O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Napustio posao u državnoj službi zbog offshorea: “Danas mi je drago, isplatilo se”

Offshore je oduvijek bio privlačan pomorcima, no u zadnje vrijeme sve češće čujemo kako se velik broj pomoraca odlučuje za rad u ovoj industriji. Ovaj trend ne čudi, s obzirom na to da offshore često nudi kraće ugovore i bolja primanja.

Naš sugovornik poslom je i više nego zadovoljan, a odlučio je podijeliti svoju offshore priču s nama.

„Dugi niz godina radio sam u državnoj službi, no odlučio sam je napustiti. Dugo sam razmišljao o tome što me čeka, ali ipak je presudio novac. Želio sam si priuštiti lagodniji život, a smatrao sam da će mi brod to omogućiti. Iako smo supruga i ja znali što posao pomorca nosi, kada smo izvagali dobre i loše strane pomorstva, odluka je pala – DA. Supruga je svoj posao i obveze podredila mojoj novoj karijeri. Znali smo što će nam taj život donijeti, ali i što će nam oduzeti. U to vrijeme su me naši prijatelji i ostatak obitelji odgovarali od toga da navigavam, ali presudili su cjelokupna situacija i troškovi života. Danas mi je drago da sam tako postupio. Isplatilo se…

Plan je bio offshore. Za početak je trebalo dosta novca, ali i vremena uložiti u brevete za prvi ukrcaj. No, nakon prikupljenih osnovnih breveta, došao je problem broj jedan. U to vrijeme offshore je stao, a unatoč mojoj upornosti i ustrajanosti, ukrcaj nije bio moguć.

No, tada više nije bilo povratka. Svoju odluku htio sam provesti do kraja i ukrcati se, ma gdje god, samo da se ukrcam. Nakon mnogobrojnih upita i mailova poslanih na razne adrese te registracija na pomorske stranice, na moju žalost, ništa nije urodilo plodom.

Nisam imao izbora, pa sam onda svoju pomorsku karijeru započeo u ljetnoj sezoni na turističkom brodu. Mislio sam da je to dobro za ‘šporkat matrikulu’, koja je do tada bila prazna. Dok sam radio sezonu na turističkom brodu i dalje nisam odustajao te sam nastavio sa slanjem životopisa i zamolbi pomorskim agencijama i kompanijama.

Tako je bilo sve do dana kada je stigao poziv jedne hrvatske kompanije. Od tog trenutka započinje moja prava pomorska karijera i susret s brodom. Ponudili su mi ugovor za mornara od šest mjeseci i pristao sam. Htio sam to više od ičega.

Moram priznati, u početku je tu bilo malo nećkanja. Bilo je to više iz straha jer sam mislio da ću dobiti ugovor od dva, tri ili četiri mjeseca, pa mi je bio šok kad sam potpisao šest. Kako bilo da bilo, tu sam započeo karijeru i prvi ugovor plovio dugih sedam mjeseci. Tu sam, uz divne ljude pune znanja i vještina, ‘izučio zanat’. Oplovio sam gotovo cijele Filipine, Kinu, Tajland, Tajvan i Indoneziju…

Foto: Ilustracija / Unsplash

Po povratku kući, sreći nije bilo kraja. Nisam tada zaradio prevelik novac, ali, s obzirom na to da mi je to bio prvi brod, bio sam jako zadovoljan odrađenim ugovorom.

Nakon toga su mi se, ne znam ni sam kako, prilike počele same stvarati. I to do te mjere da sam mogao birati vrstu broda i kompaniju. Znam da zvuči nevjerojatno, ali uistinu je tako i bilo.

Odmah po iskrcaju, kako sam imao preko šest mjeseci navigacije, izašao sam na ispit za kormilara te se potom ukrcao na RO/PAX brodove jedne od vodećih španjolskih kompanija. Tamo sam također počeo kao mornar, a nastavio kao kormilar te okončao karijeru kao vođa palube. Moram reći, predivnih devet godina s ugovorima 4/2 i 3/3.

Moram naglasiti da sam cijeli proces od početka, odnosno sve do sada, prošao sam – bez ičije pomoći.

Kako ste se onda prebacili na offshore?

