O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Brod Barske plovidbe zbog nedostataka zadržan u Kanadi: Crnogorski brodar izgubio najmanje 160 tisuća eura

Brod Budva osam dana su zadržale kanadske pomorske vlasti u Vancouveru jer su pronašle 33 nedostatka, zbog čega nije dozvoljeno isplovljavanje do njihovog otklanjanja

Crnogorski brodar Barska plovidba pretrpjela je veliku financijsku štetu jer je jedan od dva trgovačka broda kompanije osam dana bio prinudno zaustavljen u Kanadi.

Šteta samo na osnovi izgubljenih dnevnih najamnina, koje bi da je brod Budva redovno plovio plaćao njegov unajmitelj, iznosi najmanje 160.000 eura. Na to treba dodati i druge troškove vezane s neplaniranim zadržavanjem broda, otklanjanje nedostataka, kašnjenja isporuke tereta, i slično, neslužbeno saznaje portal Vijesti.me.

Brod je u petak isplovio iz kanadske luke Vancouver i uputio se ka odredištu – luci Ningde u sjeveroistočnoj Kini. Budvu je od 7. do 15. prosinca u Vancouveru zadržala inspekcija kanadskih pomorskih vlasti, koje su pronašle 31 nedostatak, zbog čega brodu Barske plovidbe nije dozvoljen nastavak plovidbe do otklanjanja konstatiranih nepravilnosti i nedostatka.

Prema neslužbenim informacijama Vijesti.me, veći dio konstatiranih nedostataka odnosi se na tehničko stanje broda i dijelova njegove opreme, ali i manjkavosti u opremi za spašavanje ili u poštovanju procedura za sigurnost na moru i u lukama. Uz 31 nepravilnosti koje su odmah konstatirane, kanadski PSC inspektori naknadno su pronašli još dva nedostatka, pa se konačni broj nepravilnosti popeo na 33.

Ovo je izuzetno loš i zabrinjavajući podatak, imajući u vidu činjenicu da je Budva brod koji je star samo osam godina i da je tek sada u drugoj polovici petogodišnjeg trajanja svoje klase prvi put obnovljene 2019. godine – redovnog petogodišnjeg detaljnog tehničkog pregleda broda od strane klasifikacijskog društva koje mu daje certifikat o sposobnosti za plovidbu.

Iz menadžmenta Barske plovidba, koja je većinski u državnom vlasništvu, ni nakon dva dana nisu odgovorili na pitanja portala Vijesti.me u vezi s neplaniranim zadržavanjem njihovog broda u Vancouveru.

Brod je dio tereta trebao iskrcati u Vancouveru, a ostatak u Kini, pa je neplanirano zadržavanje stvorilo dodatne probleme i troškove unajmitelju, danskoj kompaniji Norden, a što će se na kraju opet preliti na vlasnika broda, Barsku plovidbu. Naime, ugovori o vremenskom najmu brodova, pod kakvim je i Budva unajmljena kompaniji Norden, vrlo su precizni u tome za što je odgovoran vlasnik/operater broda ili unajmitelj, tako da je neplanirano zadržavanje broda zbog njegovih tehničkih i nedostataka koji se “mogu pripisati neodgovornosti posade”, u konačnici prouzrokuje direktnu financijsku štetu za vlasnika/operatera.

Dok traju takve okolnosti kakve je Budva imala u Vancouveru, brod je u tzv. “off hire” statusu (van najma) koji se računa u satima, pa je Barska plovidba tijekom svakog sata stajanja Budve u Kanadi gubila preko 800 eura najma od Nordena. Portal Vijesti.me informacije o nedostacima broda dobio je od izvora bliskih poslovodstvu Barske plovidbe.

Na stranicama Ministarstva transporta Kanade, pod kojim je i PSC inspekcija u toj državi, nema još objavljenih podataka o trgovačkim brodovima koji su u kanadskim lukama zadržani zbog konstatiranih nedostataka ovog mjeseca, a među kojima je i Budva. Pomorske administracije zapadnih država redovno objavljuju podatke o zadržanim brodovima s detaljnim popisom svih na njima konstatiranih nedostataka, kao i vremenu trajanja zadržavanja broda u svakom pojedinačnom slučaju. Ovi podaci kasnije utječu na rang i status države zastave pod kojom brod plovi, odnosno na to hoće li i drugi brodovi koji viju zastavu te države biti pod dodatnom, pojačanom pažnjom inspekcija i kontrola ako se uoči trend da flota koja vije tu zastavu ne poštuje standarde i ima problema s tehničkom ispravnošću. To za sobom povlači i niz dodatnih negativnih posljedica za brodare, poput uvećanih premija osiguranja i slično.

Tehnički direktor koji je provjeravao stanje broda nije uvidio nedostatke

Zadržavanje Budve dolazi samo tri mjeseca nakon što je tehnički direktor Barske plovidbe putovao do Australije kako bi tamo pregledao brod.

Nakon puta, Odboru direktora kompanije prenio je uvjerenje da je Budva navodno u top-tehničkom stanju te da na njoj nema nikakvih nedostataka. Međutim, kako saznaje portal Vijesti.me, kompaniji nije podnio detaljni pisani izvještaj o rezultatima pregleda broda, što je krajnje neuobičajena pojava, pogotovo kada kompanija svog internog inspektora šalje na skup i dugotrajan interkontinentalni put.

Zbog toga su predstavnici manjinskih dioničara Barske plovidbe, prema neslužbenim informacijama portala Vijesti.me, ljuti te smatraju da izvršni menadžment kompanije mora snositi odgovornost i posljedice za pričinjenu štetu.


