Pomorsku industriju jutros je potresla vijest o raskidu 2M saveza najvećih kompanija na svijetu, kojeg čine danski Maersk i švicarski Mediterranean Shipping Company (MSC).
U zajedničkom priopćenju za medije, dvije najveće brodarske kompanije danas su potvrdile glasine koje već neko vrijeme kruže u pomorskoj industriji. Tvrke su potvrdile da će od siječnja 2025. sporazumno raskinuti 2M savez, jednu od tri glavne grupacije na rutama koje povezuju Aziju i Europu te transatlantsku i transpacifičku trgovinu.
“MSC i Maersk prepoznali su da se mnogo toga promijenilo otkako su tvrtke 2015. godine potpisale ugovor u trajanju od 10 godina. Raskidanje 2M saveza omogućilo je tvrtkama da se fokusiraju na svoje pojedinačne strategije”, kazali su Vincent Clerc, novi izvršni direktor A. P. Moller – Maersk, te Soren Toft, glavni izvršni direktor MSC-a u zajedničkom priopćenju za medije.
“Cijenimo partnerstvo i radujemo se nastavku suradnje tijekom ostatka ugovorenog razdoblja. Ostajemo u potpunosti predani pružanju usluga 2M saveza klijentima MSC-a i Maerska.”
“2M Savez odigrao je ključnu ulogu u industriji kontejnerskog prijevoza tijekom proteklih osam godina”, rekao je Toft. “Danas MSC nastavlja jačati i modernizirati flotu. MSC je zahvalan na suradnji s Maerskom u proteklih osam godina i očekuje da će koncept dijeljenja plovila među kompanijama ostati relevantan i koristan”, kazali su iz MSC-a.
2M savez upravlja s više od 200 brodova te više od 200 luka u oko 120 zemalja. Savez pokriva oko 40% svjetske kontejnerske trgovine, prenosi Offshore Energy.
Prekid suradnje dolazi uslijed masivnog širenja flote MSC-a u posljednje dvije godine. MSC je u 2021. floti pridružio dodatnih 411.000 TEU kapaciteta (+10,7%), a prošle godine još 321.500 TEU (+7,5%), prema podacima Alphalinera.
MSC također ima rekordnu knjigu narudžbi koja se sastoji od čak 124 broda (+10). Povećanje kapaciteta neki opisuju kao strateški potez kojime se MSC pozicionira te koji mu je omogućio da napusti 2M savez i djeluje kao samostalna kompanija.
Naime, do kraja 2024. MSC će imati ukupni kapacitet flote približno jednak ukupnom kapacitetu MSC-a i Maerska 2015., kada su ova dva brodara formirala savez.
Stručnjak za kontejnerski transport i bivši zaposlenik Maerska, Lars Jensen iz Vespucci Maritimea, vjeruje da je ovo samo početak preoblikovanja saveza na glavnim trgovačkim rutama, prenosi Splash247.
“Ovo će promijeniti dinamiku na glavnim rutama istok-zapad za sve brodare, a jasno je da će svi brodari pomno razmotriti koje će sve opasnosti i prilike ovo iznjedriti. Ovaj raskid bi se trebalo shvaćati kao prvi domino od mnogih koji će pasti u sljedećih godinu do dvije”, kazao je Jensen.