Prošle godine offshore ponovno ulazi kao opcija u moj život, a nastavio sam slati životopis kompanijama i agencijama. Ponajviše zbog ugovora od 28/28 – no, ovaj put u danima 🙂

Moj prvi mail za offshore urodio je plodom i pozvan sam u Italiju na razgovor. Rečeno mi je da pripremim CV te da, ukoliko zadovoljim na razgovoru, odmah potom idem u njihovu kliniku na liječnički pregled. I tada sam dobio posao na offshoreu.

Došao sam na početnu poziciju, s koje sam vrlo brzo napredovao, u skladu sa svojim željama, mogućnostima i znanjima.

Kako izgleda Vaš radni dan?

Radni dan nam traje 12 sati. Radi se u dvije smjene, od podne do ponoć te od ponoć do podne, s jednom međusmjenom od šest do 18 te od 18 do šest.

Dan započinjemo doručkom i kavom. Obvezan je pre-job meeting prije svake smjene, gdje se točno zna tko što radi i u kojem trenutku. Naravno, sigurnost je uvijek na prvom mjestu.

Također, vrlo su rigorozni što se tiče safety opreme. Naravno, safety opremu mora imati cijela posada. Sve je servirano što se sigurnosti tiče te se time omogućuje da se posao uvijek obavlja na najsigurniji mogući način. Isto tako, imamo i tjedne sastanke o sigurnosti na radu, a na kraju mjeseca se dobiva novčani bonus ako grupa u kojoj radimo nema nikakvih ozljeda.

U slobodno vrijeme možemo koristiti teretanu i TV salu, a Internet nam je dostupan od 0 do 24. Što se tiče hrane, tu se nemam na što žaliti. Ima je u izobilju. Postoji i catering team, koji brine o čistoći naših kabina i odjeće (radne i privatne) te o postavljanju kreveta. Dakle, na nama je da tih 28 dana radimo, jedemo i spavamo.

Nikada ne radimo prekovremeno. Sve što napravimo u smjeni napravili smo, a što ne stignemo, to predajemo smjeni koja nas mijenja.

Foto: Ilustracija / Shutterstock

Je li Vaš posao patio za vrijeme pandemije?

Tada sam se još nalazio na RO/PAX brodovima i mogu vam reći da ju srećom nisam ni osjetio. Radili smo uobičajeno i prema uputama pandemijskog centra jer smo bili jedina poveznica između Kanarskih otoka, tako da taj dio prometa nije smio biti obustavljen.

Što se platforme tiče, donedavno smo imali plaćenu karantenu pa smo tako jedan tjedan provodili u hotelu, četiri na platformi i pet tjedana kući. Sada se i taj dio normalizirao, pa je sve vraćeno na četiri tjedna ON i četiri OFF.

Kako biste usporedili rad u offshore industriji i na putničkim brodovima?

Što se tiče razlike između plovidbe i offshora, ona je ogromna, u svakom smislu – počevši od ugovora, plaće pa sve do školovanja.

Na offshoreu me iznenadilo to što sve troškove ukrcaja, kao i sve tečajeve, plaća kompanija. Jedna bitna stavka bila mi je da u sklopu zdravstvenog osiguranja imam pravo na povrat novca za bilo koji pregled. Dakle i za obavezne preglede, ali i za one koje obavljate privatno.

Radi se o tome da na platformi, bez obzira na stupanj školovanja, vi idete s pozicije na poziciju i uvijek vam je omogućeno da se vratite na staru, napredujete na neku višu poziciju ili se prebacujete s Drillig departmenta u Marine department ili obratno. Sve ovisi o vašim željama.

Ukoliko postoji ‘rupa’ za neku poziciju, prednost imaju tamošnji zaposlenici. Nebito znate li vi raditi taj posao ili ne, oni će vam u svako doba omogućiti da ga naučite.

Što biste poručili mladim pomorcima?

Želim naglasiti da ne podcjenjujem rad na brodu jer znam kako taj posao izgleda. No, zbog mogućnosti bržeg napretka, za mlađeg čovjeka moja je preporuka offshore.

Da bih vam dočarao koliko je u novčanom smislu na offshoreu bolje, reći ću vam samo da jedan painter na offshoreu ima plaću kao treći časnik na brodu. Svi smo tu i radimo taj posao isključivo radi novca.

Koji su Vam planovi za budućnost?

Pa raznovrsni su, ali svakako ostajem na offshoreu.


