O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Jadrolinija kupuje dva rabljena katamarana: U obnovu flote ulaže se ukupno 99 milijuna eura

Naručuju rabljena putnička plovila, ali i gradnju posve novih, a čeka se odluka tko će od sedam zainteresiranih koji su predali ponude dobiti posao.

Početkom godine, nakon višegodišnjih kritika, Jadrolinija je u obnovi svoje vremešne flote konačno posegnula za nabavom posve novih putničkih brodova. Oni će se za nju graditi nekoliko godina nakon što izabere izvođača, do kraja 2026., no još se čeka odluka tko će to biti od sedam zainteresiranih koji su predali ponude za posao procijenjene vrijednosti 45 milijuna eura.

U međuvremenu, pomlađivanje se nastavlja i brzim rješenjima kojima se dosad uglavnom pribjegavalo, nabavljanjem rabljenih brodova. Upravo je objavljen natječaj za kupnju dva takva katamarana, za koje je Jadrolinija spremna platiti do 14 milijuna eura bez PDV-a, piše Poslovni.hr.

No, dok su do sada Jadroliniji prihvatljivi bili i brodovi stari i do 18 godina, uvjet je za ove brodove da budu stari do najviše 5 godina. Katamarani bi trebali biti duljine do 40 i široki do 12 metara, svaki kapaciteta najmanje 300 putnika, a namijenjeni, kako stoji u natječaju, za međunarodne linije na Jadranskom moru. Ponude za ove brze putničke brodove prima se do 3. svibnja.

Četiri broda u rashod

U nabavu brodova Jadrolinija je, inače, u planu poslovanja u ovoj godini predvidjela uložiti ukupno 99 milijuna eura. Dva katamarana koji se sada traže s tržišta rabljenih plovila trebali bi zamijeniti postojeće oldtimere iz flote našeg brodara koja broji trenutačno 53 broda prosječne starosti 28,7 godina.

Na listi brodova koje Jadrolinija namjerava rashodovati tijekom 2023. nalaze se četiri broda. Među njima je Tijat, uvjerljivo najstariji u floti, star čak 68 godina i neznatno mlađi od same kompanije koja je lani obilježila 75 godina postojanja. U planu je i rješavanje brodova Olea, Valuna i Dubrovnika (svi stariji od 40 godina).

Prije nego ga se uputi u rezalište, Dubrovnik se pokušava prodati. Iako vijesti isprva nisu bile ohrabrujuće, u Jadroliniji kažu da je primljena jedna ponuda i da je prihvaćena, te se radi na sklapanju kupoprodajnog ugovora. Početna cijena, inače, bila je 2,9 milijuna eura.

Pročitajte i: Prodaja trajekta ‘Dubrovnik’: Grčka kompanija zasad bez komentara

Osim gradnje tri putnička broda na električni pogon, u planu je za 2023. i objava natječaja za izradu projekta i gradnju još jedne novogradnje, točnije ro-ro putničkog broda, čiji bi kapacitet bio 80 vozila i 500 putnika.

Natječaj bi trebao uslijediti u lipnju. Namjera je nabaviti i još dva rabljena ro-ro putničkog broda, jednog za prijam 110 do 120 vozila i između 600 i 700 putnika, a drugi 90 i 100 vozila i 800 do 900 putnika. Potonji bi, prema planu, zamijenio brod Lastovo, koji je stariji od pola stoljeća.

Inače je 2022. otvoren postupak nabave ro-ro putničkog broda, polovnog i starog do najviše 6 godina, duljine od 100 do 110 metara i širine od 17 do 19 metara, koji može povesti do 120 vozila i najmanje 500 putnika zimi, odnosno 700 putnika tijekom ljeta.

Vrijednost te nabavke je 7,4 milijuna eura bez PDV-a, no postupak još nije zaključen. Objavljeno je, pak, netom prije raspisivanja aktualnog natječaja za nabavu dva nova rabljena katamarana i da je Jadrolinija s Tankerskom plovidbom sklopila ugovor o zakupu dva katamarana uz cijenu od gotovo pola milijuna eura.

Stariji od 60 godina

Za travanj je predviđen i početak aktivnosti na nabavi još jednog ro-ro putničkog broda, i to za međunarodnu plovidbu, a čiji bi kapacitet bio 500 vozila i 1200 putnika. Taj bi brod trebao u Jadrolinijinu flotu “uploviti” potkraj godine.

Koliko je važno pomlađivanje i modernizacija flote najbolje govore podaci da su tri broda starija od 60 godina. Uz Tijat, to su Postira i Premuda. Za zamjenu su predviđeni brzi putnički brodovi stariji od 30 godina (Olea, Silba, Novalja i Karolina), te brodovi koji uskoro više neće udovoljavati ekološke standarde (Dora, Sis, Sv. Juraj, Mate Balota i Lastovo).


