Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA) zaplijenila je brod za prijevoz stoke nakon što je utvrđeno da vlasnik plovila nije platio posadu niti je ispunio svoje obveze prema međunarodnom pomorskom pravu.
Brod za prijevoz stoke Yangtze Fortune, pod zastavom Liberije, zaplijenjen je u u Portlandu, u saveznoj državi Victoria, gdje se nalazi još od listopada jer je brodar napustio posadu. Brod koji inače plovi na trgovačkoj ruti između Australije i Kine, predmet je slučaja kojime se bavi Međunarodna organizacija rada (ILO), ali i postupka kojeg vodi australski Savezni sud.
Nakon toliko tjedana provedenih na sidrištu kod Portlanda, zalihe su pri kraju, a članovi posade očajnički žele kući. Međutim, morat će ostati na brodu dok se sudski postupak i proces prodaje broda ne privedu kraju. Ian Bray, koordinator Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) u Australiji, rekao je da se na brodu nalazi više od 30 članova posade s Filipina, koje je njihov poslodavac napustio, javlja ITF.
“Brodar duguje ovim pomorcima više od četvrt milijuna dolara neisplaćenih plaća. Oni će morati ostati na brodu dok traje sudski postupak, unatoč sve manjim izgledima da će dobiti novac koji im pripada”, rekao je Bray.
Prema dokumentaciji, posada je u listopadu primila samo jednu trećinu neisplaćenih plaća. ITF je u istrazi također otkrio da novac koji je pomorcima isplaćen u rujnu i kolovozu dolazi iz sredstava koji su odvojeni za godišnji odmor i mirovinski fond pomoraca.
Pet članova posade provelo je na brodu već osam mjeseci i očajnički se žele vratiti kući, svojim obiteljima. “Ova eksploatirani pomorci mogli bi na ovom brodu provesti još nekoliko mjeseci u užasnim uvjetima, samo kako bi dobili ono što im pripada, ili će se u protivnom vratiti kući nakon 8 ili 9 mjeseci na brodu bez ičega”, rekao je Matt Purcell, pomoćnik koordinatora ITF-a u Australiji.
ITF je u razgovorima s crew managerom, vlasnikom broda i državom zastave otkrio da je malo vjerojatno da će se tvrtka izvući iz financijskih problema. Čak i ako se brod proda na dražbi, posada je prepuštena na milost i nemilost tržišta, a plaće će dobiti samo ako prihod od prodaje broda pokrije dug tvrtke prema vjerovnicima i ukupan iznos neisplaćenih plaća.
Ian Bray naglasio je da slučaj broda Yangtze Fortune predstavlja širi problem industrije, posebno tržišta prijevoza stoke, gdje članovi posade često ostaju bez plaća, a brodovi plove na rubu nesolventnosti.
“Čini se da postoji ‘epidemija nelikvidnosti’ među operaterima brodova za prijevoz stoke, jer oni su opetovano među najgorim slučajevima u našim inspekcijama diljem Australije, ali i diljem svijeta”, rekao je Bray.