Nekoliko starijih i manjih brodova za krstarenje prodano je u rezališta tijekom 2022. godine, čime se nastavio trend rashodovanja kruzera koji je započeo u ranim danima pandemije.
Dok je tijekom 2022. godine u službu ušlo 20 novih brodova za krstarenja, ukupno 18 kruzera otpisano je u rezalištima u Turskoj, Indiji i Pakistanu, piše Cruise Industry News.
Pročitajte i: Godina oporavka: 20 novih kruzera koji su zaplovili u 2022. godini
Evo cijelog popisa kruzera koji su ove godine prodani u staro željezo:
Fuji Maru
Kapacitet: 326 putnika
Tonaža: 23.235 GT
Godina izgradnje: 1989.
Nasukan: siječanj 2022.
Rezalište: Gadani, Pakistan
Nakon što je nekoliko godina proveo izvan službe, bivši Fuji Maru završio je svoju ‘karijeru’ početkom prošle godine. Ovim kruzerom nekada je upravljao Mitsui O.S.K. Line, a plovilo izgrađeno 1989. nasukano je u rezalištu Gadani u Pakistanu.
Century Harmony (ex-Carnival Fascination)
Kapacitet: 2.040 putnika
Tonaža: 70.367 GT
Godina izgradnje: 1994.
Nasukan: veljača 2022.
Rezalište: Gadani, Pakistan
Bivši Carnival Fascination, klase Fantasy, u veljači prošle godine nasukan je na obali rezališta Gadani Ship Breaking Yard. Kruzerom je do 2020. upravljao Carnival Cruise Line.
Oriental Dragon (ex-Sun Viking)
Kapacitet: 882 putnika
Tonaža: 18.455 GT
Godina izgradnje: 1972.
Nasukan: veljača 2022.
Rezalište: Gadani, Pakistan
Originalno izgrađen za Royal Caribbean International, bivši Sun Viking također je u veljači nasukan na obali rezališta Gadani Shipbreaking Yard u Pakistanu. Ovaj brod izgrađen 1972. godine imao je dugu karijeru, ploveći za nekoliko operatera. Prije nasukavanja korišten je kao plutajući kasino u Aziji.
Carnival Sensation
Kapacitet: 2.040 putnika
Tonaža: 70.367 GT
Godina izgradnje: 1993.
Nasukan: travanj 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Nakon što je Carnival Cruise Line početkom 2022. odlučio ‘umiroviti’ ovaj kruzer, Carnival Sensation isplovio je izravno u rezalište u Aliagi u Turskoj. Plovilo klase Fantasy potom je u travnju nasukano, čime je završilo svoju karijeru dugu 30 godina.
Delphin
Kapacitet: 470 putnika
Tonaža: 16.214 GT
Godina izgradnje: 1975.
Nasukan: travanj 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Delphin, koji je godinama bio arestiran i na vezu u Brodogradilištu Viktor Lenac, u ožujku je prodan na usmenoj javnoj dražbi radi podmirenja dugovanja sada već bivšeg brodovlasnika ovog kruzera prema škveru u Martinšćici i dvjema splitskim tvrtkama – Brodsko upravljanje d.o.o i SSM Crew. Posljednji je njime upravljao Passat Cruises, a u Hrvatskoj se nalazio još od 2015. godine. Ovaj brod izgrađen 1975. nakon prodale zaplovio je u Tursku – gdje je recikliran zajedno s drugim starim kruzerima.
Titan (ex-Salamis Filoxenia)
Kapacitet: 400 putnika
Tonaža: 15.402 GT
Godina izgradnje: 1975.
Nasukan: travanj 2022.
Rezalište: Gadani, Pakistan
Bivši Salamina Filoxenia u travnju je stigao u Gadani Shipbreaking Yard, čime je završila 47 godina duga karijera ovog kruzera. Ovaj kruzer kapaciteta za 400 gostiju karijeru je započeo kao sovjetski trajekt, a zatim je 1980-ih prenamijenjen u brod za krstarenje.
SuperStar Libra
Kapacitet: 1.494 putnika
Tonaža: 42.285 GT
Godina izgradnje: 1988.
Nasukan: svibanj 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Nakon što je od 2018. do 2022. služio kao plutajući hotel u Njemačkoj, SuperStar Libra izgrađen 1988. u svibnju je prodan u tursko rezalište. Nekada su njime upravljali Norwegian Cruise Line i Star Cruises.
Odin (ex-Black Watch)
Kapacitet: 807 putnika
Tonaža: 28.613 GT
Godina izgradnje: 1972.
Nasukan: lipanj 2022.
Rezalište: Alang, Indija
Još jedan klasični brod za krstarenje, bivši Black Watch, prodan je u staro željezo u Alangu u Indiji. Posljednji je njime upravljao Fred. Olsen Cruise Lines, no ovaj brod izgrađen 1972. nije plovio od početka pandemije.
