Brodar sa sjedištem u Hong Kongu, Orient Overseas Container Line (OOCL), svečano je preuzeo svoj prvi ultra veliki kontejnerski brod od 24.188 TEU.
Brod je službeno kršten imenom OOCL Spain na svečanosti održanoj danas, u Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co. (NACKS) u kineskom gradu Nantong.
OOCL Spain može prevoziti ukupno 24.188 standardnih kontejnera od 20 stopa. Brod je dug ukupno 399,99 metara, a širok 61,3 metara. Ovaj gigant jedan je od najvećih kontejnerskih brodova na svijetu (prema nosivosti), piše Offshore Energy.
„OOCL Spain nije samo prva naša novogradnja u zadnjih 5 godina, već je i prvi brod OOCL-a sa kapacitetom od preko 24.000 TEU. Što je još važnije, riječ je o prvoj novogradnja otkako se kompanija OOCL pridružila COSCO SHIPPING Grupi, pa je i prvo plovilo koje su zajedno izgradili OOCL i druge sestrinske kompanije“, rekao je Kenny YE, glavni operativni direktor OOCL-a.
Brod je porinut još u studenome 2022., a prvi je kontejnerski brod od 24.000 TEU kojeg je NACKS izgradio.
Dizajn broda uključuje inovacije za uštedu energije, a American Bureau of Shipping (ABS) dodijelio je brodu tri oznake “Pametnog Broda” (Smart Ship) zbog korištenja najnovijih tehnologija. To uključuje prikupljanje podataka koji imaju za cilj optimizirati rad OOCL Spain, uključujući poboljšanja učinkovitosti goriva, poboljšanja u praćenju stanja konstrukcija i dugoročnu sigurnost plovidbe.
OOCL Spain prvi je u nizu od šest brodova od 24.188 TEU koje je OOCL naručio 2020. godine od NACKS-a. Od ožujka će se pridružiti OOCL-ovoj rutama između Europe i Azije.
OOCL je još 2020. godine naručio pet kontejnerskih brodova od 23.000 TEU u COSCO-ovom brodogradilištu u Kini, s tri ultra-velika kontejnerska broda (ULCV) koja se grade u NACKS brodogradilištu, a preostala dva u Dalian COSCO KHI Ship Engineering (DACKS). Ovih pet brodova trebali bi se isporučiti tijekom 2023. godine.
OOCL je kasnije u 2020. naručio još sedam plovila. Prema ugovorima koji se procjenjuju na oko 1,1 milijardu dolara, Nantong će izgraditi tri od sedam brodova, a Dalian preostala četiri. Očekuje se da će brodovi biti isporučeni između trećeg tromjesečja 2023. i trećeg tromjesečja 2024. godine. Narudžbe su dio dugoročnog strateškog plana razvoja i rasta grupe usmjerenog na izgradnju ultra velikih brodova kako bi se povećala konkurentnost OOCL-a i poboljšala radna učinkovitost.
Osim toga, NACKS je zaprimio narudžbu za sedam brodova s pogonom na metanol od OOCL-a. Svaki brod vrijedan je 239,85 milijuna dolara, što znači da je OOCL uložio ukupno 1,67 milijardi dolara. Jedinice će biti isporučene od trećeg kvartala 2026. godine.