O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Golemi porast slučajeva napuštanja posade: IMO i ILO razvijaju nove smjernice

Zbog dramatičnog porasta slučajeva napuštanja posade u posljednjih nekoliko godina, Međunarodna pomorska organizacija (IMO) i sestrinska UN-ova Međunarodna organizacija rada (ILO) usvojile su novi niz smjernica kako bi osigurale da države zastave ispunjavaju svoje obveze.

IMO i ILO istaknuli su da je zabilježen dramatičan porast u slučajevima napuštanja posade, unatoč postojećim zakonima, prvenstveno Konvencije o radu pomoraca (MLC), čija je svrha zaštititi dobrobit i osigurati repatrijaciju svih pomoraca bez obzira na okolnosti. Prema postojećim pravilima, države zastave moraju provjeriti financijski status operatera, a ako operater ne ispuni svoje obveze, država zastave trebala bi osigurati repatrijaciju, piše The Maritime Executive.

Unatoč ovim pravilima, ILO izvještava da je do sredine prosinca ove godine zabilježeno čak 114 slučajeva napuštanja posade. To je ogroman porast u odnosu na razdoblje od 2011. do 2016. godine, kada se na godišnjoj razini bilježilo manje od 20 slučajeva. Od 2016. do 2019. taj se broj udvostručio, da bi se ponovno više nego udvostručio tijekom pandemije, odnosno u 2020. i 2021. godini, kažu iz ILO.

Nevladina organizacija RightShip 1. lipnja ove godine objavila je poražavajuće podatke. Naime, u posljednjih 20 godina diljem svijeta ukupno je napušteno 8.820 pomoraca na ukupno 628 plovila. Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) u ovim slučajevima intervenira, a isticanjem pojedinačnih slučajeva nastoje skrenuti pozornost na porast ove strašne prakse.

Nove smjernice dogovorene na prvom sastanku nove Tripartitne radne skupine stavljaju veću odgovornost na države te nude jasne upute o tome što države trebaju poduzeti ako brodovlasnik ne ispuni svoje obveze, uključujući organiziranje i plaćanje repatrijacije posade. Također, došlo je do izmjena u kojim okolnostima će se pomorci smatrati napuštenima ukoliko im nisu isplaćene plaće ili nisu poštovana prava, poput prava na pristup medicinskoj skrbi. Države, brodovlasnici i razne organizacije pomoraca pozvane su da usuglase odgovornosti, obveze i uloge koje će različiti dionici imati u standardnom postupku.

Države zastave pozvane su da barem jednom godišnje provjere financijski status brodara, a države luke potiču se da provode takve provjere tijekom Port State inspekcija. Države u kojima djeluju agencije za zapošljavanje pomoraca također bi trebale redovito provjeravati imaju li agencije sistem kojim će se zaštititi pomorci koje zapošljavaju.

Osim što je predviđeno da države članice razviju nove standarde procedure, na sastanku se također raspravljalo o važnosti zajedničke IMO & ILO baze podataka.

Nove smjernice nastavljaju se na međunarodne ILO standarde, osobito na Konvenciju o radu pomoraca, kao i na raniju zajedničku rezoluciju ILO-a i IMO-a usvojenu 2001. godine. O rezultatima sastanka izvijestit će se Upravno tijelo IMO-a i Pravni odbor IMO-a tijekom 2023. godine.

Zbog dramatičnog porasta slučajeva napuštanja posade u posljednjih nekoliko godina, Međunarodna pomorska organizacija (IMO) i sestrinska UN-ova Međunarodna organizacija rada (ILO) usvojile su novi niz smjernica kako bi osigurale da države zastave ispunjavaju svoje obveze.

IMO i ILO istaknuli su da je zabilježen dramatičan porast u slučajevima napuštanja posade, unatoč postojećim zakonima, prvenstveno Konvencije o radu pomoraca (MLC), čija je svrha zaštititi dobrobit i osigurati repatrijaciju svih pomoraca bez obzira na okolnosti. Prema postojećim pravilima, države zastave moraju provjeriti financijski status operatera, a ako operater ne ispuni svoje obveze, država zastave trebala bi osigurati repatrijaciju, piše The Maritime Executive.

Unatoč ovim pravilima, ILO izvještava da je do sredine prosinca ove godine zabilježeno čak 114 slučajeva napuštanja posade. To je ogroman porast u odnosu na razdoblje od 2011. do 2016. godine, kada se na godišnjoj razini bilježilo manje od 20 slučajeva. Od 2016. do 2019. taj se broj udvostručio, da bi se ponovno više nego udvostručio tijekom pandemije, odnosno u 2020. i 2021. godini, kažu iz ILO.

Nevladina organizacija RightShip 1. lipnja ove godine objavila je poražavajuće podatke. Naime, u posljednjih 20 godina diljem svijeta ukupno je napušteno 8.820 pomoraca na ukupno 628 plovila. Međunarodna federacija transportnih radnika (ITF) u ovim slučajevima intervenira, a isticanjem pojedinačnih slučajeva nastoje skrenuti pozornost na porast ove strašne prakse.

Nove smjernice dogovorene na prvom sastanku nove Tripartitne radne skupine stavljaju veću odgovornost na države te nude jasne upute o tome što države trebaju poduzeti ako brodovlasnik ne ispuni svoje obveze, uključujući organiziranje i plaćanje repatrijacije posade. Također, došlo je do izmjena u kojim okolnostima će se pomorci smatrati napuštenima ukoliko im nisu isplaćene plaće ili nisu poštovana prava, poput prava na pristup medicinskoj skrbi. Države, brodovlasnici i razne organizacije pomoraca pozvane su da usuglase odgovornosti, obveze i uloge koje će različiti dionici imati u standardnom postupku.

Države zastave pozvane su da barem jednom godišnje provjere financijski status brodara, a države luke potiču se da provode takve provjere tijekom Port State inspekcija. Države u kojima djeluju agencije za zapošljavanje pomoraca također bi trebale redovito provjeravati imaju li agencije sistem kojim će se zaštititi pomorci koje zapošljavaju.

Osim što je predviđeno da države članice razviju nove standarde procedure, na sastanku se također raspravljalo o važnosti zajedničke IMO & ILO baze podataka.

Nove smjernice nastavljaju se na međunarodne ILO standarde, osobito na Konvenciju o radu pomoraca, kao i na raniju zajedničku rezoluciju ILO-a i IMO-a usvojenu 2001. godine. O rezultatima sastanka izvijestit će se Upravno tijelo IMO-a i Pravni odbor IMO-a tijekom 2023. godine.