Katarina Mitrović

Offshore je oduvijek bio privlačan pomorcima, no u zadnje vrijeme sve češće čujemo kako se velik broj pomoraca odlučuje za rad u ovoj industriji. Ovaj trend ne čudi, s obzirom na to da offshore često nudi kraće ugovore i bolja primanja.

Naš sugovornik poslom je i više nego zadovoljan, a odlučio je podijeliti svoju offshore priču s nama.

„Dugi niz godina radio sam u državnoj službi, no odlučio sam je napustiti. Dugo sam razmišljao o tome što me čeka, ali ipak je presudio novac. Želio sam si priuštiti lagodniji život, a smatrao sam da će mi brod to omogućiti. Iako smo supruga i ja znali što posao pomorca nosi, kada smo izvagali dobre i loše strane pomorstva, odluka je pala – DA. Supruga je svoj posao i obveze podredila mojoj novoj karijeri. Znali smo što će nam taj život donijeti, ali i što će nam oduzeti. U to vrijeme su me naši prijatelji i ostatak obitelji odgovarali od toga da navigavam, ali presudili su cjelokupna situacija i troškovi života. Danas mi je drago da sam tako postupio. Isplatilo se…

Plan je bio offshore. Za početak je trebalo dosta novca, ali i vremena uložiti u brevete za prvi ukrcaj. No, nakon prikupljenih osnovnih breveta, došao je problem broj jedan. U to vrijeme offshore je stao, a unatoč mojoj upornosti i ustrajanosti, ukrcaj nije bio moguć.

No, tada više nije bilo povratka. Svoju odluku htio sam provesti do kraja i ukrcati se, ma gdje god, samo da se ukrcam. Nakon mnogobrojnih upita i mailova poslanih na razne adrese te registracija na pomorske stranice, na moju žalost, ništa nije urodilo plodom.

Nisam imao izbora, pa sam onda svoju pomorsku karijeru započeo u ljetnoj sezoni na turističkom brodu. Mislio sam da je to dobro za ‘šporkat matrikulu’, koja je do tada bila prazna. Dok sam radio sezonu na turističkom brodu i dalje nisam odustajao te sam nastavio sa slanjem životopisa i zamolbi pomorskim agencijama i kompanijama.

Tako je bilo sve do dana kada je stigao poziv jedne hrvatske kompanije. Od tog trenutka započinje moja prava pomorska karijera i susret s brodom. Ponudili su mi ugovor za mornara od šest mjeseci i pristao sam. Htio sam to više od ičega.

Moram priznati, u početku je tu bilo malo nećkanja. Bilo je to više iz straha jer sam mislio da ću dobiti ugovor od dva, tri ili četiri mjeseca, pa mi je bio šok kad sam potpisao šest. Kako bilo da bilo, tu sam započeo karijeru i prvi ugovor plovio dugih sedam mjeseci. Tu sam, uz divne ljude pune znanja i vještina, ‘izučio zanat’. Oplovio sam gotovo cijele Filipine, Kinu, Tajland, Tajvan i Indoneziju…

Foto: Ilustracija / Unsplash

Po povratku kući, sreći nije bilo kraja. Nisam tada zaradio prevelik novac, ali, s obzirom na to da mi je to bio prvi brod, bio sam jako zadovoljan odrađenim ugovorom.

Nakon toga su mi se, ne znam ni sam kako, prilike počele same stvarati. I to do te mjere da sam mogao birati vrstu broda i kompaniju. Znam da zvuči nevjerojatno, ali uistinu je tako i bilo.

Odmah po iskrcaju, kako sam imao preko šest mjeseci navigacije, izašao sam na ispit za kormilara te se potom ukrcao na RO/PAX brodove jedne od vodećih španjolskih kompanija. Tamo sam također počeo kao mornar, a nastavio kao kormilar te okončao karijeru kao vođa palube. Moram reći, predivnih devet godina s ugovorima 4/2 i 3/3.

Moram naglasiti da sam cijeli proces od početka, odnosno sve do sada, prošao sam – bez ičije pomoći.

Kako ste se onda prebacili na offshore?

