Najveća svjetska kompanija za kontejnerski prijevoz Mediterranean Shipping Company (MSC) ponovno obara sve rekorde s najnovijim dodacima svojoj floti.
Švicarski brodarski div svojoj je floti pridružio još jedan brod kapaciteta većeg od 24.000 TEU – MSC Irina, kojeg je izgradila kompanija Jiangsu Yangzi Xinfu Shipbuilding Co, prenosi Offshore Energy. Sa ogromnim kapacitetom od 24.346 TEU i 399,99 metara dužine i 61,3 metara širine, ovaj brod je pravi gigant.
MSC Irina isporučena je u isto vrijeme kada i MSC Tessa kapaciteta 24.116 TEU, točnije 9. ožujka, priopćila je China State Shipbuilding Corporation (CSSC). U popodnevnim satima 11. ožujka, MSC Irina je započela svoje prvo putovanje, dok je MSC Tessa već u Istočnokineskom moru, na putu za luku Ningbo.
Oba kontejnerska broda naručena su 2020. godine za MSC posredovanjem kineske Bank of Communications Financial Leasing (Bocomm Leasing), u sklopu ugovora za izgradnju četiri plovila, vrijednog 600 milijuna dolara.
Plovilo ima nekoliko inovativnih značajki za uštedu energije, uključujući mali lukovičasti pramac, propelere velikog promjera i druge uređaje za uštedu energije. Također, je opremljen air lubrication sustavom koji smanjuje otpor trupa i osovinskim generatorima koji stvaraju dodatnu snagu. Iz brodogradilišta kažu da bi ove tehnologije mogle dovesti do smanjenja potrošnje energije za 3-5%, čime bi se smanjile emisije CO2 i općenito ispunili ciljevi EEDI III.
MSC ima najveću knjigu narudžbi u pomorskoj industriji, s preko 134 kontejnerskih brodova u izgradnji. Kompanija ove godine čeka isporuku 14 megamax brodova i 22 neo-panamax broda, prema podacima Alphalinera.
Kompanija znatno ulaže u obnovu svoje flote, a jedan od razloga je strategija kompanije da posluje kao samostalni brodar nakon što se okonča njezina suradnja s Maerskom u 2M Allianceu u 2025. godini.
Veće je bolje?
Trend izgradnje brodova kapaciteta od 24.000 TEU i više imalo je velik učinak na sektor kontejnerskog pomorskog transporta. Ovakvi giganti predstavljaju golemi skok u kapacitetu plovila i omogućuju veću operativnu i troškovnu učinkovitost.
U posljednjih šest godina, kapacitet najvećih kontejnerskih brodova se povećao s 20.000 TEU (MOL Triumph 2017.) na više od 24.000 TEU. Još nije jasno jesu li brodovi dosegli vrhunac što se tiče kapaciteta.
Iako ta veća plovila mogu prevoziti više kontejnera u jednom putovanju, ona također predstavljaju znatne izazove u pogledu lučke infrastrukture, upravljanja opskrbnim lancem i utjecaja na okoliš. Uvođenje takvih velikih plovila zahtijeva da luke i terminali budu opremljeni većim i naprednijim dizalicama, prikladnim pristaništima te dubljim plovnim putevima. To je veliki izazov za mnoge luke, posebno one koje nemaju dovoljno resursa ili prostora za takva plovila.
Nadalje, prijevoz velike količine tereta na jednom brodu povećavaju rizik od poremećaja u opskrbnom lancu u slučaju kvara opreme, kašnjenja zbog vremenskih uvjeta ili drugih nepredviđenih okolnosti. Brodari zato moraju pažljivo upravljati svojim operacijama kako bi sigurno mogli isporučiti teret na vrijeme i smanjiti rizik od skupih kašnjenja ili oštećenja robe.
Drugi ključni čimbenik je pitanje maksimalnog popunjavanja kapaciteta ovih brodova, jer bi se inače brodari mogli suočiti s rizikom smanjenja profita zbog nedovoljne iskorištenosti kapaciteta. To se zaista treba uzeti u obzir, pogotovo iz razloga što trenutno svjedočimo višku kontejnerskih brodova na tržištu, zbog smanjene potražnje koja proizlazi iz globalnih geopolitičkih napetosti, inflacije i sveukupnih poteškoća na tržištu.