O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi ratni brodovi za Hrvatsku: Pregovori s Norvežanima traju već godinu dana, brodovi će se graditi u Hrvatskoj

Vlada i Ministarstvo obrane intenzivno rade na projektu nabavke dva višenamjenska ratna broda. Prema informacijama Jutarnjeg lista, već više od godinu dana traju razgovori predstavnika MORH-a, Hrvatske ratne mornarice i Vlade s predstavnicima norveške tvrtke Kongsberg i norveške Vlade o projektu Vanguard.

Riječ je o vanobalnom patrolnom brodu u rangu korvete koji bi zadovoljio sve potrebe HRM-a za vođenje operacija u Jadranu, na Mediteranu i Atlantiku, kao i za sudjelovanje u NATO-ovoj borbenoj skupini. Intenzivne razgovore s hrvatskim vojnim civilnim predstavnicima potvrdio je jučer u kraćem razgovoru za Jutarnji list i Arild Skoge, voditelj projekta Vanguard u tvrtki Kongsberg Naval System.

“Hrvatska strana pokazala je interes za ovaj projekt i sada čekamo konačnu odluku hrvatske Vlade hoće li krenuti u njegovu realizaciju. Sa svoje strane možemo garantirati da će brod biti isporučen dvije i pol godine nakon potpisivanja ugovora”, tvrdi Skoge.

Sam brod dugačak je 90 i širok 15 metara, imao bi heliodrom za Black Hawk i postizao bi brzinu od 16 do 24 čvora.

No, u ovom slučaju nije samo riječ o kupnji dva broda. Skoge ističe da su nakon tri godine istraživanja tržišta u Kongsbergu zaključili da je Hrvatska idealan strateški partner za ovaj projekt te im je namjera u Hrvatskoj napraviti hub za izgradnju i opremanje tih brodova, ne samo za Hrvatsku ratnu mornaricu, već i druge zemlje: “Razgovaramo s Crnom Gorom oko nabavke nekoliko manjih brodova iz ove serije i oni su već pristali da se oni grade u Hrvatskoj. Procjenjujemo da bi se kroz ovaj projekt osiguralo oko 20 tisuća radnih mjesta u Hrvatskoj”, ističe Skoge.

Uz brodogradilišta, u projekt bi bilo uključeno više desetaka domaćih tvrtki, no samo pod uvjetom da Hrvatska odluči ovim brodom opremiti svoju Ratnu mornaricu. Prema neslužbenim informacijama, brodovi bi se gradili u gradilištu 3. maj, a potom bi se opremali u brodogradilištu Iskra u Šibeniku.

Cijena jednog broda je između 150 i 200 milijuna eura, a Skoge navodi da bi se cijeli projekt regulirao ugovorom između dviju država.


Krešimir Žabec / Jutarnji list

Vlada i Ministarstvo obrane intenzivno rade na projektu nabavke dva višenamjenska ratna broda. Prema informacijama Jutarnjeg lista, već više od godinu dana traju razgovori predstavnika MORH-a, Hrvatske ratne mornarice i Vlade s predstavnicima norveške tvrtke Kongsberg i norveške Vlade o projektu Vanguard.

Riječ je o vanobalnom patrolnom brodu u rangu korvete koji bi zadovoljio sve potrebe HRM-a za vođenje operacija u Jadranu, na Mediteranu i Atlantiku, kao i za sudjelovanje u NATO-ovoj borbenoj skupini. Intenzivne razgovore s hrvatskim vojnim civilnim predstavnicima potvrdio je jučer u kraćem razgovoru za Jutarnji list i Arild Skoge, voditelj projekta Vanguard u tvrtki Kongsberg Naval System.

“Hrvatska strana pokazala je interes za ovaj projekt i sada čekamo konačnu odluku hrvatske Vlade hoće li krenuti u njegovu realizaciju. Sa svoje strane možemo garantirati da će brod biti isporučen dvije i pol godine nakon potpisivanja ugovora”, tvrdi Skoge.

Sam brod dugačak je 90 i širok 15 metara, imao bi heliodrom za Black Hawk i postizao bi brzinu od 16 do 24 čvora.

No, u ovom slučaju nije samo riječ o kupnji dva broda. Skoge ističe da su nakon tri godine istraživanja tržišta u Kongsbergu zaključili da je Hrvatska idealan strateški partner za ovaj projekt te im je namjera u Hrvatskoj napraviti hub za izgradnju i opremanje tih brodova, ne samo za Hrvatsku ratnu mornaricu, već i druge zemlje: “Razgovaramo s Crnom Gorom oko nabavke nekoliko manjih brodova iz ove serije i oni su već pristali da se oni grade u Hrvatskoj. Procjenjujemo da bi se kroz ovaj projekt osiguralo oko 20 tisuća radnih mjesta u Hrvatskoj”, ističe Skoge.

Uz brodogradilišta, u projekt bi bilo uključeno više desetaka domaćih tvrtki, no samo pod uvjetom da Hrvatska odluči ovim brodom opremiti svoju Ratnu mornaricu. Prema neslužbenim informacijama, brodovi bi se gradili u gradilištu 3. maj, a potom bi se opremali u brodogradilištu Iskra u Šibeniku.

Cijena jednog broda je između 150 i 200 milijuna eura, a Skoge navodi da bi se cijeli projekt regulirao ugovorom između dviju država.


Krešimir Žabec / Jutarnji list

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here