“Sukladno odredbama Pomorskog zakona vlasnik je bio dužan u razumnom roku potpuno ukloniti brod. U suprotnom, propisana je kazna za vlasnika koja iznosi od 25 do 300 tisuća kuna za pravnu osobu” govore iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture
Mjesec i pol dana trebalo je vlasniku putničkog broda „Franka“ da iz medulinskog zaljeva makne brod koji se potapati počeo još 14. listopada, da bi vrlo skoro i dotakao dno, piše Istra24.
Sutra se pretvorilo u nekoliko tjedana
Vlasnik Josip Flah još je početkom studenog uvjeravao kako će problem riješiti već sutra. No, sutra se pretvorilo u nekoliko tjedana, pa je Franka konačno iz plićaka medulinskog zaljeva uklonjena prije nekoliko dana, u subotu, 3. prosinca, što je na društvenim mrežama objavio i sam načelnik Općine Medulin, Ivan Kirac.
– Pratio sam “operaciju” s kopna jedno sat vremena u subotu. Ne znam koja je tvrtka izvodila radove, mogu vam tek reći da je u pitanju bio brod-dizalica naziva Zvonimir. Brod Franka, koliko mi je poznato, sad čeka dozvolu Registra brodova pa ide dalje za Pulu, izjavio je medulinski načelnik Kirac.
– Tako je, brod je na svu sreću izvučen! Sada se nalazi vezan u luci Medulin. Koliko znam, vlasnik pokušava osposobiti motor ne bi li ovih dana brod odveo na tegljenje na neku drugu lokaciju. Mogu vam također reći da iz broda nije iscurilo ništa nafte ni ulja, potvrdio nam je Neno Lorencin, direktor medulinske tvrtke Buža.
Upravo je Buža, iako sam zaljev nije u njihovoj ingerenciji, dan nakon potapanja poduzela mjere predostrožnosti te oko 16 metara dugačke Franke postavila samoupijajuće brane kako ne bi došlo do eventualnog zagađenja mora i obale.
Sam Flah na pozive i poruke novinara Istra24 danas nije odgovarao, iako je u posljednjem telefonskom razgovoru rekao da je brod imao tek neke „sitne greškice“ i da će iduće sezone biti spreman za prijevoz putnika.
Ministarstvo mora: Brod nije sposoban za plovidbu!
S tim se vjerojatno ne bi složila inspekcija sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Pula koja je Franki utvrdila barem devet nedostataka radi kojih je brod proglašen opasnim po okoliš i putnike te nesposobnim za plovidbu, i to još u svibnju 2020. godine.
– Brod za plovidbu nije sposoban, a vlasnik ga nije održavao, pa on predstavlja opasnost po osobe na brodu i opasnost za okoliš. Radi svega navedenog, protiv vlasnika kao pravne i odgovorne osobe, pokrenut je i prekršajni postupak, na koji je okrivljenik uložio prigovor. Trenutno je predmet na Visokom prekršajnom sudu Republike Hrvatske, izvijestili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Vlasniku prijeti kazna do 300 tisuća kuna
Kreće, čini se, i novi prekršajni postupak po novoj prijavi inspekcije sigurnosti plovidbe Lučke kapetanije Pula koja je Flahu nalog za uklanjanje broda iz medulinskog zaljeva izdala odmah nakon što je nesretni brod počeo tonuti.
– Sukladno odredbama Pomorskog zakona vlasnik je bio dužan u razumnom roku potpuno ukloniti brod. U razumnom roku vlasnik je dužan pribaviti osiguranje ili drugo financijsko jamstvo, ovlaštenog izvođača radova i slično. U suprotnom, propisana je kazna za vlasnika koja iznosi od 25 do 300 tisuća kuna za pravnu osobu, navode nam također iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Problem je jedino u tome što „razumni rok“ Zakonom nije jasno definiran, no bit će kako je ipak, u ovom konkretnom slučaju, bio kraći od mjesec i pol dana koliko je Flahu trebalo da sanira štetu, budući da iz Lučke kapetanije Pula doznajemo da se definitivno ide u novi prekršajni postupak.