Rijeka Gateway, prometni terminal budućnosti koji će, prema planovima, biti otvoren sredinom 2025. godine, predstavljen je u ponedjeljak hrvatskom premijeru Andreju Plenkoviću i njegovoj gošći, danskoj premijerki Mette Frederiksen.
Rijeka Gateway bit će najsuvremeniji terminal u ovom dijelu Europe, a njime će se upravljati najmodernijom tehnologijom koja će biti energetski učinkovita.
Najveća prednost terminala na Zagrebačkoj obali je dubina mora od 20 metara, što je više nego dovoljno za prihvat najvećih brodova. Terminalom će upravljati daljinski kontrolirana oprema, a značajno će se smanjiti i vrijeme putovanja.
Kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali kojim upravlja Rijeka Gateway bit će u funkciji do svibnja 2025. godine, do kad će na samom terminalu biti zaposleno oko 350 ljudi, a u prvoj fazi terminala očekuje se godišnji promet od 650 tisuća TEU-a, najavili su Koen Benders, izvršni direktor Rijeka Gateway-a i Tomislav Žunić, financijski direktor tvrtke.
– Na ovom terminalu povezujemo internacionalno iskustvo i znanje APM Terminalsa i Maersk grupe s iskustvom i znanjem koje u hrvatskoj logistici ima Enna Logic. Ukupno će Maersk Grupa i Enna Logic uložiti više od 480 milijuna eura do 2026. godine, a očekuje se stvaranje 1.100 radnih mjesta izravno vezanih uz poslovanje terminala, uz neizravno zapošljavanje u regiji koje bi moglo dosegnuti i puno veći broj, rekao je Benders.
Glavni klijent Rijeka Gatewaya, danski logistički koncern za kontejnerski prijevoz Maersk, Rijeku vidi kao ulaz za terete za potrebe Hrvatske i okolnih zemalja, pa će tržište obuhvaćati i Mađarsku, Austriju, Poljsku, Njemačku…
Jedan od ciljeva je, objasnio je Benders, stvaranje “zelenog” terminala, s neutralnom emisijom stakleničkih plinova, uz provedbu ostalih standarda zaštite okoliša.
– Zajedno s Maerskom, APM Terminals i Enna Logicom želimo do 2040. godine postići taj cilj. U tome će veliku ulogu imati elektrifikacija, automatizacija i digitalizacija svih procesa. Tako, primjerice, operater dizalice više neće sjediti u kabini na samoj dizalici, već će je kontrolirati daljinskim putem, iz kontrolne sobe. Slično je i s ostalim dizalicama i radnim strojevima, koji će biti u vrlo velikoj mjeri automatizirani. Veliki utjecaj na naš ekološki otisak ima i činjenica da ćemo kontejnere dopremati praktički izravno u središnju Europu, umjesto u luke na sjeveru kontinenta, što znači oko sedam dana kraću plovidbu brodova, a time i znatno manju potrošnju goriva i emisiju stakleničkih plinova, rekao je Benders.
Direktor financija Tomislav Žunić objasnio je da će se terminal graditi u dvije faze. U prvoj govorimo i 650 tisuća kontejnera, a u drugoj o milijun kontejnera na godišnjoj razini.