Siniša Luković / Vijesti.me

Brod Budva osam dana su zadržale kanadske pomorske vlasti u Vancouveru jer su pronašle 33 nedostatka, zbog čega nije dozvoljeno isplovljavanje do njihovog otklanjanja

Crnogorski brodar Barska plovidba pretrpjela je veliku financijsku štetu jer je jedan od dva trgovačka broda kompanije osam dana bio prinudno zaustavljen u Kanadi.

Šteta samo na osnovi izgubljenih dnevnih najamnina, koje bi da je brod Budva redovno plovio plaćao njegov unajmitelj, iznosi najmanje 160.000 eura. Na to treba dodati i druge troškove vezane s neplaniranim zadržavanjem broda, otklanjanje nedostataka, kašnjenja isporuke tereta, i slično, neslužbeno saznaje portal Vijesti.me.

Brod je u petak isplovio iz kanadske luke Vancouver i uputio se ka odredištu – luci Ningde u sjeveroistočnoj Kini. Budvu je od 7. do 15. prosinca u Vancouveru zadržala inspekcija kanadskih pomorskih vlasti, koje su pronašle 31 nedostatak, zbog čega brodu Barske plovidbe nije dozvoljen nastavak plovidbe do otklanjanja konstatiranih nepravilnosti i nedostatka.

Prema neslužbenim informacijama Vijesti.me, veći dio konstatiranih nedostataka odnosi se na tehničko stanje broda i dijelova njegove opreme, ali i manjkavosti u opremi za spašavanje ili u poštovanju procedura za sigurnost na moru i u lukama. Uz 31 nepravilnosti koje su odmah konstatirane, kanadski PSC inspektori naknadno su pronašli još dva nedostatka, pa se konačni broj nepravilnosti popeo na 33.

Ovo je izuzetno loš i zabrinjavajući podatak, imajući u vidu činjenicu da je Budva brod koji je star samo osam godina i da je tek sada u drugoj polovici petogodišnjeg trajanja svoje klase prvi put obnovljene 2019. godine – redovnog petogodišnjeg detaljnog tehničkog pregleda broda od strane klasifikacijskog društva koje mu daje certifikat o sposobnosti za plovidbu.

Iz menadžmenta Barske plovidba, koja je većinski u državnom vlasništvu, ni nakon dva dana nisu odgovorili na pitanja portala Vijesti.me u vezi s neplaniranim zadržavanjem njihovog broda u Vancouveru.

Brod je dio tereta trebao iskrcati u Vancouveru, a ostatak u Kini, pa je neplanirano zadržavanje stvorilo dodatne probleme i troškove unajmitelju, danskoj kompaniji Norden, a što će se na kraju opet preliti na vlasnika broda, Barsku plovidbu. Naime, ugovori o vremenskom najmu brodova, pod kakvim je i Budva unajmljena kompaniji Norden, vrlo su precizni u tome za što je odgovoran vlasnik/operater broda ili unajmitelj, tako da je neplanirano zadržavanje broda zbog njegovih tehničkih i nedostataka koji se “mogu pripisati neodgovornosti posade”, u konačnici prouzrokuje direktnu financijsku štetu za vlasnika/operatera.

Dok traju takve okolnosti kakve je Budva imala u Vancouveru, brod je u tzv. “off hire” statusu (van najma) koji se računa u satima, pa je Barska plovidba tijekom svakog sata stajanja Budve u Kanadi gubila preko 800 eura najma od Nordena. Portal Vijesti.me informacije o nedostacima broda dobio je od izvora bliskih poslovodstvu Barske plovidbe.

Na stranicama Ministarstva transporta Kanade, pod kojim je i PSC inspekcija u toj državi, nema još objavljenih podataka o trgovačkim brodovima koji su u kanadskim lukama zadržani zbog konstatiranih nedostataka ovog mjeseca, a među kojima je i Budva. Pomorske administracije zapadnih država redovno objavljuju podatke o zadržanim brodovima s detaljnim popisom svih na njima konstatiranih nedostataka, kao i vremenu trajanja zadržavanja broda u svakom pojedinačnom slučaju. Ovi podaci kasnije utječu na rang i status države zastave pod kojom brod plovi, odnosno na to hoće li i drugi brodovi koji viju zastavu te države biti pod dodatnom, pojačanom pažnjom inspekcija i kontrola ako se uoči trend da flota koja vije tu zastavu ne poštuje standarde i ima problema s tehničkom ispravnošću. To za sobom povlači i niz dodatnih negativnih posljedica za brodare, poput uvećanih premija osiguranja i slično.

Tehnički direktor koji je provjeravao stanje broda nije uvidio nedostatke

Zadržavanje Budve dolazi samo tri mjeseca nakon što je tehnički direktor Barske plovidbe putovao do Australije kako bi tamo pregledao brod.

Nakon puta, Odboru direktora kompanije prenio je uvjerenje da je Budva navodno u top-tehničkom stanju te da na njoj nema nikakvih nedostataka. Međutim, kako saznaje portal Vijesti.me, kompaniji nije podnio detaljni pisani izvještaj o rezultatima pregleda broda, što je krajnje neuobičajena pojava, pogotovo kada kompanija svog internog inspektora šalje na skup i dugotrajan interkontinentalni put.

Zbog toga su predstavnici manjinskih dioničara Barske plovidbe, prema neslužbenim informacijama portala Vijesti.me, ljuti te smatraju da izvršni menadžment kompanije mora snositi odgovornost i posljedice za pričinjenu štetu.


Siniša Luković / Vijesti.me

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here