O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Problemi najvećeg brodara na svijetu: Čak pet MSC-ovih brodova zadržano u Australiji od početka godine

Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA) zabranila je MSC-ovom kontejnerskom brodu pristup australskim lukama na 90 dana zbog ozbiljnih nedostataka uočenih tijekom inspekcije. Kako ističu iz AMSA-e, nije riječ o izoliranom slučaju jer su australske vlasti samo od početka ove godine zaustavile čak pet brodova kojima upravlja najveća brodarska kompanija na svijetu i njezine podružnice.

Posljednja obavijest o odbijanju pristupa lukama izdana je kontejnerskom brodu MSC Kymea II (23.639 dwt) pod zastavom Liberije u Brisbaneu 27. veljače. AIS podaci pokazuju da je brod kapaciteta od 1.732 TEU stigao u Botany Bay 23. veljače nakon putovanja iz Singapura i Bangladeša.

AMSA je prilikom inspekcije MSC Kymea II pronašla ukupno 21 nedostatak, uključujući neispravan sustav za kormilarenje u free-fall čamcima za spašavanje, neispravan protupožarni sustav, opasno skladištene zapaljive tvari te nedostatak ključne sigurnosne opreme za palubi. Brod je izgrađen 2006., a prema Equasisu registrirani vlasnik plovila od travnja 2021. je Astrum Shipping s Cipra. Brodom upravlja MSC Shipmanagement Ltd, podružnica MSC-a sa sjedištem na Cipru, prenosi The Maritime Executive.

Kako navode iz AMSA-e, obavijest je izdana nakon “mjeseci neadekvatnog rada operatera broda”, uključujući ključne probleme s održavanjem plovila.

Isti brod već ima povijest sličnih problema koji su identificirani tijekom inspekcije u Singapuru 30. siječnja, uključujući probleme sa sustavima za hitne slučajeve, čamcima za spašavanje i strukturalne nedostatke. Brod nije zadržavan, a problemi su riješeni do naknadne inspekcije sljedećeg dana. U siječnju 2022., inspekcijom u Vladivostoku također je utvrđeno 12 nedostataka, koji su ponovno uspješno otklonjeni i brodu je dopušteno isploviti. Isti brod, tada imena MSC Kymea, u rujnu 2022. plutao je onesposobljen u Andamanskom moru nakon sudara s teglenicom, oko 270 nautičkih milja sjeverno-sjeverozapadno od Phuketa na Tajlandu.

Prema AMSA-i, australske vlasti u posljednje dvije godine zadržale su devet MSC-ovih brodova, od čega pet plovila samo od početka 2023. godine. Na većini ovih plovila zabilježeni su sustavni propusti u održavanju.

AMSA kao primjer navodi drugi MSC-ov brod, koji je pregledan prije dva tjedna, na kojemu su pronađene opasno korodirane cijevi. “Dokazi upućuju na to da je brod pokušao sakriti ozbiljnost kvara tako što su zahrđalu cijev prekrili platnom i obojili”, navode iz AMSA-e.

Izvršni direktor AMSA-e Michael Drake rekao je da su inspekcije koje provodi agencija pokazale da MSC ne ispunjava obveze pravilnog održavanja svojih plovila. AMSA je krajem siječnja izdala i pismo upozorenja MSC Shipmanagementu zbog ozbiljnih nedostataka. Australske vlasti kažu da će svi brodovi ove kompanije nakon upozorenja biti podvrgnuti inspekcijama svaka tri mjeseca, a AMSA će nakon 12 mjeseci revidirati rad MSC Shipmanagement Limited.

“AMSA ima nultu toleranciju prema nepravilnostima ove vrste na brodovima koji plove u australskim vodama i neće oklijevati izdati zabrane za plovila koja ne ispunjavaju osnovne sigurnosne standarde”, navode iz AMSA-e. “Australija očekuje da su brodovi koji plove u australskim vodama najmanje u skladu s minimalnim međunarodnim standardima za sigurnost i zaštitu okoliša.”

