O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tajnovita priča oko luksuzne megajahte ruskog oligarha koja se nalazi u Trogiru: plaćen je vez, održavanje, ljudi, ali – odakle novac?

Tko financira održavanje luksuzne jahte ruskog oligarha Viktora Medvedčuka koja se nalazi u “Brodotrogiru” i ima zabranu isplovljavanja jer je pod sankcijama?

To pitanje otvoreno je prije neki dan, nakon informacija iz svjetskih luka i škverova da je održavanje zaplijenjenih ruskih brodova palo na teret poreznih obveznika, a riječ je o milijunskim iznosima. Tragom te informacije otkriveni su računi za jednu od tri spominjane jahte koje su zadržane na hrvatskoj strani Jadrana, onu koja ima zabranu isplovljavanja iz ACI-jeve marine u Skradinu, svi računi plaćeni. Plaćen je vez, kao i ljudi koji se o 30-metarskom plovilu brinu, a novac, prema dobro upućenim izvorima, stiže s računa tvrtke registrirane na Cipru, donosi Otvoreno more.

Pomalo je ostala nejasna sudbina broda koji je, prema nekim informacijama, bio na suhome uz marinu u Betini jer, navodno, više nije tamo.

ZAVJET ŠUTNJE

No najzanimljivija i ujedno najtajnovitija priča vezuje se uz 92-metarsku jahtu “Royal Romance”, spomenutog oligarha Medvedčuka, koja je početkom invazije na Ukrajinu bila u riječkoj luci, da bi potom u travnju dobila dozvolu isplovljavanja prema Trogiru. Ona se, po svemu sudeći, sve vrijeme uredno održava u trogirskom škveru, a iz tvrtke “Adria Docks” nisu htjeli reći koliko to košta ni tko to plaća. Prema nekim procjenama, održavanje slične jahte godišnje košta između 15 i 20 milijuna dolara.

Na pitanje koje su novinari Otvorenog mora prošli tjedan uputili Ministarstvu vanjskih poslova, odnosno njihovoj Stalnoj skupini za primjenu i praćenje provedbe međunarodnih mjera ograničenja, nije bilo odgovora.

Postavljeno je pitanje kakav je status svih jahti sa zabranom isplovljavanja, kao i konkretno tko financira održavanje jahte “Royal Romance” u vlasništvu Viktora Medvedčuka, a koja se trenutačno nalazi u trogirskom škveru. Također je novinare OM zanimalo koliko je, ako se održavanje financira iz novca poreznih obveznika, dosad potrošeno.

Kontaktirana je Služba za informiranje MVEP-a, gdje su rekli da su pitanja na obradi i da će poslati odgovor čim ga i sami dobiju.

UHIĆEN U BIJEGU

U međuvremenu se doznalo da postoji obveza servisiranja brodica čak i kada su napuštene, s obzirom da su inače potencijalna prijetnja okolišu. Jahti poput “Royal Romance”, koja svojim dimenzijama ulazi u pet posto najvećih luksuznih jahti na svijetu, potrebna je svakodnevna skrb jer bi se u suprotnom, kažu znalci, potpuno urušila. Inače, izgrađena je u nizozemskom brodogradilištu “Friendship” 2015. godine, a pokreću je dva dizelska motora od po 3000 konjskih snaga te može razviti brzinu od 15 čvorova.

Njezin vlasnik, Viktor Medvedčuk, uhićen je sredinom travnja u Ukrajini i potom razmijenjen za vojnike iz ukrajinske bojne Azov, među kojima je bio oslobođen i Hrvat Vjekoslav Prebeg.

Kako se pisalo, Medvedčuk je rođen 1954. u Sibiru, kamo su mu roditelji bili prognani nakon što mu je otac bio osuđen zbog suradnje s nacistima tijekom okupacije Ukrajine, radio je kao odvjetnik, a poslije postao političar. Bio je na čelu najveće oporbene stranke u Ukrajini, koju je na samom početku ruske invazije Vladimir Zelenski suspendirao zbog povezanosti s Rusijom. Medvedčuk se spominjao i kao Putinov čovjek za marionetsku vlast koja je trebala biti uspostavljena u Kijevu.

Zarobljen je u pokušaju bijega iz pritvora, i to preobučen u ukrajinsku uniformu, a Ukrajinci su ga u tako neglamuroznom izdanju fotografirali i poslali slike u svijet. Njegova megajahta i dalje se, međutim, ističe na dokovima trogirskog škvera.

