoznali, napisao njihova imena tamo gdje inače stoji »Jadrolinija«, govori Strikoman, prisjećajući se da ni kada je snimao fotografije za 25 godina Riječkog karnevala i 15 godina Dječjeg doma Tić nisu vladali jednostavni uvjeti.
Ovaj Vodičanin, koji kaže da su milenijske fotografije uvijek spektakl kojim stvara svoj prepoznatljiv izričaj, polako razmišlja o svojoj tisućitoj milenijskoj fotografiji, a u planu je i projekt milenijskih gradova kojim bi Strikoman želio spojiti 262 grada u šest država u kojima je stvarao svoja poznata djela.