O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Nigerijska mornarica preuzima kontrolu nad zaplijenjenim VLCC Heroic Idunom

Posada, vlasnici i osiguravatelji broda VLCC Heroic Idun izgubili su pokušaj da zadrže tanker izvan ruku nigerijske vojske, koja tvrdi da je brod nezakonito pristao u offshore postrojenju u EEZ-u zemlje. Pod “oružanom prisilom”, posada je u petak premjestila tanker iz Bioka u Ekvatorijalnoj Gvineji – gdje je bio uhićen – natrag u nigerijske vode, gdje je bio privezan na Bonny Offshore terminalu. Sindikat svih indijskih pomoraca izvijestio je da je sedam nigerijskih naoružanih stražara stacionirano na brodu i da se posada ispituje.

Multinacionalna posada broda Heroic Idun imala je teško iskušenje otkako su pobjegli s osumnjičenog piratskog broda na pučinskom terminalu Akpo. Dana 8. kolovoza, tanker je stigao kako bi preuzeo teret s utovarne plutače terminala, ali im je prišao i progonio ih je brod Nigerijske mornarice Gongola. Heroic Idun je napustio mjesto događaja i prijavio pokušaj piratstva IMB ICC centru za prijavu piratstva. (Nigerijska mornarica tvrdi da je posada Heroic Iduna komunicirala s Gongolom i da je morala znati da ratni brod nije takva vrsta gusarskog broda.)

“Dok je čekala potrebne papire za odobrenje nakon što je poslala obavijest o spremnosti u skladu s nalozima za putovanje primljenim od unajmljivača, nigerijska mornarica je pod okriljem mraka prišla brodu na način koji je izazvao ozbiljnu zabrinutost”, izvijestio je upravitelj broda OSM.

Pozivajući se na Yaounde Architecture za suradnju u borbi protiv piratstva, Nigerija je zatražila od Ekvatorijalne Gvineje da presretne Heroic Idun i naredi tankeru da se usidri. VLCC su gvinejske snage zarobile 12. kolovoza i držale ga do 10. studenog, a posada je navodno izdržala skučene uvjete u pritvoru na obali.

“Pomorci su tretirani kao kriminalci, bez ikakvih formalnih optužbi ili pravnog procesa gotovo tri mjeseca, to nije ništa drugo nego šokantna pomorska nepravda,” komentirao je prošli tjedan izvršni direktor OSM grupe Finn Amund Norbye.

Unatoč plaćanju značajne kazne vladi Ekvatorijalne Gvineje, vlasnici nisu uspjeli osloboditi Heroic Idun ili njezinu posadu. Naposljetku, gvinejski šef sigurnosti Teddy Nguema objavio je da je “odobrio isporuku” tankera nigerijskoj vladi.

U posljednjem pokušaju da spriječi izručenje tankera, brodovlasnik je zatražio od OEM-a motora da daljinski onesposobi glavni motor. Međutim, nakon što su shvatili da bi otmičari broda mogli pokušati riskantno tegljenje, vlasnici su popustili i dopustili brodu da nastavi dalje vlastitim snagama.

U Indiji su održani skupovi i bdijenja za članove posade tankera, što odražava osjećaj da je njihovo pritvaranje nepravedno.

Nigerijska mornarica odbacila je humanitarni apel posade kao primjer “međunarodnih medijskih kampanja koje planiraju, provode i sponzoriraju vlasnici/agenti broda, u pokušaju “zamućivanja vode” i iznošenja lažnih tvrdnji o kršenju ljudskih prava protiv nigerijske vlade.”