Marija Brnić / Poslovni

Naručuju rabljena putnička plovila, ali i gradnju posve novih, a čeka se odluka tko će od sedam zainteresiranih koji su predali ponude dobiti posao.

Početkom godine, nakon višegodišnjih kritika, Jadrolinija je u obnovi svoje vremešne flote konačno posegnula za nabavom posve novih putničkih brodova. Oni će se za nju graditi nekoliko godina nakon što izabere izvođača, do kraja 2026., no još se čeka odluka tko će to biti od sedam zainteresiranih koji su predali ponude za posao procijenjene vrijednosti 45 milijuna eura.

U međuvremenu, pomlađivanje se nastavlja i brzim rješenjima kojima se dosad uglavnom pribjegavalo, nabavljanjem rabljenih brodova. Upravo je objavljen natječaj za kupnju dva takva katamarana, za koje je Jadrolinija spremna platiti do 14 milijuna eura bez PDV-a, piše Poslovni.hr.

No, dok su do sada Jadroliniji prihvatljivi bili i brodovi stari i do 18 godina, uvjet je za ove brodove da budu stari do najviše 5 godina. Katamarani bi trebali biti duljine do 40 i široki do 12 metara, svaki kapaciteta najmanje 300 putnika, a namijenjeni, kako stoji u natječaju, za međunarodne linije na Jadranskom moru. Ponude za ove brze putničke brodove prima se do 3. svibnja.

Četiri broda u rashod

U nabavu brodova Jadrolinija je, inače, u planu poslovanja u ovoj godini predvidjela uložiti ukupno 99 milijuna eura. Dva katamarana koji se sada traže s tržišta rabljenih plovila trebali bi zamijeniti postojeće oldtimere iz flote našeg brodara koja broji trenutačno 53 broda prosječne starosti 28,7 godina.

Na listi brodova koje Jadrolinija namjerava rashodovati tijekom 2023. nalaze se četiri broda. Među njima je Tijat, uvjerljivo najstariji u floti, star čak 68 godina i neznatno mlađi od same kompanije koja je lani obilježila 75 godina postojanja. U planu je i rješavanje brodova Olea, Valuna i Dubrovnika (svi stariji od 40 godina).

Prije nego ga se uputi u rezalište, Dubrovnik se pokušava prodati. Iako vijesti isprva nisu bile ohrabrujuće, u Jadroliniji kažu da je primljena jedna ponuda i da je prihvaćena, te se radi na sklapanju kupoprodajnog ugovora. Početna cijena, inače, bila je 2,9 milijuna eura.

Pročitajte i: Prodaja trajekta ‘Dubrovnik’: Grčka kompanija zasad bez komentara

Osim gradnje tri putnička broda na električni pogon, u planu je za 2023. i objava natječaja za izradu projekta i gradnju još jedne novogradnje, točnije ro-ro putničkog broda, čiji bi kapacitet bio 80 vozila i 500 putnika.

Natječaj bi trebao uslijediti u lipnju. Namjera je nabaviti i još dva rabljena ro-ro putničkog broda, jednog za prijam 110 do 120 vozila i između 600 i 700 putnika, a drugi 90 i 100 vozila i 800 do 900 putnika. Potonji bi, prema planu, zamijenio brod Lastovo, koji je stariji od pola stoljeća.

Inače je 2022. otvoren postupak nabave ro-ro putničkog broda, polovnog i starog do najviše 6 godina, duljine od 100 do 110 metara i širine od 17 do 19 metara, koji može povesti do 120 vozila i najmanje 500 putnika zimi, odnosno 700 putnika tijekom ljeta.

Vrijednost te nabavke je 7,4 milijuna eura bez PDV-a, no postupak još nije zaključen. Objavljeno je, pak, netom prije raspisivanja aktualnog natječaja za nabavu dva nova rabljena katamarana i da je Jadrolinija s Tankerskom plovidbom sklopila ugovor o zakupu dva katamarana uz cijenu od gotovo pola milijuna eura.

Stariji od 60 godina

Za travanj je predviđen i početak aktivnosti na nabavi još jednog ro-ro putničkog broda, i to za međunarodnu plovidbu, a čiji bi kapacitet bio 500 vozila i 1200 putnika. Taj bi brod trebao u Jadrolinijinu flotu “uploviti” potkraj godine.

Koliko je važno pomlađivanje i modernizacija flote najbolje govore podaci da su tri broda starija od 60 godina. Uz Tijat, to su Postira i Premuda. Za zamjenu su predviđeni brzi putnički brodovi stariji od 30 godina (Olea, Silba, Novalja i Karolina), te brodovi koji uskoro više neće udovoljavati ekološke standarde (Dora, Sis, Sv. Juraj, Mate Balota i Lastovo).


Marija Brnić / Poslovni

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here