O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Stroža ekološka regulativa dovodi do – zagrijavanja oceana?

Dekarbonizacija brodskih goriva mogla bi imati neobičnu pojavu – globalno zagrijavanje

Jedan primjer iznenađujuće nuspojave globalne ekološke politike smanjenja emisija bio je skok temperatura morske vode na sjevernoj hemisferi otkako su novi strogi propisi o onečišćenju stupili na snagu prije tri godine, piše Reuters. Naime, čini se da je problem nove pomorske ekologije u manjku sumpora u brodskim gorivima, a posljedice su brže zagrijavanje oceana i globalni rast temperature, osobito na sjevernoj hemisferi, prenosi Energetika-net.

Naime, 1. siječnja 2020. Međunarodna pomorska organizacija (IMO) uvela je standarde brodskih emisija koji su smanjili najveću dopuštenu razinu sumpora u brodskim gorivima.

Poznata kao IMO2020, nova pravila bila su usmjerena na smanjenje onečišćenja zraka od globalne flote brodova, a studija IMO-a tvrdila je da će čišćim gorivima biti spriječeno 570.000 preuranjenih smrti globalno između 2020. i 2025. godine.

Manje sumpora – rast temperature vode

Rezultirajući nagli pad sumpornih čestica u atmosferi, međutim, izazvao je porast sunčevog zračenja koje su apsorbirali oceani duž najprometnijih svjetskih pomorskih ruta, prema studiji istraživača Leona Simonsa. Prema Simonsu, članu odbora Rimskog kluba – neprofitne skupine intelektualaca i poslovnih lidera koji raspravljaju o glavnim globalnim problemima – prethodno više razine čestica sumpora pomogle su u odbijanju sunčevog zračenja. Kako su razine sumpora padale, više je zračenja apsorbirano u oceane.

To je utjecalo na podizanje temperatura oceana, a more na sjevernoj hemisferi tijekom 2022. bilo je u prosjeku za 1 stupanj Celzijusa toplije od prosjeka od 1979. do 2000. godine.

“Ako se ovaj trend nastavi, to bi moglo značiti da će se srednje geografske širine sjeverne hemisfere zagrijavati mnogo brže”, rekao je Simons u nedavnoj objavi na Twitteru. Ovo nepopularno istraživanje, koje bi moglo biti i ignorirano od donositelja odluka, u svakom slučaju poziv je da se dekarbonizacijskoj problematici pomorskih goriva pristupi ozbiljnije.

Dekarbonizacija brodskih goriva mogla bi imati neobičnu pojavu – globalno zagrijavanje

Jedan primjer iznenađujuće nuspojave globalne ekološke politike smanjenja emisija bio je skok temperatura morske vode na sjevernoj hemisferi otkako su novi strogi propisi o onečišćenju stupili na snagu prije tri godine, piše Reuters. Naime, čini se da je problem nove pomorske ekologije u manjku sumpora u brodskim gorivima, a posljedice su brže zagrijavanje oceana i globalni rast temperature, osobito na sjevernoj hemisferi, prenosi Energetika-net.

Naime, 1. siječnja 2020. Međunarodna pomorska organizacija (IMO) uvela je standarde brodskih emisija koji su smanjili najveću dopuštenu razinu sumpora u brodskim gorivima.

Poznata kao IMO2020, nova pravila bila su usmjerena na smanjenje onečišćenja zraka od globalne flote brodova, a studija IMO-a tvrdila je da će čišćim gorivima biti spriječeno 570.000 preuranjenih smrti globalno između 2020. i 2025. godine.

Manje sumpora – rast temperature vode

Rezultirajući nagli pad sumpornih čestica u atmosferi, međutim, izazvao je porast sunčevog zračenja koje su apsorbirali oceani duž najprometnijih svjetskih pomorskih ruta, prema studiji istraživača Leona Simonsa. Prema Simonsu, članu odbora Rimskog kluba – neprofitne skupine intelektualaca i poslovnih lidera koji raspravljaju o glavnim globalnim problemima – prethodno više razine čestica sumpora pomogle su u odbijanju sunčevog zračenja. Kako su razine sumpora padale, više je zračenja apsorbirano u oceane.

To je utjecalo na podizanje temperatura oceana, a more na sjevernoj hemisferi tijekom 2022. bilo je u prosjeku za 1 stupanj Celzijusa toplije od prosjeka od 1979. do 2000. godine.

“Ako se ovaj trend nastavi, to bi moglo značiti da će se srednje geografske širine sjeverne hemisfere zagrijavati mnogo brže”, rekao je Simons u nedavnoj objavi na Twitteru. Ovo nepopularno istraživanje, koje bi moglo biti i ignorirano od donositelja odluka, u svakom slučaju poziv je da se dekarbonizacijskoj problematici pomorskih goriva pristupi ozbiljnije.

Intervju

Kolumna

Lifestyle

Foto / video