O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Presuda: CMA CGM osuđen za ubojstvo iz nehaja zbog smrti kapetana kontejnerskog broda

Više od desetljeća nakon samoubojstva zapovjednika koji je radio za CMA CGM, francuski viši sud potvrdio je odluku nižeg suda kojom je ovaj brodarski div osuđen za ubojstvo iz nehaja zbog utjecaja na smrt kapetana.

Viši sud je navodno odbio žalbu kompanije CMA CGM na presudu iz prosinca 2020., kojom je utvrđeno da je kompanija utjecala na samoubojstvo kapetana. CMA CGM kažnjen je sa 100.000 eura. Francuska novinska agencija Agence France-Presse (AFP) izvijestila je da je 8. veljače imala uvid u kopiju presude žalbenog suda, dva tjedna nakon izricanja konačne presude u ovom slučaju.

Riječ je o slučaju koji se dogodio nakon nesreće u prosincu 2010., u kojoj se CMA CGM-ov kontejnerski brod Laperouse sudario s malim obalnim teretnim brodom Thebe u Sjevernom moru kod obale Nizozemske. Laperouse od 157.000 dwt s kapacitetom od preko 13.000 TEU, tada jedan od najvećih kontejnerskih brodova na svijetu, udario je u teretni brod od 2.500 dwt. Thebe je teško oštećen u sudaru, ali je ostao plutati te je uz pomoć tri spasilačka broda sigurno otegljen do luke. Laperouse nije oštećen i dopušteno mu je da nastavi svoje putovanje, piše The Maritime Executive.

Istraga je za sudar okrivila jednog od časnika kontejnerskog broda, koji je dao otkaz u CMA CGM. Kapetan Philippe Deruy oslobođen je svake odgovornosti za nesreću. Kapetanu je dopušteno da ostane na brodu, ali je CMA CGM tada odlučio da će se kapetan ipak iskrcati kad brod stigne do Sueskog kanala. Zatim je dobio, kako sud utvrdio, “loše definiranu poziciju na kopnu”.

Manje od dva mjeseca nakon sudara, 14. veljače 2011., 47-godišnji kapetan objesio se u podrumu svoje stambene zgrade u Nici u Francuskoj. Tijekom suđenja objavljeno je da je u svojoj oproštajnoj poruci napisao: “Nemam budućnost, a to je za mene nepodnošljivo”. Godinu dana kasnije, njegova majka, sestre i brat podnijeli su tužbu, a državno tužiteljstvo u Marseilleu otvorilo je preliminarnu istragu smrti.

Tijekom sudskog postupka pokazalo se da je nakon nesreće unutar CMA CGM-a došlo do internog sukoba, a većina višeg menadžmenta smatrali su da kapetana treba zadržati na poziciji. U izvješću se ističu da je kapetan imao sjajnu karijeru, a u prošlosti je izbjegao ozbiljnu nesreću i oštećenje broda u luci Tangier. Međutim, Jacques Saade, izvršni direktor CMA CGM-a, i generalni direktor podružnice zahtijevali su da Deruy dobije otkaz nakon sudara.

Sud je 2020. utvrdio da je CMA CGM prekršio svoje obveze te da nesretnom kapetanu nije osigurao zaštitu fizičkog i mentalnog zdravlja. Situacija koja je dovela do njegovog otkaza stvorila je neizvjesnost, s otkazanim intervjuima, bez rasporeda, a nisu poštovane ni politike tvrtke. Sud je odlučio da su disciplinske mjere izrečene bez poštivanja procedura tijekom, kako je sud utvrdio, intenzivne borbe među zaposlenicima tvrtke.

Sud je naredio da se presuda iz 2020. javno objavi kako bi se podigla svijest o ovom slučaju u pomorskom svijetu. Cilj je bio dati primjer kako bi se slični slučajevi izbjegli u budućnosti.

Mediji u Francuskoj navode da je CMA CGM sklopio nagodbu u ovom slučaju. Kompanija je također kasnije postavila spomen ploču u čast kapetana za njegovo djelovanje u sprječavanju nesreće u Tangeru.

