O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Propali planovi o stvaranju najveće tankerske kompanije na svijetu: Ništa od spajanja Frontlinea i Euronava

Predloženo spajanje operatera tankera za prijevoz sirove nafte Frontlinea i Euronava u jednu megakompaniju s tržišnom vrijednosti od nekoliko milijardi dolara je propalo.

Frontline je u ponedjeljak objavio da je raskinuo ugovor o spajanju tvrtki Frontline i Euronav.

Spajanjem tvrtki trebao je nastati najveći vlasnik i operater tankera za prijevoz sirove nafte na svijetu, s tržišnom vrijednosti većom od 6 milijardi dolara i flotom od 146 plovila, točnije 68 VLCC-a, 56 Suezmaxa, 20 LR2/Aframaxa i 2 FSO plovila, prenosi gCaptain.

Dvije su tvrtke u srpnju prošle godine najavile da je potpisan konačni ugovor o spajanju, prema kojem je spajanje tvrtki, odnosno omjer razmjene dionice za dionicu trebao biti 1,45 dionica Frontlinea za svaku 1 dionicu Euronava. Pri tome je Frontline trebao postati matična tvrtka, a Euronav podružnica s većinskim nadzorom.

Međutim, predloženo spajanje tvrtki naišlo je na probleme jer se spajanju protivio najveći dioničar Euronava, Compagnie Maritime Belge (CMB) pod kontrolom belgijske brodarske obitelji Saverys.

Obitelj Saverys imala je drugačiju viziju za Euronav te želi da se kompanija usmjeri na rad s alternativnim izvorima energije, prenosi Splash247.

“Vjerujemo da postoji bolja strategija za Euronav. Ta strategija trebala bi se temeljiti na diversifikaciji flote Euronava i preuzimanju vodeće uloge u dekarbonizaciji pomorske industrije”, napisao je Alexander Saverys, izvršni direktor CMB-a, u pismu upućenom upravnom odboru Euronava u prosincu, prenosi The Maritime Executive. “U usporedbi sa spajanjem s Frontlineom, vjerujemo da će ova strategija generirati značajno veću dugoročnu vrijednost za sve dioničare i zaposlenike Euronava, i pripremiti tvrtku za budućnost.”

Dogovor je pak podržao norveški milijarder John Fredriksen, najveći dioničar Frontlinea i drugi dioničar Euronava. Fredriksen je odstupio s pozicije predsjednika uprave Frontlinea u svibnju 2021.

“Žao nam je što nismo mogli finalizirati spajanje kako je bilo predviđeno u srpnju 2022., jer bi se time stvorila daleko najveća tankerska tvrtka. Obje tvrtke imaju vrlo velike flote product tankera i tankera za prijevoz sirove nafte te su već značajni igrači na tržištu, kao što svjedoče naša nedavna financijska izvješća”, komentirao je G. Lars H. Barstad, trenutni izvršni direktor Frontlinea, prenosi Offshore Energy.

Dionice Frontlinea su nakon ove vijesti porasle više od 14%, dok su dionice Euronava pale više od 18%.

Predloženo spajanje operatera tankera za prijevoz sirove nafte Frontlinea i Euronava u jednu megakompaniju s tržišnom vrijednosti od nekoliko milijardi dolara je propalo.

Frontline je u ponedjeljak objavio da je raskinuo ugovor o spajanju tvrtki Frontline i Euronav.

Spajanjem tvrtki trebao je nastati najveći vlasnik i operater tankera za prijevoz sirove nafte na svijetu, s tržišnom vrijednosti većom od 6 milijardi dolara i flotom od 146 plovila, točnije 68 VLCC-a, 56 Suezmaxa, 20 LR2/Aframaxa i 2 FSO plovila, prenosi gCaptain.

Dvije su tvrtke u srpnju prošle godine najavile da je potpisan konačni ugovor o spajanju, prema kojem je spajanje tvrtki, odnosno omjer razmjene dionice za dionicu trebao biti 1,45 dionica Frontlinea za svaku 1 dionicu Euronava. Pri tome je Frontline trebao postati matična tvrtka, a Euronav podružnica s većinskim nadzorom.

Međutim, predloženo spajanje tvrtki naišlo je na probleme jer se spajanju protivio najveći dioničar Euronava, Compagnie Maritime Belge (CMB) pod kontrolom belgijske brodarske obitelji Saverys.

Obitelj Saverys imala je drugačiju viziju za Euronav te želi da se kompanija usmjeri na rad s alternativnim izvorima energije, prenosi Splash247.

“Vjerujemo da postoji bolja strategija za Euronav. Ta strategija trebala bi se temeljiti na diversifikaciji flote Euronava i preuzimanju vodeće uloge u dekarbonizaciji pomorske industrije”, napisao je Alexander Saverys, izvršni direktor CMB-a, u pismu upućenom upravnom odboru Euronava u prosincu, prenosi The Maritime Executive. “U usporedbi sa spajanjem s Frontlineom, vjerujemo da će ova strategija generirati značajno veću dugoročnu vrijednost za sve dioničare i zaposlenike Euronava, i pripremiti tvrtku za budućnost.”

Dogovor je pak podržao norveški milijarder John Fredriksen, najveći dioničar Frontlinea i drugi dioničar Euronava. Fredriksen je odstupio s pozicije predsjednika uprave Frontlinea u svibnju 2021.

“Žao nam je što nismo mogli finalizirati spajanje kako je bilo predviđeno u srpnju 2022., jer bi se time stvorila daleko najveća tankerska tvrtka. Obje tvrtke imaju vrlo velike flote product tankera i tankera za prijevoz sirove nafte te su već značajni igrači na tržištu, kao što svjedoče naša nedavna financijska izvješća”, komentirao je G. Lars H. Barstad, trenutni izvršni direktor Frontlinea, prenosi Offshore Energy.

Dionice Frontlinea su nakon ove vijesti porasle više od 14%, dok su dionice Euronava pale više od 18%.