Brodarska kompanija Dabinović iz Monaka prodala je svoj najnoviji brod Kotor kupcima iz Turske.
Kotor je handysize bulk carrier nosivosti 32.000 tona, sagrađen 2014. godine u brodogradilištu Korea Yanase Tongyeong Shipbuilding u južnokorejskom gradu Tongyeong. Do sada je plovio isključivo u floti kompanije Dabinović, koja ga je prije devet godina kupila kao prvu novogradnju u svojoj 67-godišnjoj povijesti.
Ovaj brod je prije nekoliko dana obavio svoje posljednje putovanje pod oznakama kompanije Dabinović, iz alžirske luke Bejaia do luke Tuzla na obalama Mramornog mora u Turskoj, gdje je ga je preuzeo novi vlasnik. Kotoru, koji je do sada plovio pod zastavom Svetog Vincenta i Grenadina, novi vlasnik je odmah promijenio ime i registar u koji je brod upisan, pa se brod sada zove K Sukret i vije zastavu Liberije, prenosi BokaNews.
Iako u stručnim krugovima još nije objavljena vrijednost ove transakcije, izvjesno je da je kompanija Dabinović napravila dobar posao, jer upućeni neslužbeni izvori tvrde da je cijena po kojoj je brod prodan iznosila između 17,5 i 18 milijuna dolara. To je u aktualnom uvjetima na svjetskom tržištu, kada su u pitanju polovni handysize brodovi za prijevoz rasutog tereta starosti do 10 godina, odličan posao.
Kompanija Dabinović je poznata po sklapanju povoljnih ugovora u kupoprodaji brodova jer se od 1956., kada ju je u Švicarskoj osnovao poznati bokeljski pomorski poduzetnik Božo A. Dabinović, u floti kompanije do danas promijenilo čak skoro 60 manjih i većih prekooceanskih trgovačkih brodova. Dabinović je vješto koristio prilike na svjetskom tržištu, kupujući polovne brodove po povoljnim uvjetima, koristio ih nekoliko godina i odmah ih potom, bez puno sentimenta, preprodavao po opet prilično visokim cijenama čim bi se pojavile odgovarajuće okolnosti na tržištu. Tako je kompanija, koja je kasnije iz Švicarske prešla u Monako gdje i sada posluje pod vodstvom Stefana Dabinovića, sina njenog osnivača, stekla zavidan renome u svijetu, a ta obitelj imidž bokeljskih brodovlasnika koji već skoro sedam desetljeća uspješno posluju na izazovnom svjetskom pomorskom tržištu.
Upravo prodani Kotor također nije puno odudarao od iskušanog poslovnog recepta jer je kompanija vješto iskoristila priliku i 15. studenog 2013. sa Korea Yanaseom potpisala ugovor o kupnji potpuno novog broda, u tom trenutku 60 posto dovršenog zbog bankrota brodogradilišta Samho u kojem se gradio. To brodogradilište preuzela je korporacija Yanase, pa je Dabinović iskoristio priliku i nedovršenu novogradnju, koja je nosila oznaku Samho1229, dobio po značajno nižoj cijeni od tržišne koja je tada iznosila između 25 i 28 milijuna dolara. Novi brod je dovršen i porinut 2014. pod imenom Kotor.
Naklon prodaje Kotora, u floti kompanije Dabinović ostala su tri slična handysize bulk carriera sagrađena u Japanu – brodovi Dobrota iz 2005., Kamenari iz 2010. te Novi iz 2011.godine. Skoro svih dosadašnjih oko 60 brodova, koliko ih se izredalo u floti kompanije bokeljske pomorske obitelji, nosili su imena po toponimima iz Boke Kotorske. Iako su plovili pod stranim zastavama, ovi brodovi praktično su uvijek bili bokeljski jer na njima radi posada koje čak 90 posto čine pomorci iz Boke.