Tko financira održavanje luksuzne jahte ruskog oligarha Viktora Medvedčuka koja se nalazi u “Brodotrogiru” i ima zabranu isplovljavanja jer je pod sankcijama?

To pitanje otvoreno je prije neki dan, nakon informacija iz svjetskih luka i škverova da je održavanje zaplijenjenih ruskih brodova palo na teret poreznih obveznika, a riječ je o milijunskim iznosima. Tragom te informacije otkriveni su računi za jednu od tri spominjane jahte koje su zadržane na hrvatskoj strani Jadrana, onu koja ima zabranu isplovljavanja iz ACI-jeve marine u Skradinu, svi računi plaćeni. Plaćen je vez, kao i ljudi koji se o 30-metarskom plovilu brinu, a novac, prema dobro upućenim izvorima, stiže s računa tvrtke registrirane na Cipru, donosi Otvoreno more.

Pomalo je ostala nejasna sudbina broda koji je, prema nekim informacijama, bio na suhome uz marinu u Betini jer, navodno, više nije tamo.

ZAVJET ŠUTNJE

No najzanimljivija i ujedno najtajnovitija priča vezuje se uz 92-metarsku jahtu “Royal Romance”, spomenutog oligarha Medvedčuka, koja je početkom invazije na Ukrajinu bila u riječkoj luci, da bi potom u travnju dobila dozvolu isplovljavanja prema Trogiru. Ona se, po svemu sudeći, sve vrijeme uredno održava u trogirskom škveru, a iz tvrtke “Adria Docks” nisu htjeli reći koliko to košta ni tko to plaća. Prema nekim procjenama, održavanje slične jahte godišnje košta između 15 i 20 milijuna dolara.

Na pitanje koje su novinari Otvorenog mora prošli tjedan uputili Ministarstvu vanjskih poslova, odnosno njihovoj Stalnoj skupini za primjenu i praćenje provedbe međunarodnih mjera ograničenja, nije bilo odgovora.

Postavljeno je pitanje kakav je status svih jahti sa zabranom isplovljavanja, kao i konkretno tko financira održavanje jahte “Royal Romance” u vlasništvu Viktora Medvedčuka, a koja se trenutačno nalazi u trogirskom škveru. Također je novinare OM zanimalo koliko je, ako se održavanje financira iz novca poreznih obveznika, dosad potrošeno.

Kontaktirana je Služba za informiranje MVEP-a, gdje su rekli da su pitanja na obradi i da će poslati odgovor čim ga i sami dobiju.

UHIĆEN U BIJEGU

U međuvremenu se doznalo da postoji obveza servisiranja brodica čak i kada su napuštene, s obzirom da su inače potencijalna prijetnja okolišu. Jahti poput “Royal Romance”, koja svojim dimenzijama ulazi u pet posto najvećih luksuznih jahti na svijetu, potrebna je svakodnevna skrb jer bi se u suprotnom, kažu znalci, potpuno urušila. Inače, izgrađena je u nizozemskom brodogradilištu “Friendship” 2015. godine, a pokreću je dva dizelska motora od po 3000 konjskih snaga te može razviti brzinu od 15 čvorova.

Njezin vlasnik, Viktor Medvedčuk, uhićen je sredinom travnja u Ukrajini i potom razmijenjen za vojnike iz ukrajinske bojne Azov, među kojima je bio oslobođen i Hrvat Vjekoslav Prebeg.

Kako se pisalo, Medvedčuk je rođen 1954. u Sibiru, kamo su mu roditelji bili prognani nakon što mu je otac bio osuđen zbog suradnje s nacistima tijekom okupacije Ukrajine, radio je kao odvjetnik, a poslije postao političar. Bio je na čelu najveće oporbene stranke u Ukrajini, koju je na samom početku ruske invazije Vladimir Zelenski suspendirao zbog povezanosti s Rusijom. Medvedčuk se spominjao i kao Putinov čovjek za marionetsku vlast koja je trebala biti uspostavljena u Kijevu.

Zarobljen je u pokušaju bijega iz pritvora, i to preobučen u ukrajinsku uniformu, a Ukrajinci su ga u tako neglamuroznom izdanju fotografirali i poslali slike u svijet. Njegova megajahta i dalje se, međutim, ističe na dokovima trogirskog škvera.