O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Zaustavljena LNG investicija u Zadru: Zašto se odustalo i od kontejnerskog terminala?

IZVOR057info

Da će se u Gaženici graditi pretovarna (bunker) stanica za ukapljeni prirodni plin (LNG) te da je LNG Hrvatska već napravio studiju, lani je bila vijest koja je odjeknula u zadarskoj javnosti. Osobito zato što nitko o tome nije imao pojma, a ponajmanje u Lučkoj upravi Zadar koja gospodari tim područjem.

Prije nekog vremena objavljeno je kako LNG Hrvatska zaustavio pripremu postupka procjene utjecaja na okoliš za terminal unutar lučkog područja za kojeg prvenstvenu koncesiju ima Luka d.d.

Izgleda da LNG Hrvatska i Luka o tim poslovnim namjerama i planovima nisu obavijestili Lučku upravu Zadar (LUZ). Stoga je ravnatelj LUZ-a Željko Knežević tražio očitovanje obiju strana. Plan je, između ostalog, obustavljen jer se na gatu 1 odvijaju operacije s tekućim gorivom koje provodi tvrtka Delta terminali, u vlasništvu obitelji generala Čermaka. Tvrtka je zadržala skladište i ostalu infrastrukturu koja je nekad pripadala Tankerkomercu te razvila posao opskrbe natnim derivatima kao nositelj najvećeg prometa u teretnoj luci Gaženica.

Stoga su iz LNG-a najavili da traže novu mikro lokaciju unutar Gaženice. Priča se nastavlja u traženju lokacije bliže obali, ali još ništa nije definirano, kazao je Knežević za portal 057info.

Od ravnatelja LUZ-a doznaje se kako se planira jedan višenamjenski terminal, na mjestu gdje je odavno nasuta i produžena obala s ugrađenom rampom za kontejnerski terminal, koji pak ne može funkcionirati bez željeznice. Umjesto natječaja za koncesiju koji se najavljuje proteklih par godina, ravnatelj Knežević bi možda mogao u svom mandatu provesti potragu za koncesionarom za RO-RO terminal.

To je cestovni promet robe koji bi u Gaženicu stizao brodovima, kao i četverotračnom brzom cestom Kalmetina, kojom bi ti kamioni dovozili i odvozili robu. O tome je svojedobno govorio i tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, da bi se Gaženica prometnula u putničku luku za lokalni i kruzerski brodski promet. Naknadno se napravila i ribarska luka, a teretni dio luke tek treba razvijati. Do sada se samo mijenja vrsta robe koja njome prolazi: od soje i banana, preko drva do naftnih derivata, vjetro turbina i metalnog otpada koji preko Gaženice ide na reciklažu.

Da će se u Gaženici graditi pretovarna (bunker) stanica za ukapljeni prirodni plin (LNG) te da je LNG Hrvatska već napravio studiju, lani je bila vijest koja je odjeknula u zadarskoj javnosti. Osobito zato što nitko o tome nije imao pojma, a ponajmanje u Lučkoj upravi Zadar koja gospodari tim područjem.

Prije nekog vremena objavljeno je kako LNG Hrvatska zaustavio pripremu postupka procjene utjecaja na okoliš za terminal unutar lučkog područja za kojeg prvenstvenu koncesiju ima Luka d.d.

Izgleda da LNG Hrvatska i Luka o tim poslovnim namjerama i planovima nisu obavijestili Lučku upravu Zadar (LUZ). Stoga je ravnatelj LUZ-a Željko Knežević tražio očitovanje obiju strana. Plan je, između ostalog, obustavljen jer se na gatu 1 odvijaju operacije s tekućim gorivom koje provodi tvrtka Delta terminali, u vlasništvu obitelji generala Čermaka. Tvrtka je zadržala skladište i ostalu infrastrukturu koja je nekad pripadala Tankerkomercu te razvila posao opskrbe natnim derivatima kao nositelj najvećeg prometa u teretnoj luci Gaženica.

Stoga su iz LNG-a najavili da traže novu mikro lokaciju unutar Gaženice. Priča se nastavlja u traženju lokacije bliže obali, ali još ništa nije definirano, kazao je Knežević za portal 057info.

Od ravnatelja LUZ-a doznaje se kako se planira jedan višenamjenski terminal, na mjestu gdje je odavno nasuta i produžena obala s ugrađenom rampom za kontejnerski terminal, koji pak ne može funkcionirati bez željeznice. Umjesto natječaja za koncesiju koji se najavljuje proteklih par godina, ravnatelj Knežević bi možda mogao u svom mandatu provesti potragu za koncesionarom za RO-RO terminal.

To je cestovni promet robe koji bi u Gaženicu stizao brodovima, kao i četverotračnom brzom cestom Kalmetina, kojom bi ti kamioni dovozili i odvozili robu. O tome je svojedobno govorio i tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, da bi se Gaženica prometnula u putničku luku za lokalni i kruzerski brodski promet. Naknadno se napravila i ribarska luka, a teretni dio luke tek treba razvijati. Do sada se samo mijenja vrsta robe koja njome prolazi: od soje i banana, preko drva do naftnih derivata, vjetro turbina i metalnog otpada koji preko Gaženice ide na reciklažu.

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here