CMA CGM je potpisao dosad najveći ugovor za izgradnju kontejnerskih brodova u Kini. Kineska grupacija China State Shipbuilding Corporation (CSSC) gradit će ukupno 16 novih brodova za francuskog brodara, a narudžba je dio niza sporazuma koje su francuske tvrtke sklopile tijekom državnog posjeta francuskog predsjednika Emmanuela Macrona i predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen.
Kineski državni mediji izvijestili su da je CMA CGM potpisao ugovor za izgradnju dvije klase brodova, ukupne vrijednosti od gotovo 3,1 milijardu dolara. Sporazum je potpisan 6. travnja u Pekingu, a riječ je o najvećoj narudžbi za izgradnju kontejnerskih brodova te nastavku dugogodišnje suradnje CMA CGM-a i kineskih državnih brodogradilišta, javlja The Maritime Executive.
Riječ je također o prvoj narudžbi za izgradnju dual-fuel kontejnerskih brodova na metanol u Kini. Dvanaest brodova imat će kapacitet od 15.000 TEU te dual-fuel motore s mogućnosti pogona na metanol. Uz to, CMA CGM je naručio je četiri dodatna dual-fuel broda na LNG od 23.000 TEU. Ovi brodovi su najvjerojatnije nastavak klase Jacques Saadé, koju je izgradio CSSC, a prvi brod isporučen je 2020. godine. Brodove će vjerojatno graditi brodogradilišta Hudong-Zhonghau, Jiangnan i Dalian, a nije navedeno kada će biti isporučeni.
Svrha Macronovog prvog državnog posjeta Kini u tri godine je ojačati gospodarske veze i dobiti potporu Kine za rat u Ukrajini. Kineski mediji istaknuli su posjet kao priliku za jačanje veza s Europom i suprotstavljanje američkoj politici obuzdavanja Kine. South China Morning Post izvještava da su Francuska i Kina u 2022. po prvi puta ostvarile ekonomsku suradnju veću od 100 milijardi dolara.
CSSC u veljači je izvijestio o posjetu predsjednika CMA CGM-a Rodolphea Saadéa, tijekom kojeg se sastao s predsjednikom China State Shipbuilding Corporation, čime su pokrenute špekulacije o tome da se CMA CGM sprema na još jednu veliku narudžbu.
Ove dvije tvrtke surađuju već deset godina, a CSSC je izvijestio da je CMA CGM naručio izgradnju više od 70 kontejnerskih brodova u Kini, uključujući više od 30 isporučenih brodova te prve ultra velike kontejnerske brodove od 18.000 TEU izgrađene u Kini, ali i klasu Jacques Saadé – prve velike kontejnerske brodove na LNG pogon. CSSC-ova brodogradilišta izgradila su ukupno devet brodova, od kojih svaki ima kapacitet od nešto više od 23.000 TEU.