O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

INA započinje sanaciju bušotine Ivana D, Greenpeace: “INA izbjegava svoje obaveze”

INA je u pulskom brodogradilištu Uljanik nakon 27 mjeseci od potonuća svoje platforme, najavila početak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je dobivala plin pomoću platforme Ivana D. Za ovaj posao angažirana je iskusna talijanska kompanija za ronilačke aktivnosti CNS koja će radove izvoditi pomoću plovila GSP Falcon.

GSP Falcon impozantno je višenamjensko plovilo norveškog standarda koje kombinira mogućnost dizanja teških tereta i intervenciju ronilaca. Sagrađeno je 1989. godine, a dugo je 111,4 metra, teško 9158 bruto tona i ima kapacitet 139 osoba. U pulsko brodogradilište uplovilo je 23. travnja.

Predviđeno je da plovilo na lokaciji bude oko dva mjeseca. Tijekom tog razdoblja 28 ronilaca obavljat će saturacijsko ronjenje. Riječ je o posebnoj vrsti ronjenja koje podrazumijeva da ronioci i tijekom boravka na brodu budu pod tlakom, što anulira vrijeme koje bi svakodnevno trebali provoditi u dekompresiji. Time im je omogućeno vrijeme za dulje aktivnosti pod vodom jer ne moraju zaranjati i izranjati, nego se u dubinu spuštaju posebnim zvonom.

Primarna zadaća posade i broda je izvršiti planirane radove napuštanja plinske bušotine Ivana D-1 Dir te dovođenja u trajno sigurno stanje. Podsjetimo, riječ je o INA-inoj platformi koja je u prosincu 2020. godine uslijed nevremena potonula na morsko dno.

“Za radove trajnog napuštanja bušotine odabrali smo pouzdanog i iskusnog izvođača. Svi planirani radovi bit će obavljeni u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima Republike Hrvatske i najboljim industrijskim praksama, što je ujedno i jamstvo da nikada neće predstavljati opasnost za ljude i okoliš. INA je tijekom cijelog ovog razdoblja kontinuirano nadzirala bušotinu i lokaciju havarije, poštovala je sve propise i zakone koji reguliraju ovakve situacije te je postupala prema svim odlukama i rješenjima nadležnih tijela. Tako će biti i ubuduće”, izjavio je Nikola Mišetić, operativni direktor Istraživanja i proizvodnje nafte i plina.

Planirani radovi odvijat će se na dubini od 41 metra, a tijekom izvođenja radova plovilo će se opskrbljivati brodskim gorivom Ine, stoji u priopćenju INA-e.

Greenpeace: “To je kozmetičko rješenje”

O sanaciji bušotine Ivana D oglasio se i Greenpeace. Kako stoji u priopćenju, Greenpeace smatra da je riječ o kozmetičkom rješenju kojim INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.

“Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine. Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela – Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora MINGOR-a, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš. Nedavno je slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.

Naime, MINGOR je pokrenuo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i ‘sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana’. Nije jasno zašto nije provedeno Rješenje DIRH-a i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben. Nadalje, ovih dana objavljeno je i Rješenje MINGOR-a iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo.

Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova”, stoji u priopćenju Greenpeacea.

INA je u pulskom brodogradilištu Uljanik nakon 27 mjeseci od potonuća svoje platforme, najavila početak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je dobivala plin pomoću platforme Ivana D. Za ovaj posao angažirana je iskusna talijanska kompanija za ronilačke aktivnosti CNS koja će radove izvoditi pomoću plovila GSP Falcon.

GSP Falcon impozantno je višenamjensko plovilo norveškog standarda koje kombinira mogućnost dizanja teških tereta i intervenciju ronilaca. Sagrađeno je 1989. godine, a dugo je 111,4 metra, teško 9158 bruto tona i ima kapacitet 139 osoba. U pulsko brodogradilište uplovilo je 23. travnja.

Predviđeno je da plovilo na lokaciji bude oko dva mjeseca. Tijekom tog razdoblja 28 ronilaca obavljat će saturacijsko ronjenje. Riječ je o posebnoj vrsti ronjenja koje podrazumijeva da ronioci i tijekom boravka na brodu budu pod tlakom, što anulira vrijeme koje bi svakodnevno trebali provoditi u dekompresiji. Time im je omogućeno vrijeme za dulje aktivnosti pod vodom jer ne moraju zaranjati i izranjati, nego se u dubinu spuštaju posebnim zvonom.

Primarna zadaća posade i broda je izvršiti planirane radove napuštanja plinske bušotine Ivana D-1 Dir te dovođenja u trajno sigurno stanje. Podsjetimo, riječ je o INA-inoj platformi koja je u prosincu 2020. godine uslijed nevremena potonula na morsko dno.

“Za radove trajnog napuštanja bušotine odabrali smo pouzdanog i iskusnog izvođača. Svi planirani radovi bit će obavljeni u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima Republike Hrvatske i najboljim industrijskim praksama, što je ujedno i jamstvo da nikada neće predstavljati opasnost za ljude i okoliš. INA je tijekom cijelog ovog razdoblja kontinuirano nadzirala bušotinu i lokaciju havarije, poštovala je sve propise i zakone koji reguliraju ovakve situacije te je postupala prema svim odlukama i rješenjima nadležnih tijela. Tako će biti i ubuduće”, izjavio je Nikola Mišetić, operativni direktor Istraživanja i proizvodnje nafte i plina.

Planirani radovi odvijat će se na dubini od 41 metra, a tijekom izvođenja radova plovilo će se opskrbljivati brodskim gorivom Ine, stoji u priopćenju INA-e.

Greenpeace: “To je kozmetičko rješenje”

O sanaciji bušotine Ivana D oglasio se i Greenpeace. Kako stoji u priopćenju, Greenpeace smatra da je riječ o kozmetičkom rješenju kojim INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.

“Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine. Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela – Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora MINGOR-a, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš. Nedavno je slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.

Naime, MINGOR je pokrenuo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i ‘sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana’. Nije jasno zašto nije provedeno Rješenje DIRH-a i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben. Nadalje, ovih dana objavljeno je i Rješenje MINGOR-a iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo.

Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova”, stoji u priopćenju Greenpeacea.

HTML Code here

Intervju

Kolumna

HTML Code here

Lifestyle

Foto / video