Mornarica – koja ima vlastitu povijest neovlaštenog izvoza nafte – objavila je popis potencijalnih optužbi protiv posade. To uključuje “neovlašteni ulazak u zabranjenu zonu oko naftnog polja; ilegalni pokušaj utovara sirove nafte iz Nigerije bez odgovarajuće dokumentacije, što je jednako ekonomskoj sabotaži; [i] lažno optuživanje broda Nigerijske mornarice za piratstvo na međunarodnim pomorskim platformama za obaviještavanje. “

Posada, vlasnici i osiguravatelji broda VLCC Heroic Idun izgubili su pokušaj da zadrže tanker izvan ruku nigerijske vojske, koja tvrdi da je brod nezakonito pristao u offshore postrojenju u EEZ-u zemlje. Pod “oružanom prisilom”, posada je u petak premjestila tanker iz Bioka u Ekvatorijalnoj Gvineji – gdje je bio uhićen – natrag u nigerijske vode, gdje je bio privezan na Bonny Offshore terminalu. Sindikat svih indijskih pomoraca izvijestio je da je sedam nigerijskih naoružanih stražara stacionirano na brodu i da se posada ispituje.

Multinacionalna posada broda Heroic Idun imala je teško iskušenje otkako su pobjegli s osumnjičenog piratskog broda na pučinskom terminalu Akpo. Dana 8. kolovoza, tanker je stigao kako bi preuzeo teret s utovarne plutače terminala, ali im je prišao i progonio ih je brod Nigerijske mornarice Gongola. Heroic Idun je napustio mjesto događaja i prijavio pokušaj piratstva IMB ICC centru za prijavu piratstva. (Nigerijska mornarica tvrdi da je posada Heroic Iduna komunicirala s Gongolom i da je morala znati da ratni brod nije takva vrsta gusarskog broda.)

“Dok je čekala potrebne papire za odobrenje nakon što je poslala obavijest o spremnosti u skladu s nalozima za putovanje primljenim od unajmljivača, nigerijska mornarica je pod okriljem mraka prišla brodu na način koji je izazvao ozbiljnu zabrinutost”, izvijestio je upravitelj broda OSM.

Pozivajući se na Yaounde Architecture za suradnju u borbi protiv piratstva, Nigerija je zatražila od Ekvatorijalne Gvineje da presretne Heroic Idun i naredi tankeru da se usidri. VLCC su gvinejske snage zarobile 12. kolovoza i držale ga do 10. studenog, a posada je navodno izdržala skučene uvjete u pritvoru na obali.

“Pomorci su tretirani kao kriminalci, bez ikakvih formalnih optužbi ili pravnog procesa gotovo tri mjeseca, to nije ništa drugo nego šokantna pomorska nepravda,” komentirao je prošli tjedan izvršni direktor OSM grupe Finn Amund Norbye.

Unatoč plaćanju značajne kazne vladi Ekvatorijalne Gvineje, vlasnici nisu uspjeli osloboditi Heroic Idun ili njezinu posadu. Naposljetku, gvinejski šef sigurnosti Teddy Nguema objavio je da je “odobrio isporuku” tankera nigerijskoj vladi.

U posljednjem pokušaju da spriječi izručenje tankera, brodovlasnik je zatražio od OEM-a motora da daljinski onesposobi glavni motor. Međutim, nakon što su shvatili da bi otmičari broda mogli pokušati riskantno tegljenje, vlasnici su popustili i dopustili brodu da nastavi dalje vlastitim snagama.

U Indiji su održani skupovi i bdijenja za članove posade tankera, što odražava osjećaj da je njihovo pritvaranje nepravedno.

Nigerijska mornarica odbacila je humanitarni apel posade kao primjer “međunarodnih medijskih kampanja koje planiraju, provode i sponzoriraju vlasnici/agenti broda, u pokušaju “zamućivanja vode” i iznošenja lažnih tvrdnji o kršenju ljudskih prava protiv nigerijske vlade.”

Mornarica – koja ima vlastitu povijest neovlaštenog izvoza nafte – objavila je popis potencijalnih optužbi protiv posade. To uključuje “neovlašteni ulazak u zabranjenu zonu oko naftnog polja; ilegalni pokušaj utovara sirove nafte iz Nigerije bez odgovarajuće dokumentacije, što je jednako ekonomskoj sabotaži; [i] lažno optuživanje broda Nigerijske mornarice za piratstvo na međunarodnim pomorskim platformama za obaviještavanje. “

HTML Code here

Novi Vinodolski

HTML Code here