Australska uprava za pomorsku sigurnost (AMSA) zabranila je MSC-ovom kontejnerskom brodu pristup australskim lukama na 90 dana zbog ozbiljnih nedostataka uočenih tijekom inspekcije. Kako ističu iz AMSA-e, nije riječ o izoliranom slučaju jer su australske vlasti samo od početka ove godine zaustavile čak pet brodova kojima upravlja najveća brodarska kompanija na svijetu i njezine podružnice.

Posljednja obavijest o odbijanju pristupa lukama izdana je kontejnerskom brodu MSC Kymea II (23.639 dwt) pod zastavom Liberije u Brisbaneu 27. veljače. AIS podaci pokazuju da je brod kapaciteta od 1.732 TEU stigao u Botany Bay 23. veljače nakon putovanja iz Singapura i Bangladeša.

AMSA je prilikom inspekcije MSC Kymea II pronašla ukupno 21 nedostatak, uključujući neispravan sustav za kormilarenje u free-fall čamcima za spašavanje, neispravan protupožarni sustav, opasno skladištene zapaljive tvari te nedostatak ključne sigurnosne opreme za palubi. Brod je izgrađen 2006., a prema Equasisu registrirani vlasnik plovila od travnja 2021. je Astrum Shipping s Cipra. Brodom upravlja MSC Shipmanagement Ltd, podružnica MSC-a sa sjedištem na Cipru, prenosi The Maritime Executive.

Kako navode iz AMSA-e, obavijest je izdana nakon “mjeseci neadekvatnog rada operatera broda”, uključujući ključne probleme s održavanjem plovila.

Isti brod već ima povijest sličnih problema koji su identificirani tijekom inspekcije u Singapuru 30. siječnja, uključujući probleme sa sustavima za hitne slučajeve, čamcima za spašavanje i strukturalne nedostatke. Brod nije zadržavan, a problemi su riješeni do naknadne inspekcije sljedećeg dana. U siječnju 2022., inspekcijom u Vladivostoku također je utvrđeno 12 nedostataka, koji su ponovno uspješno otklonjeni i brodu je dopušteno isploviti. Isti brod, tada imena MSC Kymea, u rujnu 2022. plutao je onesposobljen u Andamanskom moru nakon sudara s teglenicom, oko 270 nautičkih milja sjeverno-sjeverozapadno od Phuketa na Tajlandu.

Prema AMSA-i, australske vlasti u posljednje dvije godine zadržale su devet MSC-ovih brodova, od čega pet plovila samo od početka 2023. godine. Na većini ovih plovila zabilježeni su sustavni propusti u održavanju.

AMSA kao primjer navodi drugi MSC-ov brod, koji je pregledan prije dva tjedna, na kojemu su pronađene opasno korodirane cijevi. “Dokazi upućuju na to da je brod pokušao sakriti ozbiljnost kvara tako što su zahrđalu cijev prekrili platnom i obojili”, navode iz AMSA-e.

Izvršni direktor AMSA-e Michael Drake rekao je da su inspekcije koje provodi agencija pokazale da MSC ne ispunjava obveze pravilnog održavanja svojih plovila. AMSA je krajem siječnja izdala i pismo upozorenja MSC Shipmanagementu zbog ozbiljnih nedostataka. Australske vlasti kažu da će svi brodovi ove kompanije nakon upozorenja biti podvrgnuti inspekcijama svaka tri mjeseca, a AMSA će nakon 12 mjeseci revidirati rad MSC Shipmanagement Limited.

“AMSA ima nultu toleranciju prema nepravilnostima ove vrste na brodovima koji plove u australskim vodama i neće oklijevati izdati zabrane za plovila koja ne ispunjavaju osnovne sigurnosne standarde”, navode iz AMSA-e. “Australija očekuje da su brodovi koji plove u australskim vodama najmanje u skladu s minimalnim međunarodnim standardima za sigurnost i zaštitu okoliša.”

HTML Code here
HTML Code here