Prošle godine offshore ponovno ulazi kao opcija u moj život, a nastavio sam slati životopis kompanijama i agencijama. Ponajviše zbog ugovora od 28/28 – no, ovaj put u danima 🙂

Moj prvi mail za offshore urodio je plodom i pozvan sam u Italiju na razgovor. Rečeno mi je da pripremim CV te da, ukoliko zadovoljim na razgovoru, odmah potom idem u njihovu kliniku na liječnički pregled. I tada sam dobio posao na offshoreu.

Došao sam na početnu poziciju, s koje sam vrlo brzo napredovao, u skladu sa svojim željama, mogućnostima i znanjima.

Kako izgleda Vaš radni dan?

Radni dan nam traje 12 sati. Radi se u dvije smjene, od podne do ponoć te od ponoć do podne, s jednom međusmjenom od šest do 18 te od 18 do šest.

Dan započinjemo doručkom i kavom. Obvezan je pre-job meeting prije svake smjene, gdje se točno zna tko što radi i u kojem trenutku. Naravno, sigurnost je uvijek na prvom mjestu.

Također, vrlo su rigorozni što se tiče safety opreme. Naravno, safety opremu mora imati cijela posada. Sve je servirano što se sigurnosti tiče te se time omogućuje da se posao uvijek obavlja na najsigurniji mogući način. Isto tako, imamo i tjedne sastanke o sigurnosti na radu, a na kraju mjeseca se dobiva novčani bonus ako grupa u kojoj radimo nema nikakvih ozljeda.

U slobodno vrijeme možemo koristiti teretanu i TV salu, a Internet nam je dostupan od 0 do 24. Što se tiče hrane, tu se nemam na što žaliti. Ima je u izobilju. Postoji i catering team, koji brine o čistoći naših kabina i odjeće (radne i privatne) te o postavljanju kreveta. Dakle, na nama je da tih 28 dana radimo, jedemo i spavamo.

Nikada ne radimo prekovremeno. Sve što napravimo u smjeni napravili smo, a što ne stignemo, to predajemo smjeni koja nas mijenja.

Foto: Ilustracija / Shutterstock

Je li Vaš posao patio za vrijeme pandemije?

Tada sam se još nalazio na RO/PAX brodovima i mogu vam reći da ju srećom nisam ni osjetio. Radili smo uobičajeno i prema uputama pandemijskog centra jer smo bili jedina poveznica između Kanarskih otoka, tako da taj dio prometa nije smio biti obustavljen.

Što se platforme tiče, donedavno smo imali plaćenu karantenu pa smo tako jedan tjedan provodili u hotelu, četiri na platformi i pet tjedana kući. Sada se i taj dio normalizirao, pa je sve vraćeno na četiri tjedna ON i četiri OFF.

Kako biste usporedili rad u offshore industriji i na putničkim brodovima?

Što se tiče razlike između plovidbe i offshora, ona je ogromna, u svakom smislu – počevši od ugovora, plaće pa sve do školovanja.

Na offshoreu me iznenadilo to što sve troškove ukrcaja, kao i sve tečajeve, plaća kompanija. Jedna bitna stavka bila mi je da u sklopu zdravstvenog osiguranja imam pravo na povrat novca za bilo koji pregled. Dakle i za obavezne preglede, ali i za one koje obavljate privatno.

Radi se o tome da na platformi, bez obzira na stupanj školovanja, vi idete s pozicije na poziciju i uvijek vam je omogućeno da se vratite na staru, napredujete na neku višu poziciju ili se prebacujete s Drillig departmenta u Marine department ili obratno. Sve ovisi o vašim željama.

Ukoliko postoji ‘rupa’ za neku poziciju, prednost imaju tamošnji zaposlenici. Nebito znate li vi raditi taj posao ili ne, oni će vam u svako doba omogućiti da ga naučite.

Što biste poručili mladim pomorcima?

Želim naglasiti da ne podcjenjujem rad na brodu jer znam kako taj posao izgleda. No, zbog mogućnosti bržeg napretka, za mlađeg čovjeka moja je preporuka offshore.

Da bih vam dočarao koliko je u novčanom smislu na offshoreu bolje, reći ću vam samo da jedan painter na offshoreu ima plaću kao treći časnik na brodu. Svi smo tu i radimo taj posao isključivo radi novca.

Koji su Vam planovi za budućnost?

Pa raznovrsni su, ali svakako ostajem na offshoreu.


Katarina Mitrović

HTML Code here

Što nas pokreće

HTML Code here