O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

PETICIJA: Sačuvajmo Tijat kao spomenik našoj brodogradnji, pomorcima, otočanima, obali i otocima!

Sve se više priča o tome da će Jadrolinija uskoro zamijeniti dio starijih brodova, jer je, kako kažu iz Jadrolinije, “održavanje linija postalo upitno zbog učestalih kvarova brodova”. No, ne slažu se svi s izjavama Jadrolinije.

Među brodovima koje Jadrolinija navodi je i Tijat, jedan zaista poseban brod. Kroz godine ovaj vremešni starac okupio je popriličan broj obožavatelja, koji dijele isti cilj – spasiti i sačuvati legendarni Jadrolinijin brod. Jer plovidba Tijatom je doživljaj!

Jeste li za ideju da se TIJAT sačuva za budućnost, kao spomenik našoj brodogradnji, pomorcima, otočanima, obali i otocima?

Ideja je to peticije pod nazivom ‘Sačuvajmo m/b TIJAT nakon prestanka aktivne plovidbe u Jadroliniji’, koju su pokrenuli članovi Facebook grupe ‘Tijat u srcu’.

“Svjedoci smo kako većina pomorskih zemalja čuva svoje brodove iz bliže, pa i dalje povijesti. Brodove stare čak stotinu i više godina, koji se održavaju u plovnom stanju i većina s originalnim strojem. Hrvatska, kao pomorska zemlja s doslovno tisućljetnom pomorskom tradicijom, nema sačuvan nijedan brod iz svoje bogate povijesti”, kazao nam je jedan od pokretača inicijative.

– Taj mali brod velikog srca, koji je osvojio mnoge, zaplovio je 1955. godine iz Brodogradilišta Split, u pratnji još dva (trenutno ploveća) blizanca. Plovio je Tijat (nekadašnji OHRID) od sjevera do juga, obišao je sva plovna područja, a najduže se zadržao na liniji 505 koja povezuje Šibenik, Zlarin, Prvić i Vodice.

Zadnjih godina često je bio na zamjeni u Malom Lošinju, donoseći život na Unije, Susak, Male i Vele Srakane. Odlikuje ga i stas i glas, jer osim lijepe linije ima stabilnost kojom je prkosio svim vremenskim nepogodama. A dobar glas mu daje originalni švicarski Sulzer, koji radi kao švicarski sat.

Već godinama, preko Facebook grupe ‘Tijat u srcu’, ukazujemo na veliku vrijednost broda, koji svakako zaslužuje da se sačuva, po mogućnosti u originalnom stanju. Predložen je za upis u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske 2018. godine. Bilo bi idealno kad bi se brod sačuvao u plovnom stanju, kao još jedan biser u nizu šibenskih kulturnih i zemljopisnih atrakcija, uz potporu svih koji mogu pridonijeti uspjehu projekta.

Svojim potpisom napravili biste mali korak za nas, ali veliki za spas Tijata. Jer ovaj mali brod velikog srca to zaslužuje – stoji u peticiji.

Peticiju možete potpisati >>OVDJE<<.

Sve se više priča o tome da će Jadrolinija uskoro zamijeniti dio starijih brodova, jer je, kako kažu iz Jadrolinije, “održavanje linija postalo upitno zbog učestalih kvarova brodova”. No, ne slažu se svi s izjavama Jadrolinije.

Među brodovima koje Jadrolinija navodi je i Tijat, jedan zaista poseban brod. Kroz godine ovaj vremešni starac okupio je popriličan broj obožavatelja, koji dijele isti cilj – spasiti i sačuvati legendarni Jadrolinijin brod. Jer plovidba Tijatom je doživljaj!

Jeste li za ideju da se TIJAT sačuva za budućnost, kao spomenik našoj brodogradnji, pomorcima, otočanima, obali i otocima?

Ideja je to peticije pod nazivom ‘Sačuvajmo m/b TIJAT nakon prestanka aktivne plovidbe u Jadroliniji’, koju su pokrenuli članovi Facebook grupe ‘Tijat u srcu’.

“Svjedoci smo kako većina pomorskih zemalja čuva svoje brodove iz bliže, pa i dalje povijesti. Brodove stare čak stotinu i više godina, koji se održavaju u plovnom stanju i većina s originalnim strojem. Hrvatska, kao pomorska zemlja s doslovno tisućljetnom pomorskom tradicijom, nema sačuvan nijedan brod iz svoje bogate povijesti”, kazao nam je jedan od pokretača inicijative.

– Taj mali brod velikog srca, koji je osvojio mnoge, zaplovio je 1955. godine iz Brodogradilišta Split, u pratnji još dva (trenutno ploveća) blizanca. Plovio je Tijat (nekadašnji OHRID) od sjevera do juga, obišao je sva plovna područja, a najduže se zadržao na liniji 505 koja povezuje Šibenik, Zlarin, Prvić i Vodice.

Zadnjih godina često je bio na zamjeni u Malom Lošinju, donoseći život na Unije, Susak, Male i Vele Srakane. Odlikuje ga i stas i glas, jer osim lijepe linije ima stabilnost kojom je prkosio svim vremenskim nepogodama. A dobar glas mu daje originalni švicarski Sulzer, koji radi kao švicarski sat.

Već godinama, preko Facebook grupe ‘Tijat u srcu’, ukazujemo na veliku vrijednost broda, koji svakako zaslužuje da se sačuva, po mogućnosti u originalnom stanju. Predložen je za upis u Registar kulturnih dobara Republike Hrvatske 2018. godine. Bilo bi idealno kad bi se brod sačuvao u plovnom stanju, kao još jedan biser u nizu šibenskih kulturnih i zemljopisnih atrakcija, uz potporu svih koji mogu pridonijeti uspjehu projekta.

Svojim potpisom napravili biste mali korak za nas, ali veliki za spas Tijata. Jer ovaj mali brod velikog srca to zaslužuje – stoji u peticiji.

Peticiju možete potpisati >>OVDJE<<.