Više od desetljeća nakon samoubojstva zapovjednika koji je radio za CMA CGM, francuski viši sud potvrdio je odluku nižeg suda kojom je ovaj brodarski div osuđen za ubojstvo iz nehaja zbog utjecaja na smrt kapetana.

Viši sud je navodno odbio žalbu kompanije CMA CGM na presudu iz prosinca 2020., kojom je utvrđeno da je kompanija utjecala na samoubojstvo kapetana. CMA CGM kažnjen je sa 100.000 eura. Francuska novinska agencija Agence France-Presse (AFP) izvijestila je da je 8. veljače imala uvid u kopiju presude žalbenog suda, dva tjedna nakon izricanja konačne presude u ovom slučaju.

Riječ je o slučaju koji se dogodio nakon nesreće u prosincu 2010., u kojoj se CMA CGM-ov kontejnerski brod Laperouse sudario s malim obalnim teretnim brodom Thebe u Sjevernom moru kod obale Nizozemske. Laperouse od 157.000 dwt s kapacitetom od preko 13.000 TEU, tada jedan od najvećih kontejnerskih brodova na svijetu, udario je u teretni brod od 2.500 dwt. Thebe je teško oštećen u sudaru, ali je ostao plutati te je uz pomoć tri spasilačka broda sigurno otegljen do luke. Laperouse nije oštećen i dopušteno mu je da nastavi svoje putovanje, piše The Maritime Executive.

Istraga je za sudar okrivila jednog od časnika kontejnerskog broda, koji je dao otkaz u CMA CGM. Kapetan Philippe Deruy oslobođen je svake odgovornosti za nesreću. Kapetanu je dopušteno da ostane na brodu, ali je CMA CGM tada odlučio da će se kapetan ipak iskrcati kad brod stigne do Sueskog kanala. Zatim je dobio, kako sud utvrdio, “loše definiranu poziciju na kopnu”.

Manje od dva mjeseca nakon sudara, 14. veljače 2011., 47-godišnji kapetan objesio se u podrumu svoje stambene zgrade u Nici u Francuskoj. Tijekom suđenja objavljeno je da je u svojoj oproštajnoj poruci napisao: “Nemam budućnost, a to je za mene nepodnošljivo”. Godinu dana kasnije, njegova majka, sestre i brat podnijeli su tužbu, a državno tužiteljstvo u Marseilleu otvorilo je preliminarnu istragu smrti.

Tijekom sudskog postupka pokazalo se da je nakon nesreće unutar CMA CGM-a došlo do internog sukoba, a većina višeg menadžmenta smatrali su da kapetana treba zadržati na poziciji. U izvješću se ističu da je kapetan imao sjajnu karijeru, a u prošlosti je izbjegao ozbiljnu nesreću i oštećenje broda u luci Tangier. Međutim, Jacques Saade, izvršni direktor CMA CGM-a, i generalni direktor podružnice zahtijevali su da Deruy dobije otkaz nakon sudara.

Sud je 2020. utvrdio da je CMA CGM prekršio svoje obveze te da nesretnom kapetanu nije osigurao zaštitu fizičkog i mentalnog zdravlja. Situacija koja je dovela do njegovog otkaza stvorila je neizvjesnost, s otkazanim intervjuima, bez rasporeda, a nisu poštovane ni politike tvrtke. Sud je odlučio da su disciplinske mjere izrečene bez poštivanja procedura tijekom, kako je sud utvrdio, intenzivne borbe među zaposlenicima tvrtke.

Sud je naredio da se presuda iz 2020. javno objavi kako bi se podigla svijest o ovom slučaju u pomorskom svijetu. Cilj je bio dati primjer kako bi se slični slučajevi izbjegli u budućnosti.

Mediji u Francuskoj navode da je CMA CGM sklopio nagodbu u ovom slučaju. Kompanija je također kasnije postavila spomen ploču u čast kapetana za njegovo djelovanje u sprječavanju nesreće u Tangeru.

MOŽE VAS ZANIMATI