O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Za nestanak zaplijenjene jahte uključenima prijeti kazna do 5 godina zatvora

IZVORHRT

Još nije u potpunosti jasno što se dogodilo sa zaplijenjenom jahtom ruskog oligarha koja je nestala sa suhog veza marine na otoku Murteru. Poznato je da je jahta Irina Vu oligarha Ališera Usmanova isplovila 6. listopada, a tri dana poslije uplovila u tursku luku Didim.

Hrvatske vlasti su za nestanak jahte koja je pod sankcijama saznale tek nakon 3 mjeseca. U tijeku je istraga, a uključenima prijeti kazna do 5 godina zatvora.   

– Ona je bila jedno vrijeme na suhom vezu, nije bio potreban nikakav posebni nadzor; međutim, onog trena kad je stavljena u more, bez obzira što je lučki kapetan dao naredbu da se nitko ne smije približavati, i što je zapovjednik broda znao da je jahta zamrznuta; trebalo je na neki način voditi evidenciju oko toga. Ali, mislim da ni u tome nije čak problem, već je problem u tome što onoga trena kad se ona pomakne sa svoga sidrišta tada se to registrira, objasnio je Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova, prenosi HRT.

Podsjetimo, među sankcijama koje je Europska unija uvela Rusiji jest i ona o zapljeni imovine ruskih oligarha koja se nalazi u europskim državama. U Hrvatskoj je lani, među ostalim, zaplijenjeno 5 luksuznih jahti, no jedna od njih neobjašnjivo je nestala s otoka Murtera.

Ožujak 2022. Jahta u vlasništvu tvrtke obitelji ruskih oligarha, bliske Vladimiru Putinu, skrasila se u Betini. U proljeće prošle godine, ekipa HRT-a snimila je jahtu Irina VU na suhom vezu u betinskom brodogradilištu. No, kako neslužbeno doznajemo, ona je još prije nekoliko mjeseci nestala iz kruga brodogradilišta, na koji način – tek se treba otkriti.   

Digitalna platforma za praćenje pomorskog prometa otkriva – početkom listopada prošle godine iz Betine je, nakon 3 dana puta, jahta stigla u tursku marinu Didim na obali Egejskog mora. Betinjanima je takav propust nevjerojatan.

– Mislim da ne može to tako preko noći. Može se, ali nećemo ulaziti u te detalje kako bi se moglo, ali može se svakako, sve se može kad se hoće i kad se ima novaca.   

– Kod nas je svašta moguće, ali čisto sumnjam da se tako nešto može dogoditi. Škver možda može taj brod staviti u more ako se plate sva dugovanja prema škveru, ali kasnije su sve nelegalne radnje, ja mislim, rekao je. 

Jer kad su jahte zaplijenjene, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, kao član međuresorne Stalne skupine za primjenu i praćenje provedbe međunarodnih mjera ograničavanja, izdalo je mjere privremene zabrane uporabe i isplovljavanja plovila koja su bila pod sankcijama, pa do opoziva mjera jahte ne smiju napustiti mjesto na kojemu se nalaze.  

O slučaju isplovljavanja plovila koje je bilo pod izrečenim mjerama u marini u Betini, obaviještene su mjerodavne službe pod kojima je i daljnje postupanje u smislu provođenja aktivnosti prema odgovornim osobama, kao i sprječavanje daljnjeg korištenja navedenog plovila, iz odgovora Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Prema dostupnim informacijama, u hrvatskom akvatoriju pod sankcijama su još četiri jahte.

Nije prvi put

Ovo nije prvi put da ruske jahte misteriozno nestanu.

Podsjetimo, luksuzna jahta u vlasništvu ruskog oligarha koja je navodno zaplijenjena pod sankcijama Europske unije ovoga ljeta misteriozno je nestala iz luke na Sardiniji, izvijestila je talijanska policija u prosincu.

Jahta Aldabra od 22 metra u vlasništvu je Dmitrija Mazepina, milijardera, vlasnika tvrtke za mineralna gnojiva i oca bivšeg vozača Formule 1 Nikite Mazepina. Brod, čija se vrijednost procjenjuje između 700 tisuća i milijun eura, nalazio se u luci Olbia gdje je zaplijenjen u ožujku kada je Mazepin stavljen na listu sankcija nakon početka ruske invazije na Ukrajinu. Jahta je u toj luci je ostala do lipnja, kada je samo nekoliko sati prije nego je službeno potvrđeno da pripada Mazepinu – jednostavno nestala.

Policija je otkrila da je Mazepin unajmio stranu tvrtku, koja je angažirala kapetana sa Sardinije da premjesti jahtu iz Italije. Istraga je otkrila da se jahta zaustavila u luci Biserta u Tunisu, ali njezina trenutna lokacija nije poznata.

Kako je izvijestila policija, kapetan je rekao kako nije znao da brod pripada oligarhu. Međutim, kapetanu, kompaniji koja je organizirala premještaj jahte te samom Mazepinu prijeti novčana kazna od 500 tisuća eura zbog ilegalnog premještanja plovila iz Italije. Policija tvrdi kako jahta nikad dosad nije napustila Sardiniju.

