O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Kontejnerski brodovi idu na rezališta, gase se manje kompanije, a stiže ogroman broj novogradnji: Čeka li nas kolaps tržišta?

Neminovni kolaps tržišta kontejnerskog pomorskog prometa postaje sve očitiji. Sve više kontejnerskih brodova prodaju se u rezališta, što je prije samo nekoliko mjeseci bilo je gotovo nezamislivo.

Clarksons i Braemar izvijestili su da je samo tijekom ovog tjedna desetak manjih kontejnerskih brodova prodano u rezališta. “Broj brodova koji se prodaju u rezališta počinje rasti”, kažu iz Braemara, navodeći da je od ponedjeljka na prodaju stavljeno 14 kontejnerskih brodova, prenosi Splash247.

Iako se u ovoj fazi ne očekuje da će se reciklirati veći broj kontejnerskih brodova, osobito onih većeg kapaciteta, Clarksons Research sugerira da su ove prodaje “znak da tržište kontejnerskog pomorskog prometa počinje padati”.

“Novi podaci o potražnji pokazuju da je tržište pred potpunim kolapsom”, stoji u najnovijem tjednom izvješću Sea-Intelligencea, objavljenom jučer. Kao znak tog kolapsa, Sea-intelligence navodi i zanimljiv podatak da je čak 13 kontejnerskih brodova na povratku iz Sjeverne Europe u Aziju plove dužom rutom oko Rta dobre nade, umjesto kroz Sueski kanal, kako bi umjetno popunili kapacitete.

Dramatični pad profita, u kombinaciji s visokim troškovima najma, doveo je i do gašenja brojnih manjih kompanija. Zabilježen je i prvi takav slučaj u Ujedinjenom Kraljevstvu – stečaj kompanije Allseas Global Project Logistics, koja je na tržište ušla sredinom prošle godine, spajajući Aziju i Europu.

Shanghai Containerized Freight indeks (SCFI) na najnižoj je točki od kolovoza 2020. godine. “Trenutačne promptne vozarine na glavnim rutama između Azije i zapadne obale SAD-a te Azije i Europe pale su ispod razina operativnih troškova brodara, što znači da će se sve više tvrtki odlučivati na tzv. ‘blank sailings’ ili čak stavljanje potpune flote na čekanje”, kažu analitičari tvrtke Jefferies.

S druge strane, brodari se spremaju na preuzimanja rekordnog broja novogradnji u sljedećih nekoliko godina usred slabe potražnje.

“Potražnja opada, budući da inflacija utječe na prioritete potrošača, a troškovi rastu na globalnoj razini”, piše Danish Ship Finance u nedavnom izvješću, predviđajući sumornu kratkoročnu budućnost za brodarstvo, pošto je za 2023. i 2024. godinu predviđeno veliko proširenje flote od 2,4 do 2,8 milijuna TEU – što je ekvivalento 10% do 11% postojeće flote.

“Pitanje je kako će brodari riješiti ovaj problem pošto nema očitih ‘kandidata’ za reciklažu, a starija plovila znatno su manja novih. Čini se da je neizbježno da će se i neka novija plovila naći u rezalištima”, upozorio je Danish Ship Finance.

Neminovni kolaps tržišta kontejnerskog pomorskog prometa postaje sve očitiji. Sve više kontejnerskih brodova prodaju se u rezališta, što je prije samo nekoliko mjeseci bilo je gotovo nezamislivo.

Clarksons i Braemar izvijestili su da je samo tijekom ovog tjedna desetak manjih kontejnerskih brodova prodano u rezališta. “Broj brodova koji se prodaju u rezališta počinje rasti”, kažu iz Braemara, navodeći da je od ponedjeljka na prodaju stavljeno 14 kontejnerskih brodova, prenosi Splash247.

Iako se u ovoj fazi ne očekuje da će se reciklirati veći broj kontejnerskih brodova, osobito onih većeg kapaciteta, Clarksons Research sugerira da su ove prodaje “znak da tržište kontejnerskog pomorskog prometa počinje padati”.

“Novi podaci o potražnji pokazuju da je tržište pred potpunim kolapsom”, stoji u najnovijem tjednom izvješću Sea-Intelligencea, objavljenom jučer. Kao znak tog kolapsa, Sea-intelligence navodi i zanimljiv podatak da je čak 13 kontejnerskih brodova na povratku iz Sjeverne Europe u Aziju plove dužom rutom oko Rta dobre nade, umjesto kroz Sueski kanal, kako bi umjetno popunili kapacitete.

Dramatični pad profita, u kombinaciji s visokim troškovima najma, doveo je i do gašenja brojnih manjih kompanija. Zabilježen je i prvi takav slučaj u Ujedinjenom Kraljevstvu – stečaj kompanije Allseas Global Project Logistics, koja je na tržište ušla sredinom prošle godine, spajajući Aziju i Europu.

Shanghai Containerized Freight indeks (SCFI) na najnižoj je točki od kolovoza 2020. godine. “Trenutačne promptne vozarine na glavnim rutama između Azije i zapadne obale SAD-a te Azije i Europe pale su ispod razina operativnih troškova brodara, što znači da će se sve više tvrtki odlučivati na tzv. ‘blank sailings’ ili čak stavljanje potpune flote na čekanje”, kažu analitičari tvrtke Jefferies.

S druge strane, brodari se spremaju na preuzimanja rekordnog broja novogradnji u sljedećih nekoliko godina usred slabe potražnje.

“Potražnja opada, budući da inflacija utječe na prioritete potrošača, a troškovi rastu na globalnoj razini”, piše Danish Ship Finance u nedavnom izvješću, predviđajući sumornu kratkoročnu budućnost za brodarstvo, pošto je za 2023. i 2024. godinu predviđeno veliko proširenje flote od 2,4 do 2,8 milijuna TEU – što je ekvivalento 10% do 11% postojeće flote.

“Pitanje je kako će brodari riješiti ovaj problem pošto nema očitih ‘kandidata’ za reciklažu, a starija plovila znatno su manja novih. Čini se da je neizbježno da će se i neka novija plovila naći u rezalištima”, upozorio je Danish Ship Finance.