Južnokorejsko brodogradilište Samsung Heavy Industries i norveška tvrtka Kongsberg Maritime potpisali su ugovor o suradnji na izgradnji next-gen autonomnih brodova za prijevoz ukapljenog prirodnog plina.
Dvije tvrtke planiraju surađivati na izgradnji brodova za prijevoz LNG-a od 174.000 kubičnih metara, koji će za poboljšanje sigurnosti i učinkovitosti koristiti napredne daljinske tehnologije s niskim emisijama štetnih plinova. Projekt je dio strategije Samsung Heavy Industries za proširenje portfelja digitalnih i zelenih proizvoda i uključivanje u rastuće tržište autonomnih brodova.
“Zadovoljstvo nam je objaviti da smo potpirali Ugovor o zajedničkom razvojnom projektu za razvoj next-gen brodova za prijevoz LNG-a s naprednim tehnologijama. Ovo je značajan korak za budućnost pomorskog prijevoza”, rekla je Lisa Edvardsen Haugan, predsjednica Kongsberg Maritimea. “Kroz integraciju autonomnih, daljinskih i ekološki prihvatljivih tehnologija, cilj nam je poboljšati sigurnost i učinkovitost te postaviti nove standarde za industriju.”
“Autonomni brod za prijevoz LNG-a koji razvijamo smanjit će operativni rizik i troškove za flote naših kupaca. Kako se brodogradnja i brodarska industrija sve više digitaliziraju, predani smo nastaviti razvijati vrhunske digitalne tehnologije u pomorskoj industriji”, rekao je Haeki Jang, CTO južnokorejskog SHI.
Kongsberg Maritime je globalni lider u automatizaciji, navigacijskim sustavima i digitalnim rješenjima za brodove. Tvrtka je već sudjelovala u nekoliko projekata povezanih s autonomnim brodovima, kao što je Yara Birkeland, prvi potpuno električni i autonomni kontejnerski brod na svijetu.
Samsung Heavy Industries također radi na automatizaciji plovila. Prošle godine uspješno je izvedena probna plovidba broda od 9.000 tona od Mokpoa do Dokdoa u Istočnom moru Južne Koreje.
Očekuje se da će zajednički razvojni sporazum između Samsung Heavy Industries i Kongsberg Maritime ubrzati inovacije i usvajanje autonomnih brodova u pomorskoj industriji.