Još nije u potpunosti jasno što se dogodilo sa zaplijenjenom jahtom ruskog oligarha koja je nestala sa suhog veza marine na otoku Murteru. Poznato je da je jahta Irina Vu oligarha Ališera Usmanova isplovila 6. listopada, a tri dana poslije uplovila u tursku luku Didim.

Hrvatske vlasti su za nestanak jahte koja je pod sankcijama saznale tek nakon 3 mjeseca. U tijeku je istraga, a uključenima prijeti kazna do 5 godina zatvora.   

– Ona je bila jedno vrijeme na suhom vezu, nije bio potreban nikakav posebni nadzor; međutim, onog trena kad je stavljena u more, bez obzira što je lučki kapetan dao naredbu da se nitko ne smije približavati, i što je zapovjednik broda znao da je jahta zamrznuta; trebalo je na neki način voditi evidenciju oko toga. Ali, mislim da ni u tome nije čak problem, već je problem u tome što onoga trena kad se ona pomakne sa svoga sidrišta tada se to registrira, objasnio je Frano Matušić, državni tajnik u Ministarstvu vanjskih i europskih poslova, prenosi HRT.

Podsjetimo, među sankcijama koje je Europska unija uvela Rusiji jest i ona o zapljeni imovine ruskih oligarha koja se nalazi u europskim državama. U Hrvatskoj je lani, među ostalim, zaplijenjeno 5 luksuznih jahti, no jedna od njih neobjašnjivo je nestala s otoka Murtera.

Ožujak 2022. Jahta u vlasništvu tvrtke obitelji ruskih oligarha, bliske Vladimiru Putinu, skrasila se u Betini. U proljeće prošle godine, ekipa HRT-a snimila je jahtu Irina VU na suhom vezu u betinskom brodogradilištu. No, kako neslužbeno doznajemo, ona je još prije nekoliko mjeseci nestala iz kruga brodogradilišta, na koji način – tek se treba otkriti.   

Digitalna platforma za praćenje pomorskog prometa otkriva – početkom listopada prošle godine iz Betine je, nakon 3 dana puta, jahta stigla u tursku marinu Didim na obali Egejskog mora. Betinjanima je takav propust nevjerojatan.

– Mislim da ne može to tako preko noći. Može se, ali nećemo ulaziti u te detalje kako bi se moglo, ali može se svakako, sve se može kad se hoće i kad se ima novaca.   

– Kod nas je svašta moguće, ali čisto sumnjam da se tako nešto može dogoditi. Škver možda može taj brod staviti u more ako se plate sva dugovanja prema škveru, ali kasnije su sve nelegalne radnje, ja mislim, rekao je. 

Jer kad su jahte zaplijenjene, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, kao član međuresorne Stalne skupine za primjenu i praćenje provedbe međunarodnih mjera ograničavanja, izdalo je mjere privremene zabrane uporabe i isplovljavanja plovila koja su bila pod sankcijama, pa do opoziva mjera jahte ne smiju napustiti mjesto na kojemu se nalaze.  

O slučaju isplovljavanja plovila koje je bilo pod izrečenim mjerama u marini u Betini, obaviještene su mjerodavne službe pod kojima je i daljnje postupanje u smislu provođenja aktivnosti prema odgovornim osobama, kao i sprječavanje daljnjeg korištenja navedenog plovila, iz odgovora Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Prema dostupnim informacijama, u hrvatskom akvatoriju pod sankcijama su još četiri jahte.

Nije prvi put

Ovo nije prvi put da ruske jahte misteriozno nestanu.

Podsjetimo, luksuzna jahta u vlasništvu ruskog oligarha koja je navodno zaplijenjena pod sankcijama Europske unije ovoga ljeta misteriozno je nestala iz luke na Sardiniji, izvijestila je talijanska policija u prosincu.

Jahta Aldabra od 22 metra u vlasništvu je Dmitrija Mazepina, milijardera, vlasnika tvrtke za mineralna gnojiva i oca bivšeg vozača Formule 1 Nikite Mazepina. Brod, čija se vrijednost procjenjuje između 700 tisuća i milijun eura, nalazio se u luci Olbia gdje je zaplijenjen u ožujku kada je Mazepin stavljen na listu sankcija nakon početka ruske invazije na Ukrajinu. Jahta je u toj luci je ostala do lipnja, kada je samo nekoliko sati prije nego je službeno potvrđeno da pripada Mazepinu – jednostavno nestala.

Policija je otkrila da je Mazepin unajmio stranu tvrtku, koja je angažirala kapetana sa Sardinije da premjesti jahtu iz Italije. Istraga je otkrila da se jahta zaustavila u luci Biserta u Tunisu, ali njezina trenutna lokacija nije poznata.

Kako je izvijestila policija, kapetan je rekao kako nije znao da brod pripada oligarhu. Međutim, kapetanu, kompaniji koja je organizirala premještaj jahte te samom Mazepinu prijeti novčana kazna od 500 tisuća eura zbog ilegalnog premještanja plovila iz Italije. Policija tvrdi kako jahta nikad dosad nije napustila Sardiniju.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video