Marella Dream
Kapacitet: 1.506 putnika
Tonaža: 55.000 GT
Godina izgradnje: 1986.
Nasukan: lipanj 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Nakon što je dvije godine proveo na vezu u Grčkoj, Marella Dream je u lipnju nasukan radi recikliranja u rezalištu Aliaga Shipbreaking Yard. Tvrtka Marella Cruises je tijekom 2020. povukla iz službe ovaj kruzer od 55.000 bruto tona, koji je zatim nekoliko mjeseci proveo usidren u zaljevu Elefsis.
Star Pisces
Kapacitet: 1.090 putnika
Tonaža: 40.053 GT
Godina izgradnje: 1991.
Nasukan: srpanj 2022.
Rezalište: Alang, Indija
Star Pisces je prvi brod bivše flote Star Cruisesa koji je prodan u rezalište. Nakon što je kompanija u siječnju 2022. otišla u stečaj, ovaj kruzer izgrađen 1991. u srpnju je stigao u Alang.
Pearl II (ex-Saga Pearl II)
Kapacitet: 446 putnika
Tonaža: 18.627 GT
Godina izgradnje: 1981.
Nasukan: srpanj 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Bivši Saga Pearl II ne plovi od početka 2019. godine, a u srpnju je prodan turskom rezalištu. Ovaj brod izgrađen 1981. plovio je u flotama nekoliko operatera, uključujući Saga Cruises i TransOcean Tours.
Gold Club (ex-Golden Iris)
Kapacitet: 1.000 putnika
Tonaža: 16.852 GT
Godina izgradnje: 1977.
Nasukan: srpanj 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Golden Iris je u 2022. završio svoju ‘karijeru’ dugu pet desetljeća. Posljednji je njime upravljao izraelski Mano Cruises, a ovaj kruzer izgrađen 1977. nasukan je u turskom Aliaga Shipbreaking Yard u srpnju.
Horizon
Kapacitet: 1.442 putnika
Tonaža: 47.000 GT
Godina izgradnje: 1990.
Nasukan: kolovoz 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Nakon što je tvrtka Pullmantur sredinom 2020. podnijela zahtjev za stečaj, Horizon star 32 godine konačno je 2022. prodan u rezalište, nakon što je dvije godine proveo usidren u zaljevu Elefsis u Grčkoj.
Marella Celebration
Kapacitet: 1.250 putnika
Tonaža: 33.930 GT
Godina izgradnje: 1984.
Nasukan: rujan 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Marella Celebration u rujnu je završio u rezalištu Aliagi, nakon što je dvije godine proveo usidren u Grčkoj. Posljednji je ovim brodom izgrađenim 1984. upravljao Marella Cruises.
TSM Singapore (ex-Zenith)
Kapacitet: 1.441 putnika
Tonaža: 47.255 GT
Godina izgradnje: 1992.
Nasukan: rujan 2022.
Rezalište: Alang, Indija
Nakon gotovo tri godine neizvjesnosti, bivši Zenith izgrađen 1992. prodan je u rezalište 2022. godine. Izvorno je izgrađen za Celebrity Cruises, a plovio je za Pullmantur Cruises prije nego što je 2019. prodan Peace Boatu. Potom je preimenovan u TSM Singapore, a u rujnu je nasukan u Indiji.
Carnival Ecstasy
Kapacitet: 2.040 putnika
Tonaža: 70.367 GT
Godina izgradnje: 1991.
Nasukan: studeni 2022.
Rezalište: Aliaga, Turska
Nakon Carnival Sensationa, i Carnival Ecstasy je u studenom završio u rezalištu. Ubrzo nakon povlačenja iz flote Carnival Cruise Linea, brod klase Fantasy isplovio je u Aliagu, gdje se trenutno reciklira.
Gem (ex-SuperStar Gemini)
Kapacitet: 1.948 putnika
Tonaža: 50.764 GT
Godina izgradnje: 1992.
Nasukan: studeni 2022.
Rezalište: Alang, Indija
Nakon što je nekoliko mjeseci proveo u Šri Lanki bivši SuperStar Gemini u studenom je prodan u rezalište u Indiji. Ovim brodom izgrađenim 1993. upravljao je Star Cruises, a sada se reciklira zajedno sa sestrinskim brodom, bivšim SuperStar Aquariusom.
Arius (ex-SuperStar Aquarius)
Kapacitet: 1.530 putnika
Tonaža: 51.039 GT
Godina izgradnje: 1993.
Nasukan: studeni 2022.
Rezalište: Alang, Indija
Slično kao i SuperStar Gemini, bivši SuperStar Aquarius je u studenom prodan u rezalište Alang Shipbreaking Yard. Prije toga, bivši brod Star Cruisesa proveo je nekoliko mjeseci u Šri Lanki.